• kajsa kavat

25:e september! (ny tråd!!)

Startar en ny tråd då den gamla är stängd!

Hur går det för er septemberbrudar??
    Har ni valt ring ännu?
    Är inbjudningskorten ivägskickade?
    Vad ska ni ha för brudbukett?

Kram på er och lycka till i planerandet!

• Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)
  • kajsa kavat

Hej på er!

Hemsideverkstaden år framåt men lååångsamt eftersom det är jag som försöker snickra ihop nåt..hihi

Glassmonstret: Dragspel är ju säkert en superidé till ett lantligt bröllop!

Idag är sista osa datum till vårt bröllop. Konstigt nog är det fortfarande 14 (!) personer som inte svarat... 8 av dessa vet jag kommer, men jag tycker ändå det är lite nonchalant att inte svara "officiellt". Annars verkar vi bli rätt många. Fler än vi trodde som tackat ja. Kul! Men dyrt...

När det gäller sjal eller jacka eller nåt så måste jag ju först bestämma om jag ska ha slöja eller ej, men man kanske borde ha nåt att svepa om sig om det blir dåligt väder..

Ha det bra med er alla!

• Kasse

Hejsan alla! Är hemma en sväng från landet och kan inte hålla mig ifrån BT. På onsdags ska vi åka till tyskland för att köpa vin och öl till bröllopet. Annars så har jag försökt att låta bli bröllopssnack, men det är svårt.

Förresten Kajsa. Grattis på namnsdagen idag

• KKB

Grattis Kajsorna

De flesta har svarat oss, (o.s.a. var 25/7...) dock inte två par, där vi tror att de ena kommer och de andra inte gör det.

Sista o.s.a. för utlandsgästerna (fick inbjudningskorten lite senare, på engelska) är om en vecka, men det lär väl inte bli några större överraskningar där.

Så snart kan man börja med bordsplaceringen!

Kasse, passa på och köpa lite till Er egen bar också ;) Vad skall Ni ha för meny? (Hmmm, den frågan gäller väl alla! Det är aldrig fel med lite inspiration...)

• Kasse

KKB, jodå vi tänkte nog försöka bunkra upp så mycket som det bara går
    Meny är inte helt bestämt än. Återkommer när jag vet. Men det blir nog nåt med räkor/kräftor till förrätt och någon kyckling till huvudrätt. Sedan har vi bröllopstårta till efterrätt.

Vårt osa är den 27/8. Hittills har vi fått in en del svar men långt ifrån alla. Annars så är väl det hela under kontroll.
    Förresten, vad har ni tänkt att ha för olika alternativ till avec? Vi tänkte ha, konjak, whiskey och cointrau (stavning...) eller baileys.

• KKB

Whiskey (fråga mig inte vilken sort, jag gillar inte det...), Baileys och punsch (kan vara exotiskt för utlandsgästerna :)

• kajsa kavat

Vi ska ha punsch, konjak och baileys.

Vår meny är heller inte riktigt bestämd. Men det blir älg med kantareller till huvudrätt i alla fall. Sen förmodligen hummersoppa som mellanrätt. Förrätt har vi inte kommit på än. Som efterrätt blir det tårta. Ni då KKB?

• KKB

Älg med kantareller låter supergott! Tyvärr så gillar min blivande varken svamp eller fisk, men vi funderar på:

Förrätt: "någonting på bröd" som ser snyggt ut och passar till vitvin
    Huvudrätt: Biff, grönsaker och västerbottenostgratäng/paj
    Efterrätt: Vit chokladpannacotta eller lingonparfait

Bröllopstårta och kaffe lite senare då.

De på catering kan laga allting och har inga fasta menyer, så vi kan önska oss i princip vad som helst. Kul, men å andra sidan hade det varit mycket lättare om de hade sagt "meny 1 eller 2?"

• kajsa kavat

Hörrni, hur lång tid tog det från det att ni skickat in ansökan om hindersprövning tills ni fick det ?
    Börjar bli orolig över att vi inte fått vårt tillbaka än..

Annars går planerna lite framåt här. Vi gjorde en provdukning i går och det såg faktiskt bättre ut än vad jag först trodde! Imorgon ska vi till festlokalen och prova att ställa upp alla bord och stolar som vi vill ha det.

Hur går det för er då?

• KKB

Vi fick hindersprövningen tillbaka efter typ fyra dagar! Kolla att den inte har gått vilse någonstans...

Bordsdukning... Kul att Ni testar! Vi har inte bestämt oss för vad vi skall ha på borden (förutom glas och talrikar )

Honeymoonen är bokad iaf... :D

Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)