• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • lilla fröken

60 kr per kuvert för städning och porslin,dukar.

Kuvert priset vad gäller maten beror på var man tar den ifrån. KAn välja mellan Djursholms värdshus,golfklubben,Villa Pauli

• RosaEsposa

Vi har bara börjat fundera på vad vi vill. Bara kapellet och slottet bokat än så länge. Men det lutar åt värdshuset.. det står ju mycket bra om dom här.
    Gästlistan är väl ganska klar.. tror jag.
    Hur går det för er?

• RosaEsposa

Vet ni föresten hur länga man får ha musik och hur länge man sen får vara kvar o på slottet?

• Bruja

Jeppson:

Jag var på bröllop i Djursholms Slott för ett par år sedan, och vigseln var utomhus, mittemot entren till sen stora huset, brevid fontänen. Gästerna satt i rader mot fontänen, och brudparet och vigselförrätaren precis framför det (paret kom ut från slottet och gick runt fontänen). Det var jättevacker, alla bilder har brudparet med fontänen bakom sig och slottet i bakgrunden!

Lycka till!

• Septemberbrud-05

Hej Jeppson!

Djursholms Värdshus är ett kanon-val om ni skulle bestämma er för det, enligt min åsikt iaf :) Man kan inte se vattnet från slottet vad jag kommer ihåg, men det är inte långt till vattnet. Framför slottet finns en stor gårdsplan med en fontän, där kan man säkerligen viga sig. Gå in på www.jannisnet.com och kolla in bilder på brudparet Jessica och Nikos så får du ser bilder från slottet och även från kapellet Ja lokalhyran är 5000 kr och sedan är kuvertavgiften 60 kr som Lilla Fröken skrev. Om du tar catering från Djursholms värdshus är priset runt 300-400 kr/pers. Vi kommer välja catering från Djursholms värdshus för det verkar vara bästa alternativet.

RosaEsposa: Vi har faktiskt inte alls kommit långt i planeringen, egentligen bara bokat slottet och kapellet, räknat lite på kostnader, börjat kolla på inbjudningslistan, berättat för familj och närmsta vännerna om bröllopet. Känns som det är massor att tänka på! Men samtidigt kul att planera Musiken måste stängas av vid kl. 01 men sedan kunde man nog ha låg musik på om man vill ha vickning efter det. Men vid kl. 02.30 bör festen rundas av..

• Septemberbrud-05

Ps. Jag menade att Djursholms Slott är ett kanon-val, skrev lite fel där

• lilla fröken

Fru V: Vad kostade Cissi ? von Hejnes dotter ?

• Jeppson

Tack för infon Septemberbrud!!
    Det ser ju jättefint ut och verkar vara ett väldigt bra val. Får se om det är fullbokat hela nästa sommar nu då... :(

Kanske grusplan framför slottet ser lite trist ut för vigsel... Finns det grönområden där i krokarna också?

Vet du om det finns en brygga...? Har tänkt frakta gästerna per båt. :D

• lilla fröken

Brygga finns ungefär 10-15 min promenad därifrån. Går alldeles utmärkt att lägga till där

• Jeppson

Toppen! SKa höra med m2b och sen ringa och se om det finns plats kvar. Tack för all hjälp!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?