25:e september! (ny tråd!!)
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Liten fråga om dukning,
Vad ska ni ha för slags servetter? Pappers, tyg...
Tycker själv att det skulle vara festligt och snyggt med tygservetter men vet inte om jag hinner/orkar sy dem.
Vanliga tunna pappersservetter kan ju vara lite tråkiga.
Hej Sofipropp! Vi ska ha vita pappersservietter. Sådan där lite tjockare. Det blir billigare än att hyra upptäckte jag.
KKB kul att tårtan är beställd! Min yngsta svägerska (eller soon to be iallafall, hon är 25) har lovat att göra vår tårta. Hon har sagt vad det ska vara i den, men nu kommer jag inte ihåg det. Det var nåt med vanilj och hallon...tror jag. Vit ska den vara iallafall
Vigselprogram ska jag också börja knåpa med snart. När jag väl listat ut publisher
Alltså hon är soon to be min svägerska, inte min yngsta svägerska...
Ja, ni fattar vad jag menar, inte för att det spelar så stor roll men rätt ska vara rätt
Blev visst ännu rörigare nu såg jag.
Lägger ner...
*yrimössankasse*
*skrattar* Jo då, jag tror jag förstår :D Har också en ung blivande svägerska, som skall vara en av mina tärnor! Jag har sådan tur att jag skall få hår och smink (kanske gör smink själv, har köpt tillräckligt mycket för att kunna göra det...) gjord hemma hos mig! Men båda tärnor vill också ha hjälp med sina uppsättningar så att de håller. Jag har sagt att de får ha sitt hår som de vill: upp, ner, halvuppsatt, whatever. Menar också att de får då betala om de vill få det gjort av en frisör... Men jag vill också ha sällskap under tiden! Så de kanske får snabba uppsättningar medan jag duschar eller något, sedan kan vi sätta igång med mitt hår. Hoppas de kan sedan fixa lite mat och vara trevligt sällskap/stöd under de sista timmarna! Åh vad jag babblar ;) Jag tycker i alla fall att din tärna borde komma till frissan ganska snart efter du kommit dit, redan klar. Du vill ju ha sällskap och kanske lite smakråd under tiden frissan gör ditt hår.
Sofipropp - Jag tror vi skall ha vita linneservetter. De ingår med allt catering och sådant på festlokalen.
Kasse - (igen) ;) Vad blir det för ring? Vi håller på att bestämma oss. Har en superduktig och trevlig guldsmed så vi kan få vara med och bestämma formen/designen, men det är inte alltid så lätt att bestämma sig!
Åååå, det är så skööööönt att det är fler än jag som babblar...
Syrran får komma ner till mig där jag är en stund senare. Jag ska inte vara där förrän vid 11.30 (har ganska kort hår som inte kräver jättemycket jobb). Syrran har iallfall lovat mig (och mamma!) att se till att jag äter och dricker vatten ordentligt under dagen. Mamma var på ett bröllop en gång där bruden slarvat med det och blev jättedåligt och kunde inte vara med på festen alls.
Ringen är inga större problem, det blir en slät guldring precis likadan som jag redan har. Förstår om det är svårt att bestämma sig det finns så mycket snyggt! Vad lutar det åt? Kul att designa själv, blir ju väldigt personligt då!
Det blir en gul-guld (heter det så) slätband med några diamanter. Jag lutar lite mer åt princesslipade än briljanter, och där finns det flera varianter på hur man kan göra, men slutgiltiga beslutet vill jag att min blivande gör då det är han som köper den till mig. (Jag blir nöjd med vad som helst av dem vi tittat på :))
Ikväll skall jag klippa mig och snacka frisyr med min frisör. Skall göra slingor om ett par veckor och någon gång blir det provuppsättning också, så vi vet hur lång tid det tar.
Jo! Och så i helgen har jag köpt nya ansiktskräm :D En natt, en dag, och en för ögonen. Kanske dags att ta bättre hand om sin hud, och jag vill vara en snygg och fräsh fru ;)
mmm, låter jättefint med ringen!
Så du har också börjat med ansiktsbehandlingar hemmavid! Jag med! Det är så skönt! Får nog ta ett bad i kväll tror jag.
På fredag ska jag till min frisör. Torsdag tänkte jag mig till floristen för att se ut lite blommor som jag kan ha i håret. OCh på fredag tänkte jag mig också hinna köpa underkläder!
God kväller flickor!
Sofipropp: Vi ska ha vita linne servetter, det ingår i den lokalen vi ska vara.
Kasse: Det där med tärnorna och frisören har jag inte ens tänkt på än Men jag har väl mer eller mindre tagit för givet att de ska vara med och bara umgås med mig och hålla mig sällskap!
När det gäller ringen så ska jag ha en silverring (förlovningsringen är av silver) med ett band av gult guld i mitten runt om och i guldet ska det sitta tre små stenar. Det är en kompis pojkvän som gör den, så jag har fått bestämma helt själv ! Och billigt blir det också...
Vi började med festprogrammet i går och på torsdag ska jag till frissan för att göra provuppsättning!
Många kramar från en kajsa som börjar få svårt att somna på kvällarna
Kasse, hur går det med publisher? Jag har stött på problem.... Försökte klistra in bordsplaceringen som jag gjort här på BT, men sidan är ju för liten allt kommer ju inte med om jag skriver ut den. Hur f*n gör man för att ändra till två sidor brevid varandra istället??