25:e september! (ny tråd!!)
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Startar en ny tråd då den gamla är stängd!
Hur går det för er septemberbrudar??
Har ni valt ring ännu?
Är inbjudningskorten ivägskickade?
Vad ska ni ha för brudbukett?
Kram på er och lycka till i planerandet!
Bordsdekorationer..........
Borden är ganska smala, så vi får inte plats med stora blomsterarrangemang. Stället dukar med vita dukar och servetter, och guldfärgade kandelabra. Vi funderar på rosenblad och rosor (mörkröda) samt lite guldfärgad konfetti. Men då är frågan: Riktiga rosenblad eller tyg? Har redan tyg sådana som jag köpt, men det blir säkert finare med riktiga.
Rönnbär vore ju fint, men hur gör man med dem? Ha i vas/glas eller lägga på borden? Var köper man rönnbär, eller skall man gå ut och plocka dem i skogen?
Har haft fläderdrycka förut med frysta röda vinbär i glas, väldigt gott! Funderar på att göra det till välkomstdrinken...
Hej hej!
Själv tycker jag det är jättesvårt att jobba. Kommer på mig själv att sitta och göra listor i huvudet på saker och ting som måste göras. Tror jag har det mesta under kontroll, men jag blir ändå lite nervös. Tänk om det inte klaffar helt, tänk om festen blir tråkig, tänk om, tänk om. Då är det tur att jag har en sambo som säger till mig att ta det lugnt och att allt kommer att ordna sig! Och det kommer det att göra! Och det kommer bli en vacker vigsel och en kul fest!
Bordsdekoration frågade du om. Våra bord ska gå i grönt och vitt. Vita dukar, vita servietter. Vita festprogram omknutna av gröna band (inbjudan var det också). Jag har köpt vita blockljus och runda vitfrostade plattor som ljusen ska stå på. Ett på varje fat. Ska lägga lite murgröna eller hjärtan på tråd runt och kanske i längor på borden (ska ha hjärtan på tråd i min bukett) + att jag har köpt fyrpack av gröna värmeljushållare på IKEA. Jag vill ha mycket levande ljus. Eventuellt kommer det att bli några färgklickar av röda dahlior också (tänkte ha det i min bukett också). Har tänkt att göra en provdukning hemma någon dag för att se hur det skulle kunna se ut.
I slutet av sept. vet jag inte om det finns så mycket blommor kvar, däremot bör det väl finnas rönnbär, men det beror kanske lite på var i landet du bor?
Himmel vad långt detta blev...
Vi ska oxå ha grönt och vitt! Vita dukar och gröna löpare som jag som bäst håller på att sy . Vita servetter och servettringar av gröna glaspärlor som jag också *suck* håller på att fixa. Sen blir det vita blockljus på borden i grupper om tre och tre. De kommer stå på fat med eklöv (som är lite av vårt tema). Dessutom kommer vi lägga ut eklöv lite här och var på borden. Sen funderar jag precis som Kasse på att även ha ngn klick av rött här och där. Men det har vi intre bestämt än..
Det är klart att vi kommer att få en underbar dag! Bara man släpper lite på kontrollen just den dan och bara försöker njuta ska ni nog se att vi blir alldeles underbart lyckliga
!
Har oxå lite svårt att koncentrera mig på jobbet just nu... Tex sitter jag nu på jobbet, hehe.
Kram på er!
Kajsa, det låter jättefint med eklöv! Kul att ni också hade grönt och vitt.
Jaha du, det här med att jobba är inte lätt... är också på jobb just nu
Har köpt en slöja idag!! Den är jättefin! Supernöjd!
vad pysslar ni med i helgen då?
Gratulerar till ditt slöjköp, Kajsa! Hur ser den ut? Är den hellång eller mitt i mellan? Kantband? Själv ska jag inte ha någon slöja, jag trivdes inte i det, men det är väldigt fint på andra!
I helgen kollar jag mest på OS
Försöker lära mig att använda publisher så att jag kan börja med festprogrammet...
Kasse:
Ja, jag var verkligen jättetveksam jag med till slöja. Har ändrat mig fram och tillbaka x antal gånger.. Till sist fick min blivande bestämma och han tyckte jag skulla ha slöja, så då fick det bli så
Den är ganska kort, armbågslängd ungefär med att smalt kantband runt. Ville först inte ha det heller men jag ångrade mig när jag provade lite olika. Jag har tänkt ta av den efter kyrkan eller möjligtvis efter valsen. Jag vill nog inte ha den hela kvällen i alla fall. Det enda som är lite trist är att man blir lite begränsad i frisyr-valet, men jag lite på att frisören löser det problemet
Håller oxå på å lär mig publisher, vi kanske kan fråga varandra om vi stöter på problem? Har ni ikväll varit hos min pappa och scannat in lite gamla bilder på oss två från när vi var små, det ska nog bli bra
Har fått en snabblektion av syrran i publisher, men problem lär nog uppstå. Så vi får stötta varandra.
Vad Ni är duktiga, tjejer! Vi vill fastställa vigselordningen med pastorn snart, och sedan kan vi börja utforma vigselprogrammen.
Tårtan är beställd iaf! Den skall bli vacker Dock har vi inte bestämt smak än, men det blir nog sockerkaka med någon sorts smörkräm, mums.
Hej på er!
Ju mer tiden lider, destom mer petitess grejer dyker upp i mitt huvud. Som idag på väg till jobbet. Jag frågar därför er; min tärna ska göra sitt hår och sin make-up själv (hon vill det). Då är det väl bättre att hon kommer till frisören, där jag är och får hår och make-up gjord, lite senare och redan påklädd, än att hon följer med mig, tar med sig allt sitt smink och kläder och grejer och sitter med mig jättelänge. Klart jag vill ha lite sällskap och är det någon som kan hålla mig lugn så är det ju min tärna (tillika syster ) Jag undrar hur ni tänker göra?
Annars önskar jag er en trevlig måndag!!!
PS. i morgon ska vi till juveleraraffären och köpa ring till mig