• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • sandhamn

God morgon tjejer!

Lilla fröken ringde du slottet? Fick du reda på något nytt.. ?
    Har du hittat någon ny klänning?

Har ni börjat fundera något på ring ännu tjejer? Jag gick förbi smyckesavdelningen på NK igår och kunde inte låte bli att titta en snabbis, det finns så mycket fint! Jag är lite inne på en smalare vigselring med små diamanter hela vägen i ett band.. Kul att drömma lite

Kram på er!

• Septemberbrud-05

Hej Brudar

Igår kväll satt vi och gick igenom gästlistan till bröllopet. Vi landar nog runt 70 gäster som vi beräknat från början. Vi gick även igenom budgeten lite, är ju jätte svårt att räkna på kostnaderna! Var inne på www.djursholmsvardshus.se för att kolla priserna för cateringen men blir lite snurrig där över momsen. Förstod det som att det är 25 % moms för kostnaden av serveringspersonalen och sen även 25 % moms på maten, eller är det 12 % moms på maten. Hur har ni förstått det?
    Vi såg även på deras hemsida att dem har söndagsbrunch där mellan kl. 12-16 för 150 kr/pers. Vi tänkte gå dit och prova den någon söndag snart och även passa på att fråga lite om deras catering då :)

Kram!

• lilla fröken

Tjena Sandhamn och Septemberbrud!
    Nej , jag ringde aldrig, jag är fortfarande lite jetlegad, vaknar varje natt och tror att det är dags för middag.
    Jag har inte hittat någon ny klänning. Känns inget kul att prova just nu eftersom resan har satt sina spår kring midjan Men om två veckor är jag nog normal igen.
    Jag ritade våra förlovningsringar. Min vigselring skall vara lika bred som min förlovningsring, 5 mm, med 7 briljanter i ett band.

Nej jag hajade inte det där med momsen heller.Men i ett mail från värdshuset skriver de att det blir 25 % på både servisen och på maten.

• Septemberbrud-05

Lilla Fröken: Så du har fått mail från Värdshuset nu! Sade dem att momsen är 25 % då alltså både på maten och serveringen? Skrev dem något mer? Var det inte så att menyerna och priserna skulle ändras nu i september?

Kram.

• sandhamn

Lilla fröken; det låter som en jätte fin ring! Är den i vitt, gult eller rött guld? Som septemberbrud sa så får du jätte gärna dela med dig av allt du fick veta ang. värdshuset!

Hoppas du kan sova i natt!

Kram

• RosaEsposa

Hej.

Nu har jag varit på semester, och haft trasig dator ett tag... så nu är jag iaf tillbaka.

Vi var och kollade på slottet i veckan. Jätte fint!! Och vi har nog bestämt oss för att anlita Djursholms värdshus..

Vet ni någon bra sömmerska, som kan lägga upp brudklänning?

• lilla fröken

Hej ! Nej jag har inte fått något nytt mail utan det var det Värdshuset skrev i mailen i våras... Oj vad tiden går fort. Ordnade stor överraskningsfest för min kille i helgen och det var som en liten försmak för bröllopet. Det är verkligen noga hur man sätter i hop folk. HAr så mycket att göra på jobbet att bröllopsplanerna får vänta en vecka. Sedan måste vi ta tag i catering och slottet...

• RosaEsposa

Jag läste precis om att ett brudpar blivit bortglömt av kyrkan!! Hemskt!!

Måste man be om bokningsbekräftelse på slottet och kapellet? Hur har ni gjort?

• lilla fröken

Jaha nu har man pratat med husmor och vi ska se slottet på insidan, uppdukat för fest på lördag !! Jag har ju redan sett det eftersom jag varit där på bröllop men inte min M2B...spännande !!!!

• Septemberbrud-05

Hej!

