• kajsa kavat

25:e september! (ny tråd!!)

Startar en ny tråd då den gamla är stängd!

Hur går det för er septemberbrudar??
    Har ni valt ring ännu?
    Är inbjudningskorten ivägskickade?
    Vad ska ni ha för brudbukett?

Kram på er och lycka till i planerandet!

• Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)
  • Kasse

Hej, hej!

Jag har inte gjort mer än vad jag hade för en månad sedan. Det har varit så mycket annat som har tagit min tid. Men jag känner ingen panik ännu iallafall.

Inbjudningkorten är inte klara, men jag ska inte skicka dem för i mitten av juli så det är ok. Ring har jag inte tittat på men jag är ganska så säker på att jag ska ta en likadan som jag har förlovningsring. Brudbukett har jag pratat med floristen om. Det kommer bli en bukett med dahlior, rosor och sådandär rödorangea bär (vet inte vad de heter) och hjärtan på tråd. Dahlior och rosor kommer att gå i rött/orange. Det ska vara stora maffiga rosor. Ska tillbaka dit efter semestern och bestämma lite mer noggrannt. Ska sedan försöka ta upp lite av blommorna att ha i håret också. Floristen var jättetrevlig och tillmötesgående så jag tror att det kommer bli jättefint!

Vi ska köpa kläder också till sambon nu efter midsommar tänkte vi. Kan ju vara en fördel att ha

Önskar er andra septemberbrudar lycka till!

K

• Kasse

Förresten, en annan sak. När misstänker ni att ni eventuellt har en möhippa att vänta?

• kajsa kavat

Hej Kasse!
    Jag VET att min kommer bli innan augusti är slut... Råkade nämligen höra nåt från en kompis som skulle prata med chefen Och min sambos svensexa kommer förmodligen bli redan i juli men det beror på att en av hans bästa kompisar ska åka bort ett helt år sen och kommer att missa bröllopet men ville gärna vara med på sexan.
    Din bukett låter ju jättefin! Jag kommer aldrig kunna bestäma mig... ´*suck*

• Kasse

Tack! Ja, jag tror att den kommer bli jättefin.
    Jag utgår från en bild som jag har hittat på nätet. Kolla in buketterna på www.weddingchannel.com
    eventuellt måste du bli medlem för att kolla bilderna, men det kostar inget.

Ååå, spännande med din möhippa och din sambos sexa! Jag har absolut ingen som helst aning om när vare sig svensexan eller möhippan kan äga rum. Har inte vett att bli nervös heller. Men det är kanske bra det!

• HannaM

Vad roligt! Ska också gifta mig den 25/9...
    Planeringen är i full gång, sista racet med inbjudningskorten ikväll...
    Vi har allt under kontroll...tror jag...
    men det är nog lugnet före stormen...
    Vill gärna veta hur det går för er andra!

• kajsa kavat

Hej Hanna och Kasse!
    Jag har ÄNTLIGEN alla adresser så nu bär det iväg till Posten med inbjudningskorten. Känns såååå spännande! Hoppas bara man kan lita på Posten så inte vissa kommer bort...
    Kasse det fanns jättemånga fina buketter där - TACK! Nu har jag i alla fall lite ideer om hur den ska se ut. Jag är också väldigt inne på de där röda bären som fanna i vissa av dem, de är jättefina.
    Hanna vad ska du ha för bukett?

• HannaM

Hej Kajsa!
    Jag har tänkt att jag ska ha vita kallor med "strån" hängande... en ganska enkel bukett, men ändå lite annolunda med stråna...förstår du? Och du själv??
    Lycka till med planerandet!

• KKB

Åh va roligt! Jag hann aldrig svara i den gamla strängen innan den blev stängd...

Idag köpte jag de sista kuverten till inbjudningskorten! Så i helgen blir det att skriva adresser

I tisdags träffade jag floristen som verkar båda duktig och god. Det blir mest mörk röda rosor i min bukett, med guldfärgade hjärtan på tråd! (Har mörk röd och guld som färger...)

Håret har jag ingen aning om, skall kolla frisörerna nära där jag bor i helgen. Skulle helst ha någon som kan komma hem till mig för jag tänker inte slösa tid på att åka någonstans alltför långt borta!

Blir så trött på att allting som heter brudXXXX eller bröllopsXXXX skall plötsligt kosta så mycket. Jag menar, kommer min bukett verkligen ha fyra gånger så många blommor som mina tärnors, eller vara fyra gånger finare, för att den skall kosta fyra gånger så mycket?

Tårtan är på gång, toastmästerparet skall tillfrågas nästa vecka (det har varit jättesvårt att kunna träffa dem sista veckorna!), klänningen, underkläderna (samt fina laungerie till bröllopsresan...) och skorna inköpta, liksom tärnornas klänningar. Blivande har provat jacket, väst, osv, skall göra det igen med marshalkarna någon helg.

Kyrkan och festlokalen är förstås bokade för länge sedan Måste komma ihåg att ringa kantorn nästa vecka för att snacka om in- och utgångsmusik samt accompanering till kör och soloist (goda vänner som ställer upp!!! ) Ingen aning när man kan göra genomgång i kyrkan, hoppas det fungerar kvällen innan.

Möhippa? Ingen aning... De flesta av mina väninnor anländer veckan innan från andra länder.

Nu pä hjärnan är, förutom att göra färdigt alla inbjudningskort, att hitta läppstift som passar, hitta frisör, fixa boende till alla som kommer hit och... tusen andra saker

Ja tjejer, bara tre månader och en vecka kvar!!!! Kram på Er!

• Mibe

Till ALLA september-brudar, från en september-brud -03.

Tiden går ruskigt fort när det är sommar så "spar" inget arbete tills efter sommaren. Framför allt glöm inte att köpa allt redan nu. Tex, hur lätt är det att hitta vita skor när höstsäsongen startat!?!

Gör så mycket som möjligt redan nu, för då kan ni ta det lugnt senare. Min dator drabbades av virus tre veckor innan bröllopet när allt skulle skrivas ut (Bordsplacering, sånghäfte, kyrkoprogram m.m.) SPAR ALLT PÅ DISKETT!! Det hade jag som tur var gjort och allt blev klart tack vare snälla grannar med dator.

LYCKA TILL!!

• KKB

Usch, bordsplacering, vigselprogram och festprogrammen har vi inte ens börjat tänka på! *suck* Men du har så rätt Mibe, tack för tipset!

Glömde säga att vi skall träffa prästen i helgen

Har börjat fundera på musiken, det finns många fina låtar båda till kyrkan och festen!

Om någon snäll brud kan hjälpa mig med följande
    www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m672307.html
    vore jag också otroligt tacksam!

Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)