25:e september! (ny tråd!!)
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Hörrni tjejer, jag kom på en annan sak.
Vad ska ni ha för meny? Har ni bestämt det än? Det har inte vi ..... Bara en sak och det är att vi ska ha älg till varmrätt sen vet jag inte alls... (känner mig lite stressad nu..)
Kajsa, lugn bara lugn! Vi har inte heller bestämt meny än. Det kommer vi inte att göra heller förrän efter semestern, dvs någon gång i mitten/slutet av augusti. Detta för att vår catering har semesterstäng, och vi är ändå inte hemma. Det fixar sig garanterat.
Här snackar du med tjejen som skickade ut inbjudningkorten i dag!
Vår cateringfirma som vi ska anlita har förövrigt en del menyförslag på sin hemsida, så vi har väl ett hum om vad vi ska ha. Vi tänkte köra med förrätt, varmrätt och sedan bröllopstårta till efterrätt. Hur gör ni?
Ha en trevlig helg förresten!
Kram från ett soligt (!) Göteborg!
Tack Kasse nu kändes det genast bättre! Jag kunde inte sova inatt för jag låg och grubblade på allt som måste göras
Vad kul att ni fått iväg inbjudningskorten nu!! Ungefär hälften av våra gäster har svarat och bara två har tackat nej.
När det gäller maten så ska vi ha förrätt, mellanrätt (soppa) och varmrätt. Sedan byter vi lokal (en trappa upp) dansar och efter det blir det tårta (som min styvmor och hennes syster ska göra). Anledningen till att vi ska ha mellanrätt är att det "ingår" tre rätter i priset och eftersom vi fixar tårtan själva så... Dessert OCH tårta tycker jag blir lite för mkt sött!
Trevlig helg själva!
Vår tårta ska min sambos lillasyster göra!
Jag kan också bli stressad över alla småsaker som jag kommer på efter hand. Försöker skriva ner dem allteftersom så man kan pricka av. Nu så har jag dock lovat mig själv att under de tre veckor som jag har semester så ska jag låta bli planerandet. Om jag kan. Det enda vi ska/måste göra är att åka till Tyskland för att köpa all dricka till festen. Men annars så behöver vi en planeringspaus nu. (men det är ju en vecka kvar till semestern...)
Ha det gott alla!
/K
Tänkte bara berätta att jag köpt tiara och halsband idag !! Jag är jätteglad!!
Dessutom tror jag att jag har bestämt vilken bukett jag ska ha.
Vad ska ni ha för in- och utgångsmusik? (sitter å lyssnar nu...)
/Kajsa
Vad trevligt med andra som pxå ska gifta sig 25/9. Jag själv håller på att få panik snart, vet inte varför. Allt är planerat i minsta detalj och jag brukar inte ens bli stressad och nervös, aldrig! Någon som ska ha kallskuren buffé? Eller någon som har tips? Vi gör all maten själva. Finns det någon i Göteborg och Kungsbacka trakterna här förresten?
Vad kul att du har hittat tiara och halsband Kajsa! Ännu en sak att pricka av från listan då!
Jag håller också på att försöka bestämma musik. Min sambo är sådär lagom road, så jag tar fram det jag gillar så får han lyssna och säga om han tycker det är ok. Just nu på min lista Brudmarsch från Delsbo, och Overture av Händel.
lindamama, jag bor i Göteborg och jobbar i Kungsbacka faktiskt Vi gifter oss i Örgryte gamla kyrka. Var ska ni vara?
det är två månader och sex dagar kvar, men jag har fortfarande inte riktigt fattat att vi faktiskt ska gifta oss.
Vi har bokat kock och bestämt menyn, ordnat serveringspersonal och satt fläderblomsvin på gäsning. Det som återstår är mest smådetaljer som jag kan fixa veckan innan dagen B. Bröllopsresan är bokad budgeten har fortfarande inte spruckigt och ingen ordentlig sommar i sikte Jag vill ha sol!
Ska sätta mig och vika några fler askar som vi ska ha som placeringskort och choklad i till gästerna.
Jag tror att jag ska göra bruk av min signatur också och gå och äta en glass
Kasse, vi ska vara i Kungsbacka, Tölö kyrka. Ska iväg och kolla in lokalen vi har bokat nu, spännande! Vet inte om du känner till Tölö gården men där ska vi vara iaf. När ska ni gifta er då?
Halloj! Hööö, snart är det bara två månader kvar...
Känner just nu att det är mycket som inte är klar. Inte bara menyn utan också:
solosång till kyrkan
boka tårta
boka transport från kyrkan till festlokalen
boka kläder till min blivande och hans marshalkar
bordsdekorationer
boka frisör (skall försöka ringa henne NU ;))
För att inte tala om bordsplaceringen (måste ju få in alla svar först)
vigselprogram (och ordning)
festprogram (får en del hjälp av toastparet!)
osv...
Säg att jag inte behöver få panik än?