Roligt att du kommit tillbaka till vår lilla tråd igen Rosa Esposa :)

Vad hemskt för det bortglömda brudparet!
    Jag har också funderat över att det vore skönt med bokningsbekräftelse på kapellet och slottet, man borde kanske ringa och begära det. Till Kapellet har vi iaf betalt in 500 kr i bokningsavgift då vi även angav våra namn och datum för vigseln, så det känns ju bra. Men slottet har man ju bara ringt och bokat muntligt, vore ju skönt med någon slags bekräftelse där eftersom all betalning sker först efter bröllopet.

Lilla Fröken: Jag har inte heller fått något svar på mitt mail till Värdshuset, men vi kommer prova deras söndagsbrunch snart och då passa på att ställa lite frågor.
    Ja när man ordnar en större fest så märker man verkligen hur mycket det är att tänka på. Då har du vanan inne lite nu då :)

Precis nu fick jag iaf bokningsbekräftelse från fotografen Jannis
    Kram.

• lilla fröken

Septemberbrud-05:
    Jag har precis lobbat för en brunch på värdshuset. Min blivande är dock lite bekymrad över den extra badring han fått kring midjan efter vår resa . Men nu är han igång med träningen igen så jag får lobba om någon vecka igen. Jag vill också proväta lite.

• RosaEsposa

Min m2b tycker (och jag håller med!!!) att om man ska köpa trerättersmiddag till 80 pers borde man få smaka, gratis, innan. Men det fungerar säkert inte så... Det var bara en tanke.

• sandhamn

Tjena tjejer!

Rosa Esposa, jag kan verkligen hålla med dig om att man skulle kunna få provsmaka gratis.. men det skulle förvåna mig mycket om det var så..
    Är det någon av er som har räknat på vad det kommer att kosta att ta serveringspersonal ifrån värdshuset?

Kram på er!

• lilla fröken

I mitt mail från värdshuset så sa de att de beräknar en servitris(-ör)per 15 personer och att varje servitris jobbar typ 10 tim beroende naturligtvis på hur lång middagen är.

• Septemberbrud-05

Gomorron!

På deras hemsida står det att dem tar 210 kr/timme för serveringspersonalen och minimidebiteringen är 5 timmar. Sen tillkommer momsen på 25 %. Så för 5 timmar har jag räknat att det kommer kosta 6563 kr för oss (räknat på 70 gäster och då alltså 5 servitörer). Sen vet jag inte hur många timmar man behöver servitörerna, vad tror ni? Och på deras hemsida står det något om kock också...behöver man det om man tar catering?

Kram!

• RosaEsposa

Jag tror att man ska räkna med tio timmar per servitör.. tyvärr.. Fast jag vet ju inte vad som "ska göras". Förberedelser, frakt av mat, undan plockning, vickning... Många jag pratat med säger att bara själva middagen tar fyra-fem timmar.

• sandhamn

Usch jag känner att det kan springa iväg en hel del om man måste han dom i 10 timmar! Det kommer ju att springa iväg över 10 000.. inte alls kul! Det hade jag inte alls räknat med..
    Vi får nog börja kolla upp det här lite bättre..
    Ja ni tjejer, det är många bäckar små..

Kram!

• Septemberbrud-05

Usch jag håller med Sandhamn, det blir mycket kostnader för detta med serveringspersonalen. Om man räknar på 70 gäster och 5 st servitörer i 10 timmar så blir det ju ca. 13 000 kr. Känns som man behöver komma i kontakt med Värdshuset så snart som möjligt så man kan få lite koll på kostnaderna för cateringen.
    Många bäckar små ja.... :(

Vi håller på att spara järnet till bröllopet just nu. Vill så gärna komma iväg på någon rolig bröllopsresa lite längre bort också i anslutning till bröllopet, men det kostar ju massor också! Har kollat lite på Aruba och då blir det runt 40 000 kr för den resan också. Får se om man kanske får välja något billigare alternativ istället, trevligt det med :)
    Har ni några planer på bröllopsresa? :)Kram.

• RosaEsposa

Vi väntar med bröllopresan till senare. Det blir för mycket pengar. Vi satsar allt på festen istället. Vi kommer ha drygt 80 gäster så vi har nog utgifter så det räcker..

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?