25:e september! (ny tråd!!)
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Har just fått hem två T-shirtar med texten "Just Married"
Idag är jag hemma från jobbet och vi ska bara pyssla med bröllopsbestyr hela dagan. Kanske fixa klart sånghäftet, bränna musiken och jag ska fortsätta på mina dukar..
Kram på er
Hallå tjejer!
Jag har ju som sagt smygit mig in på er tråd då & då...
En liten fråga.. Vad ska ni ha för slags bordsdekorationer??
Vi har valt att ha Hösttema för hela bröllopet..
Roligt med lite tips!
Brud22:
Om du orkar läsa vad vi skrev för ett par sidor sedan så berättade vi där vad vi ska ha för dekorationer.. lite tjatigt att ta det igen
Du behöver inte tycka att d smyger in i "vår" tråd - den är ju lika mycket din!!
Nu har jag beställt blommor, köpt sjal till min tärna och morgongåva till min man Ja, skor till sonen också! Mycket handlande blev det...
Kram
Ja..ojoj vad pengar som går åt!! Alla småsaker som man inte tror kostar något!
Ska betala min klänning imon, fast vad gör det, det är ju bara once in a lifetime!! ;)
Kallelse till möhippa? :D Kanske bra, då slipper du bli misstänksam varje gång någon tittar på dig eller telefonen ringer ;)
Bordsdekorationer blir att de får ströa ut lite rosenblad och rosor, det finns inte plats för höga buketter. Blir väl fint hoppas vi!
Det är roligt att höra vad Ni skall ha för musik! Höstbrud-04 - Vi skall också ha Stor är Din Trofasthet (och #411) och jag minns inte vilken, men någon av Er skulle väl ha, som vi, Alla Hornpipe till utgångsmusik :)
Och vet Ni... Om fyra timmar kan vi säga "Jag skall gifta mig denna månad" :D Har aldrig längtat så till September...
Ja, visst är det bra med en kallelse Får väl se vad det hela innebär.
Var hos sömmerskan idag för lite småändringar av klänningen. Kändes bra.
Alla Hornpipe ska vi ha också. Fast det blir nog som ingångsmusik. Ut ska vi nu ha Fanfare av J. Lemmens. Hörde den på vigseln jag var i helgen och den var jättetjusig!
Japp, snart kan man svara på frågan när man gifter sig med att bara säga "den 25:e" (om nu alla inte redan visste det då iallafall på mitt jobb )
Trevligt att se att ni verkar ha koll på läget!
Själv är det lite tumultartat, inte rätt läget att skola in sitt barn på dagis(de har ju en tendens att bli sjuka rätt mkt innan de har fått de vanligaste bakterierna!)
Möhippa fick jag i lördags, hade då 38 graders feber och en väldigt intensiv hosta!
Skall åka till Tyskland på fredag och handla "spriten", sedan skall festprogram och vigselprogram skrivas ut i helgen!
Vi har dock två jätteproblem, vi kan inte bestämma vad vår bröllopstårta skall innehålla OCH jag kan inte komma fram till hur min vigselring skall se ut
Jag behöver er hjälp helt enkelt!
Hej på er allihopa!
Det var ett tag sedan jag tittade in, men jag har varit lite upptagen. Kan ni gissa med vad ?
Liksom Meer fick jag min möhippa i lördags och jag är Jättenöjd *myser vid minnet*
Dagen började med att det kom ett bud kl. 11:00 prick! Han lämnade över ett paket och i paketet låg det ett brev och lite kläder. Ja just det ja...kläder..hmm, det var en clowndräkt, närmare bestämt GB-clownen ( ni vet deras maskot ). Mina vänner hade mycket roligt åt att de hade fått låna dräkten av GB, speciellt då jag jobbar för ett konkurrerande glassbolag ( där vår maskot är en hund
Dagen gick ut på att jag skulle göra akrobatiska övningar på stan, samt svara på frågor om min sambo. Allt jag gjorde fick jag poäng för och på kvällen omvandlades poängen till pengar. När vi var färdiga på stan åkte vi hem till två utav tjejerna i möhippegänget ( de bor grannar ), där vi dushade och bytte om. Plötsligt kommer det in en gammal bekant från min studietid i Kristianstad och genast började mina misstankar gro om vad som skulle hända härnäst. Japp, jag fick rätt, det blev sexparty Det var här mina poäng och pengar kom in i bilden, för det jag hade samlat ihop fick jag handla sexprylar för. Vi fick allihopa klämma, känna och smaka
Där fanns glidmedel som smakade som godis, värmande massageoljor och givetvis den kända massagestaven "the rabbit".
Kvällen avslutades med middag och en massa tjejsnack Väldigt lyckat!
Jag har börjat bli lite fåfäng inför bröllopet. Solariet börjar bli välbesökt och mina naglar får dagligen manikyr. Ska kanske nämna att mina naglar och nagelband i vanliga fall är obefintliga då jag jobbar i kyla med mycket kalla varor.
Tårtan bokade svärmor i måndags, vi betalar 22 kr / bit + moms, så det blir ca en tusenlapp mindre än vad vi hade budgetterat
Låter jättekul Glassmonster!
Så du har börjat gå på solariet redan?!?
Jag tänkte ta mig dit bara ett par gånger så man slipper vara genomskinlig 25 sept!
Mina naglar är också en problemhärd. Då jag jobbar i vården funkar det inte att ha vare sig långa eller målade naglar.. Så jag vet inte hur ska göra med den saken..
Hej!
Idag ska jag iväg och göra brudkoll! Det ska bli så kul. Senare ikväll ska i träffa ett par vänner som ska fotografera vigseln samt porträttbilder ute. Imorgon träffar vi värdarna och kolla av div. med dem. PÅ måndag ska jag prova in klänningen. Här är det verkligen full fart.
Vi har börjat inse att det är viktigt att delegera ut så mycket som möjligt till familj och vänner. Rekomenderas varmt!!
Vissa saker återstår: morgongåvan till honom nåt lämpligt "brudnattlinne" och lite solarietid etc. är kvar av mitt privata. Dessutom finns massa detaljer kvar, men just nu känns det lugnt. Om några dagar ska vi försöka göra ett nytt försök med placeringslistan (ve och fasa), men till dess känns det bra.
Meer - du skrev att ni inte hade beställa vad bröllopstårtan ska innehålla. Vi visste inte heller det, utan gick till två olika konditorier som hade vettiga priser och som vi visste var bra. Vi bad dem ge förslag. På ena stället hade de massa ideer. Vi beställde provbitar på ett par som verkade intressanta. När vi smakat dem var det lätt att bestämma. Vi hittade en som var jättegod.
Ta kontakt med ett onditori. de kan säkert hjälpa er.
Min ring är tillverkad av en likadan som förlovningsringen. Den kommer att ha en rad med 7 stycken princesslipade diamanter, som ligger tätt intill varandra. (Storleken är ca 2*2mm per sten.) Vi bestämmde designen med juveleraren.