• kajsa kavat

25:e september! (ny tråd!!)

Startar en ny tråd då den gamla är stängd!

Hur går det för er septemberbrudar??
    Har ni valt ring ännu?
    Är inbjudningskorten ivägskickade?
    Vad ska ni ha för brudbukett?

Kram på er och lycka till i planerandet!

• Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)
  • Kasse

Halloj igen!

KKB, vi tänkte ha OSA datum den 27 augusti. Vi har inte skickat ut korten än, gör det i början/mitten av juli. De flesta som vi tänker bjuda vet att vi ska gifta oss den 25 sept redan så jag hoppas att de inte har bokat nåt den dagen

När har du tänkt OSA?

• KKB

25 juli har vi skrivit för dem i sverige och 10 augusti för de som bor utomlands. Precis som du så vet alla redan (förutom 2 par kanske) att och när vi gifter oss så de borde hinna! Hoppas det inte låter alltför tidigt...

I helgen skickade vi iväg inbjudningskorten samt träffade pastorn, två spännande upplevelser!

• Kasse

*skrattar*
    Jag tycker inte det låter för tidigt, det är snarare jag som funderar på om vi är sena med den 27 augusti... men så får det vara! Har ni många som kommer från utlandet?

KKB, har du varit i kontakt med kantorn? Har ni bestämt er för psalmer, in-och utgångsmusik och ev solon? (jösses vad jag är nyfiken märker jag...bara en massa frågor)

Gick er träff med pastorn bra? Vi ska boka träff med "vår" präst snart tror jag. Hon är min bästa kompis så det ska nog inte bli så svårt att få till en träff.

• kajsa kavat

Hej på er!
    Vi har osa första augusti - känner att vi behöver lite tid för att fixa bordsplacering festprogram och meddela festlokalen. Våra inbjudningskort har förhoppningsvis nått alla idag!!
    Dessutom har vi nu äntligen bokat musiken till vigseln. Det kommer bli superbra! Jag är sååå nöjd! De ska sjunga+spela gitarr+piano Gessle Tycker om när du tar på mig och Kent Utan dina andetag.
    Psalmer har vi inte bestämt än inte heller ingång ev Värmlandsvisan som utgångslåt.

• Kasse

Kajsa!

Ooo, vad spännande med era inbjudningskort! Jag ska försöka få klart våra i helgen.
    Utan dina andetag hade min kusin och hennes man på sitt bröllop förra året. Det var verkligen jättefint!

• KKB

Ooh tack för påminnelsen, jag skall ringa kantorn NU!!! :D Vi har lyssnat på mycket musik på nätet och gillar ett 5-6 tal sånger så någon av dem borde fungera

(t.ex. Drottning av Saba/Queen of Sheeba, Karins Brudmarsch, Gotländsk Brudmarsch, och någon klassisk Händel låt som jag inte minns vad den heter ;))

Soloisten hoppade preciiiis av, då hon fick reda på att en god väninna gifter sig samma dag på annan ort. Det ordnar sig nog...

Hur långt har Ni kommit med musiken?

Träff med pastorn gick mycket bra. Han är trevlig och skall båda hjälpa till att utforma en vigselceremoni som passar oss samt ge oss lite råd inför äktenskapet.

Det kommer ett dussintals gäster från utlandet, från Finland, USA och t.o.m. Australien och Nya Zealand! Skall bli jättespännande :D

• Kasse

KKB
    Hoppas att det löser sig med solist, men det gör det säkert.
    Vi har också lyssnat lite på nätet. Jag har fastnat för Ouvertyr av Händel (tror jag att det var) och bröllopsmarsch från Delsbo som har lite Änglagårdskänsla över sig.
    Men Karins brudmarsch har jag aldrig hört! Var kan jag lyssna på den?

• KKB

Ööööh, ingen aning! Det borde öppnas en ny, liten sida där musiken spelas. Kolla om högtalarna är på kanske? (Låter obvious men man vet aldrig )

Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)