25:e september! (ny tråd!!)
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
KKB: Präst "ingår" men man kan ju också önska sig en egen.
Dani: Den som ingår, gillar ni inte den personen eller? I alla fall...
LYCKA TILL
Jag ska gifta mig i Seglora Kyrkan och det "ingår" (hehehe) inte prästen. Vi måste själva ordna prästen. De rekommenderar präster som ofta brukar engageras i Kyrkan. Vi ska kolla på några i helgen.
Tack for hjalpen girls!
*asgarvar* OK, nu så förstår jag :D
Dani, måste prästen kunna portugisiska? Vad vill du har för präst? Jag känner några, förutom "min" pastor, i fall du inte hittar någon!
Jo, förresten, jag sprang på en kompis kompis i förgår som gjorde kompisens hår när hon gifte sig, så nu tror jag att jag har frisör! Som kommer hem till mig! *GLAD* Kantorn var bortrest så jag får ringa honom nästa vecka.
Glad Midsommar på Er allihop!
P.S. Undrar vart Ni bor? Stockholm här :)
KKB: Uppsala här, nästan grannar
Glad MIdsommar tillbaka
KKB: prästen måste inte kunna portugisiska. Vi ska ha cerimoni på svenska och jag ska göra en vigselprogram väldigt detallerad på portugisiska (för mina föräldrar och mina syskon).Om jag inte hittar någon, frågar jag dig, tack! Min blivande sa att han skulle hjälpa med det nu (viva!!!).
Vad cool det du har en frisör nu!
Glad Midsommar också!
Forresten, Jag bor i Stockholm.
Ska ni ha brudnäbbar? Hur många? Hur gammal? Har ni redan köpt deras klänning?
Jag ska ha 3 brudnäbbar - 2 flickor (2 år och 5 år gammal) och 1 pojcke (5 år gammal). Har inte köpt deras klänning, men tänker att göra det i USA (internet). De ska gå i kyrkan före jag och min pappa...
Hej hej!
Vi var och köpte blivande makens kläder idag. Mörkgrå kostym med väst till. Ooooh, han såg så stilig ut i sina kläder så jag blev alldeles rörd och började nästan gråta. En riktig snygging! Han gillade kläderna också väldigt mycket och det är ju bra
Hoppas att alla får en bra midsommar!
Hälsningar från ett i dag, ganska regnigt Göteborg.
//K
Hej
Oj, vad tiden går fort, bara tre månader kvar..!!
I veckan som har gått har vi beställt brudbukett, corsage, tärnbukett och två näbbuketter. Vad gäller brudbuketten följer vi en gammal tradition från min blivandes sida, buketten innehåller nämligen asparagus.
I går hade vi även vigselsamtalet och sedan övade vi på vigselordningen. Fast det bara var övning så var jag ändå nära till tårarna när vi gav löfterna. Min sambo såg väldigt sammanbiten ut.
Svärmor har fått den delikata uppgiften att proväta och beställa tårtan, eftersom vi vill ha den som en överraskning.
Min svägerska tog mått på mig, så att hon kan börja sy på klänningen. Lite viskande, så att ingen annan än hon skulle höra, fick jag be henne att behålla en rejäl sömnsmån i tyget. Man vet aldrig vad som hinner växa på tre månader
Ha en underbar midsommar
Hej Glassmonster! Har ni REDAN beställt brudbukett?? Det ska jag göra tre veckor innan det är dags, och samma sak gäller prästen - han tyckte inte det var nån ide att gå igenom saker redan, för då kommer vi bara glömma bort ändå
Kände mig lite stressad där ett ögonblick...
Sen får man väl säga grattis då ! Var det planerat? JÄttekul!
Kram Kajsa
Ingenting har hänt ännu, men man vet inte vad som hinner hända. Även om det inte synns på magen så kan brösten börja växa med en gång.
Vi hade vigselsamtalet i veckan p.g.a. att det är enda gången i sommar som jag och sambon är lediga samtidigt. Vi kommer att ha generalrepetion dagen innan bröllopet, främst för brudnäbbarnas skull så de vet hur de ska göra i kyrkan.