• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • Septemberbrud-05

Ja det är verkligen massor att tänka på inför bröllopet, men kul att planera och nu har man ju så gott om tid så det känns bara bra :)

Hur gör ni förresten med bar efter middagen. Tänker ni ha fri-bar eller betal-bar?

Snart är det helg, skönt :) Vi ska ha sommarfest med jobbet ikväll, blir kul!
    Trevlig helg på er, Kram.

• lilla fröken

Var och visade kapellet för min blivande i lördags. Han blev överförtjust så nu är det bestämt. Visade bilder av insidan på Slottet och då föll han för det också. Så skönt att vi tycker lika!!! Vi ska köpa vin i Tyskland och ha fri bar. Min erfarenhet är dock att det inte går åt så mycket sprit efter middagen. Högst en eller två drinkar. De flesta dansar ju och vill ha vatten eller möjligen öl att svalka sig med.

• Septemberbrud-05

Hej Lilla Fröken!

Vad roligt att din blivande blev så förtjust i Kapellet när han fick se det...och även i slottet när han fick se bilder på det Jag är verkligen super-nöjd med valet av slottet och det romantiska gulliga kapellet!

Har lyssnat på låtar som kan passa under vigseln idag och har fastnat för Carolas "När löven faller"...sååå vacker! Känns som den skulle passa bra med tanke på att vi gifter oss i en höstmånad oxå :)Gillar även "From this moment on" med Shania Twain, "Det vackraste" med Cecilia Wennersten och "För alltid" med Sara Löfgren, "Kärleken förde oss samman" med Ulf Lundell. Finns många andra fina låtar oxå...blir helt gråtmild här hemma när man sitter och lyssnar på musik och drömmer sig bort till bröllopet nästa år :) Har ni funderat något på musik till vigseln? Och musik till festen?
    Kram.

• lilla fröken

Musik ja, det är trixigt. Vi har bestämt oss för Lundell efter vigselakten och funderar så smått på en jättesmörig låt med Barbra Streisand och Bryan Adams för texten stämmer så bra in på oss. Men vi tvekar som sagt på den sista.Har någon tips på en bra Majsång...

• sandhamn

Tjena tjejer!

Jag satt i bilen i lördags och hörde "när löven faller" med Carola och tänkte att den här måste vi ju bara ha, den är såå vacker! Sen går jag in här och ser att du septemberbrud tänkte precis likadant, vad kul! Nu är det ju inte höst när vi gifter oss men men..
    Hur gör ni med musik i kyrkan? Ska ni ha några andra instrument eller någon som sjunger kanske?
    Ja det där med fribar är ju inte lätt, det lär det nog bli men inköpet lär ju bli lite knepigt att räkna ut.. måste verkligen sätta oss ned och göra en ordentlig budget snart.. Har ni gjort det ännu? Kram!

• lilla fröken

Nu måste jag gå in och lyssna på den där Carola låten Jag har hittat en bra kalkyl för hur mycket dricka som går åt, Tyvärr har jag den hemma och där är jag inte nu men jag kan skriva in den här om någon dag.

• sandhamn

Super snällt lilla fröken! En bra kalkyl är aldrig fel! Vad roligt att din m2b blev så förtjust i slottet och kapellet! Ska ni ha någon som sjunger i kyrkan? Ha en toppenbra dag!

• lilla fröken

Hej ! Här kommer kalkylen över åtgång av drycker. Jag hittade den på Läkarförbundetshemsida.

Välkomstdrink mousserande 1 fl/4 p
    förrätt vitt vin 1 fl/5 p
    varmrätt rött vin 1 fl/2,5 p
    dessert sött vin 1 fl/7-10 p

Avec 2/3 gäster drick cognac,calvados 1/3 gäster dricker likör

1 fl/15-20 pers

FÖrfriskningar

4 cl starksprit gin, vodka , whisky per gäst 33 cl toniv

• Septemberbrud-05

Hej!
    Sandhamn: Vilket sammanträffande att vi båda lyssnade på Carolas låt i helgen och fastnade för den :) Den är verkligen vacker! Den passar ju bra in på ett juni-bröllop oxå!
    Vi har inte funderat så mycket på musik i kyrkan ännu, men vill gärna ha en solist som sjunger ett par låtar. Vore roligt att ha någon som kanske spelar instrument oxå.

Lilla Fröken: Vilken bra kalkyl du hittat!! Ska kolla närmare på den när jag hinner.
    Överhuvudtaget har vi inte räknat alls mycket på bröllopets kostnader ännu, börjar bli dags för det nu känner jag!

Ha en bra dag tjejer! Kram!

• Septemberbrud-05

Hej på er!

Ville bara önska er trevliga tjejer jag lärt känna här en trevlig midsommar! Jag går dessutom på semester nu i tre veckor och kommer bla. åka till Grekland med min blivande, ska bli sååå skönt! Vi får disskutera mer inför bröllopet här framöver. Jag kommer nog gå in hemifrån och kika nåt på denna sida en vecka framöver, men sen åker vi utomlands. Kram!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?