• kajsa kavat

25:e september! (ny tråd!!)

Startar en ny tråd då den gamla är stängd!

Hur går det för er septemberbrudar??
    Har ni valt ring ännu?
    Är inbjudningskorten ivägskickade?
    Vad ska ni ha för brudbukett?

Kram på er och lycka till i planerandet!

• Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)
  • Glassmonster

Hej

Välkomen meh!

Vad kul att ni andra också har fått er hippa. Jag kom på mig själv med att ha ett fånigt leende på läpparna dagen efter, för jag var så nöjd med vad mina vänner hade hittat på

Min klänning är färdig och den sitter klockrent! Idag har jag hunnit med en halvtimma i solariet och om en liten stund ska vi ha vår första valslektion.

Sambon ringde idag infektionskliniken för att beställa tid för spruta. Blä vad dyrt det är för en spruta, 600 per person!! HUTLÖST, men vad gör man inte för att undvika att bli sjuk på bröllopsresan

Stundtals har min nervositet börjat bubbla upp till ytan. Hur går det för er?

• brud22

Hej tjejer!

Vad roligt ni verkar har haft det när ni blev hippade... För min del så har det inte hänt något än..men det är farligt nära!

Visst blir man nervös av tanken av att det är mindre än 3 veckor till den STORA dagen, men för tillfället känns det som läget är under kontroll!

Klänningen är som en dröm, kan inte bli mer nöjd än vad jag är!

Kalendern är fulltecknad varje dag och jag blir lite smått orolig att man kommer få någon slags "blackout" när det hela är över, för då har man plötsligt massa ledig tid! (Samtidigt som jag vill att tiden fram till bröllopet inte ska gå allt för fort, så man hinner njuta av tiden före och framför allt Bröllopsdagen och tiden efter då man kan få pusta ut & mysa tillsammans med sin nyblivna man... (Lika konstigt att skriva man varje gång.. )
    Hej så länge!

• Kasse

Mja, förra veckan var jag helt jättelugn. Nu så kan jag känna att nervositeten tränger igenom min lugna yta emellanåt. Men jag tror nog att allt ska ordna sig ändå.

På fredag har vi vigselsamtal. Kantorn har jag inte fått tag på än...får väl fylla hennes tel.svar med massor av meddelande

Klänningen ska jag hämta den 20:e. Bordsplacering inte klar, festprogram inte klara. Vigselprogram klart. Hmm... vad mer. Jo behöver handla lite också. Placeringskort bla. Men det ska väl ordna sig....

Ha det gott mina vänner!! Om 18 dagar smäller det!!!!!!

• Höstbrud-04

Inser att det är dags att göra något åt utseendet. dags för lite solarie och lite nagelvård och fotvård...

Hur förbereder ni er för att blöi vackra till den stora dagen?

Jag gör mitt bästa för att iallafall sova ordentligt och äta regelbundet. Har kännt mig ganska stressad ett tag.

• brud22

Jaa..det är svårt att inte känna sig stressad!
    Jag föröker ändå att ta det lugnt (efter mammas råd..)
    Jag försöker också att sova ordentligt och att äta bra (man vill ju inte gå upp något så klänningen inte passar).

Ska sola några ggr nu innan så man får lite färg. Naglarna har jag sparat ut hela sommaren så de duger.
    Man är ju livrädd att det ska dyka upp en jätte-finne dagen innan, så jag försöker rengöra och återfukta varje dag!
    Samtidigt har jag insett att jag inte behöver göra något "extravagant" inför bröllopet, för det är ju mitt "vanliga jag" som min blivande föll för.
    Men...visst vill man att allt ska vara perfekt, dagen till ära, för, som sagt, det är ju bara en gång man gifter sig!
    Kram på er! ;)

• kajsa kavat

Hej på er!

Haha, jag som trodde det var slut på överraskningar! Jag fick en till "mini-hippa" i går. Ett gäng tjejer som är bjudna på bröllopet som jag känner från mitt liv som aktiv studentnations-jobbare hade bestämt sig för att de också ville träffa mig innan bröllopet.
    Inget ont anande skulle jag träffa en kompis kl. fem på stan i går em. Men icke sa Nicke!! Jag blev istället ivägsläpad till en massage-studio och sedan hem på middag till en annan tjej där allihopa väntade på mig!
    Hade jättetrevligt och blev verkligen överraskad.

Nervositeten kommer och går likaså stressen. Vi hade vigselsamtal i söndags, det kändes jättebra. Nu i kväll ska vi träffa toastmaster och sånganförare och planera lite.

Ha det så bra!

• Sofipropp

Min ring blev klar igår och M2b har sett den och tyckte den var superfin. Ska hämta den imorgon. Längtar efter att få börja använda den på riktigt.

Men det är inte långt kvar nu, alla 25 september-are!!

...ville bara berätta...

• brud22

Vi träffade prästen igår & det kändes mycket bra. Han var trevlig & kändes jordnära...
    Har bokat möte med kantorn, som blev glad över vår in-utgångsmusikval! Roligt!
    Japp..det är snart men oj vad kul det ska bli!

• KKB

Va, har du fått två hippor och jag ingen? *grrrr* ;) Nej då, det låter superkul!

Men just nu känner jag att jag inte hinner bli hippad! Även fast vi har varit så organiserade så är det mycket som skall fixas nu de här senaste veckorna, eller hur! Fastställde blommorna igår, och skall ge mig ut i pappersdjungeln igen *suck*. På tisdag blir det provuppsättning + slingor. Skall provsminka mig också och titta på en snyftare med väninnorna, för att kolla om maskaran verkligen är vattenfast :)

• kajsa kavat

KKB: Jag är glad att mina hippor är över nu så man kan koncentrera sig på det jobbet som är kvar!

Igår kväll träffade vi toastmaster och sånganförare och hade en liten genomgång. Kändes bra, men det kommer ju upp saker hela tiden som man inte funderat på än... Fasen jag kommer tokstressa sista veckan tror jag!

Brud22: Nu blev jag nyfiken! Vad ska ni ha för in- och utgångsmusik?? Själva har vi inte bestämt oss riktigt än..

• brud22

Kajsa... Vi ska ha Drottningholmsmusiken, som ingång och Änglagårdsmusiken som uttåg.
    Egentligen inte så ovanliga melodier, men kantorn blev glad för han har visst velat spela Änglagårdsmusiken tidigare men inte hittat några noter! De kan väl behöva lite omväxling i sitt arbete också!

Igår blev jag överraskad av tjejerna på jobbet!! Något som jag inte hade räknat med! Men, den "riktiga" överraskningen kommer nog imon...eller idag...eller nästa vecka! Har ingen aning! ;)
    Ha en bra dag tjejer!

• meh

Hej allihopa!
    Idag har vi varit till kyrkan och pratat med kantorn samt fått lyssna på ett antal in -och utmarscher. Det är svårt att välja. Är det någon som möjligtvis har noter på Brudmarsch till Per och Anna?
    Vill helst ha den, men den finns inte här uppe i Östersund.

Hoppas att ni som har haft möhippor har haft det roligt. Det låter så i alla fall

Ha en bra helg.
    Marie

Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)