• kajsa kavat

25:e september! (ny tråd!!)

Startar en ny tråd då den gamla är stängd!

Hur går det för er septemberbrudar??
    Har ni valt ring ännu?
    Är inbjudningskorten ivägskickade?
    Vad ska ni ha för brudbukett?

Kram på er och lycka till i planerandet!

• Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)
  • Kasse

Hej mina vänner! Är tillbaka från snabbvisiten i Tyskland. Vi har köpt massor med vin, vitt och rött, öl samt whiskey, baileys, cointrau och konjak. Färden gick jättebra och vi är väldigt nöjda över att få det hela gjort.

Vad smart att göra en provdukning! Det ska jag också göra tror jag.

Vi fick vår hindersprövning efter en vecka ungefär. De kanske har mycket att göra nu på skatteverket med all skatteåterbäring, så det kanske tar någon extra dag. Oroa dig inte Kajsa, den kommer.

• kajsa kavat

Hahaha, det visade sig att min förvirrade blivande make hade tagit emot det brevet med hindersprövningen lagt det i en hög på skrivbordet och sedan totalt glöt bort att vi hade fått det Ojoj, kunde inte annat än skratta åt honom! Under tiden hade jag ringt till Skattemyndigheten och de sa att de skickat ut det för två veckor sen men skulle skicka en kopia! Hihi, så nu får vi två stycken!
    Äntligen har alla anmält sig också. Vi blir 93 stycken! Bara 7 tackade nej! Så i går kväll började vi med bordsplaceringar - inte lätt alls! Honören är klar men resten blir ju svårt..

Nu ska jag till jobbet i hettan...
    Kram på er!

• kajsa kavat

Hej på er!

Hur går det för er? Vi är nu klara med bordsplaceringarna men ett annat problem har dykt up. Vår DJ har fått förhinder Så nu vet vi inte riktigt hur vi ska lösa det.... Funderar på att spela in skivor själva och spela istället.

En annan sak som jag tänkte fråga var: Vad ska ni ha för psalmer? Och vad ska ni dansa brudvals till??

Det närmar sig med stormsteg....

• KKB

Halloj!

Vi träffade kantorn idag vilket var roligt. Träffade fotografen och provåt tårta också så det var en riktig bröllopsplaneringsdag!

Psalmer... blir nog Stor är din trofasthet (som inte verkar finnas i svenska psalmboken...) samt en till, antingen 82, 84 eller 410, min blivande skall få välja.

kajsa, det går säkert bra att spela in skivor! Bränn Er favoritmusik och be någon ha lite koll på vad som spelas.

• kajsa kavat

Vi ska åka på bröllopsresa!!!

Jag som inte trodde det skulle bli nåt... Vi har just bestämt att vi ska åka till Nice i oktober tors-mån! Känns ju jättekul!

Ville bara berätta

• Kasse

Halloj, I´m back! Haft det superskönt på landet och slappat rejält, men i morgon är det jobb som gäller igen.
    Vi har haft en del som har ringt och tackat ja till att komma och det är ju alltid kul. Har haft snack med toastmastern och det kändes superbra! Det närmaste framöver är att prova in klänningen. Den behövs läggas upp och tas in lite (om nu inte ledigheten har ändrat på det...ja inte längden då kanske). Iallafall ska det ske den 30 aug. Den 27 aug ska jag till frissan och lägga lite slingor så det är gjort. Måste ta kontakt med cateringfirman och börja med festprogram. Hmmm, finns massor att göra och nu jäklar går ju tiden fort!!!!
    Och så har jag börjat fundera på möhippan. Jag vet att det kommer bli en, men inte när... spännande!!! Har ni fått några hintar om möhippan?

Nä, nu ska jag fira den sista lediga dagen med pizza och ett glas rödvin och os... det där sista kan man inte komma ifrån Ha det gott tjejer!!!

• kajsa kavat

Hej Kasse!

Har oxå börjat fundera på möhippan Vågar ju knappt planera nåt på helgerna! Denna helgen ska min tärna på ett annat bröllop så då visste jag att det inte skulle bli, å nästa är min andra tärna upptagen. Sen jobbar jag helgen efter det så sen är det ju bara några stycken kvar Huh, nervöst!
    Hoppas vinet smakar bra
    Kram

• KKB

Möhippa... jag just det! Ingen aning... men de flesta tjejkompisarna anländer veckan innan så det kanske blir något litet och sent. Vill gärna bli överraskad så jag skall FÖRSÖKA inte fundera för mycket på det :D

Kajsa - underbart att Ni bokat resan! Nice låter nice ;) Vi har också bokat men håller destinationen hemligt tills vi skickar vykort därifrån. Någon hemlighet måste vi ha bara oss emellan!

Kasse - skall du göra slingor så tidigt? Jag tänkte vänta tills kanske två veckor innan, så de inte hinner växa ut för mycket.

Vad skall Ni ha för psalmer? Vi har nu valt 713 och 411. Inga sommarpsalmer här inte ;) Vilken av Er var det som heter Karin - fick du tag på Karins Brudmarsch någon gång och vad tyckte du?

Happy Måndag och 40 dagar kvar... :D

• Kasse

Hej hej. Jo, jag vet att det är lite tidigt med slingorna, men det brukar hålla sig rätt bra, dvs håret mitt växer inte såå fort.
    Karins brudmarsch fick jag tag på men vi har valt brudmarsch från delsbo in och ett stycke av händel ut. Psalmer har vi inte valt än. Ska ta ett snack med prästen när hon är tillbaka från sin semester och vi ska ha vigselsamtal. Hon har bra idéer.

Vi har förresten också bokat resa. Vi åker direkt på måndagen och blir borta en vecka. Ska bli kul att komma iväg.

Oj, är det bara 40 dagar kvar.... jo, tjenare vad tiden rinner i väg!
    Läääääängtar

• KKB

Vi åker också på måndag! Borta 1½ vecka, skall bli så skööööönt! Jag menar, jag ser mycket fram emot bröllopet, men längtar också tills alla detaljer har fixat sig, man slipper tänka på bordsdekorationer och gästlistor hela dagarna, och det hela är ett underbart minne!

Vi skall också ha Händel ut! Alla Hornpipes från Vatten Musik. Blir ett annat stycke från Vatten Musik som ingång. Två solosånger/duetter: Sareks Genom Eld och Vatten (fast mycket lugnare) och Steven Curtis Chapmans I Will Be Here. Jag går och nynnar hela dagarna ;)

Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)