• kajsa kavat

25:e september! (ny tråd!!)

Startar en ny tråd då den gamla är stängd!

Hur går det för er septemberbrudar??
    Har ni valt ring ännu?
    Är inbjudningskorten ivägskickade?
    Vad ska ni ha för brudbukett?

Kram på er och lycka till i planerandet!

• Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)
  • kajsa kavat

Dani:
    Glömde svara dig. Vi kommer att ha en näbb, vår son, han är tre år så vi får väl se hur det går
    Kram på er!

• Sofipropp

Stockholm här oxå.

Vi har inte kommit så jättelångt i planeringen, bestämde att vi skulle gifta oss för bara tre veckor sedan så det är lite spontant. Vigselplats o festlokalen är bokad, gästlistan fastställd o klänningen ska börja sys snart.

Det är så himla kul att planera!!! Tur för mig för jag har ju en hel del kvar...

• Kasse

Tjenare!
    Hoppas att alla har haft en trevlig midsommar!

Har äntligen fått tummen ur och sitter hemma nu och knåpar med inbjudningkorten. Jag gillar inte att pyssla så det tar sin lilla tid det hela, men det blir fint när det blir klart

Dani: vi ska inte ha några brudnäbbar alls, bara en tärna och en marsalk.

• KKB

Halloj! Hoppas Ni har kunnat fira Midsommar och inte bara suttit och skrivit adresser till inbjudningskort, surfat på håruppsättningar, osv Vi firade med kompisar som skall gifta sig i sommar, så det blev mycket bröllopssnack, trevligt!

Dani, vi skall inte ha några näbbar utan två tärnor och två marshalkar. Den ena marshalken bor inte i Stockholm så vi skall få hit honom någon helg för klädesprovning samt lite röj Var och provade kläder åt min blivande för ett par veckor sedan och jag säger som Kasse, han såg så stylig ut, jag blev rörd att se honom så fin i jacket!

Soffipropp, tre veckor, wow, man får gratulera de nyförlovade

• kajsa kavat

Hej på er!
    Vi har börjat fundera så smått på festprogrammen. Hur ska ni göra? Ska ni göra avancerade saker eller bara ha sånger? Vi tänkte i alla fall ha en presentation av alla gäster och det lär ju ta sin tid innan det blir klart Sen får vi se hur mkt ork och tid vi har till att göra det snyggt osv. Våra gäster börjar ringa och anmäla sig nu. Jättekul!

• Kasse

Oj oj oj, festprogrammet. Vet faktiskt inte hur vi ska göra. Om jag känner mig själv rätt så blir det nog något mycket enkelt. Gillar ju inte att sitta och pyssla med sådant. Så det blir nog att jag försöker kolla lite på hur andra här på BT gjort (finns ju massor av fina exempel) och försöker göra nåt som ser snyggt ut. Skulle gärna vilja ha gästpresentation och bordsplacering... men jag får nog inse mina pysselbegränsningar

Sofipropp, välkommen till tråden och grattis till förlovningen!!

Kajsa; kul att ni får respons på era inbjudningar så fort!

• KKB

Festprogrammen hoppas vi att toastmasterparet skall göra! De har mer erfarenhet än vi... Men vi har förstås många önskemål ang. sångar, gamla foton, vill ha något personligt om oss, samt kommer vi skriva bordsplaceringen med en liten kommentar om varje gäst!

Hmmm, men toastmasterparet har vi faktiskt inte tillfrågat än eftersom varje gång vi bestämt träff har något dykt upp! Men förhoppningsvis lyckas vi träffa dem snart, annars får vi fråga dem i telefon *s*

• HannaM

Hej Tjejer!
    Jag blir på så bra humör när jag läser vad ni alla har skrivit...det känns så bra att veta att det finns flera i detta avlånga land som går runt & funderar/spekulerar på samma saker som en själv!
    Ingen i min bekantskapskrets är gift ännu så det blir så mycket man måste komma på själv som ska göras!
    Klänningen är färdig, vi har äntligen fått tag på en präst, inbjudningskorten är iväg-sckickade, så det är väl bara att vänta & se nu om någon vill komma... Hoppas det går bra för er, det börjar ju närma sig!
    kram H.

• Sofipropp

Tack för välkomnandet och gratulationen till förlovningen! Dock förlovade vi oss för snart två år sedan (på femårsdagen) och fram till för tre veckor sedan var bröllop ...någotvigörnångångiframtiden...

Fast man kan ju ändra sig och det känns superkul. Har bara blivit mera kär sedan vi bestämde att vi skulle gifta oss.

• kajsa kavat

Jaaa, huh, vad tiden går fort!! :-O Mindre än tre månader kvar!!
    Jag fattar inte att man kan haka upp sig så på vissa saker. Placeringskort och buketten är mina STORA (?) problem. Ibland känns det ju som att man inte kan tänka på annat. Blir ni oxå insnöade? På vilka grejer?
    Vi hörs!

Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)