• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • sandhamn

TJENA TJEJER!!

Nu är jag tillbaka från min semester, har haft det jätte mysigt. Vädret kunde ju ha varit bättre här i Sverige men men man kan inte få allt. Vad kul att höra att ni har haft så bra semestrar!

Bad kul att det är lite fler som har hittat hit till vår länk, varmt välkomna!!

Jag har varkligen saknat våra små meddelanden till varandra här på tjatten, ska bli kul att komma i gång med allt planerande nu i höst igen.

Jag var på bröllop i helgen, det var jätte fint! Men otroligt varmt! (31 grader) Jag kommer nog att komma på en massa saker och tips som vi kan använda i vår egen planering men ett jag kom på direkt var att man nog ska ta fotograferingen innan vigseln i alla fall, för det blir en väldigt lång väntan annars för alla gäster eftersom det inte är så långt till slottet.. hade fotografen som du (septemberbrud-05) hade varit i kontakt med något att säga om det kanske?

Ja nu är verkligen frågan vad man ska börja med i den långa planeringen.. tror ni att det börjar bli dags att boka fotograf?

Det kanske mest postitiva med bröllopet i helgen var att min m2b har blivit lite mer intresserad av det hela, vi pratade en hel del om vårt eget när vi satt där..

Jag kommer inte ihåg om jag berättade det men jag var och tittade på en klänning för andra gången precis innan jag åkte på semester för att förhoppningsvis beställa den, men tyvärr var den såld och skulle inte beställas till butiken igen, inte en enda bild fanns det på den, varken i butiken eller på nätet, nu har jag precis fått en bild från huvudkontoret i england och det gjorde saken ännu svårare då jag inte kan släppa den.. det känns ju lite risky att beställa en så dyr klänning utan att kunna prova ut rätt storlek och färg men det lutar åt att jag får ta den chansningen i alla fall.. hur går det för er med klänning?

Nu ska jag försöka få lite gjort på min första arbetsdag!

STOR KRAM på er!!!

/Sandhamn

• Septemberbrud-05

Hej Sandhamn!!
    Välkommen tillbaka från semestern, vad roligt att du är tillbaka igen så vi kan skriva lite till varandra igen

Vad roligt att ni var på bröllop i helgen, är ju så kuul! Kan tänka mig att din mb2 blev lite mer intresserad av att planera mer inför ert bröllop nu efter att ha fått uppleva lite bröllopsstämning :) Vi skulle oxå ha fått gå på bröllop i slutet på augusti, men våra kompisar bestämde sig för att gifta sig i Thailand nästa år istället med bara närmaste familjen som vittnen. Så jag tror inte vi kommer hinna gå på nåt bröllop förrän vi själva gifter oss nästa år :(

Vad trist med klänningen då!! Men hoppas du kan beställa hem den ändå. Hur mycket kostar den, får man fråga det?

Ja jag tror oxå att det blir bäst med fotografering innan vigseln faktiskt, så slipper gästerna få vänta så länge om man skulle fotografera sig efteråt. Vi har inte pratat närmare med Jannis om detaljer ännu, men jag tror säkert det går bra om vi får fota oss innan vigseln, hoppas jag iaf :) Vi har bara haft lite kontakt med honom per mail, men vill vi boka honom så ska vi betala in 700 kr på postgiro. Han sade att han blivit uppbokad en del i augusit nästa år så kanske man ska slå till och betala in bokningsavgiften nu, jag vet inte. Tänk om man vill ha nån annan fotograf sen ändå, är ju rätt långt kvar till bröllopet. Har ni hittat fotograf ännu, Sandhamn?

Nu i helgen träffades våra familjer (20 pers!) för första gången, känns bra så dem veta lite vilka alla är inför bröllopet nästa år :)

Kram!

• Septemberbrud-05

Ps. Jag har inte börjat titta så mycket på klänning ännu, men känns som det börjar bli dags! Min brudtärna som jag ska ha var ju jag brudtärna åt när hon gifte sig för två år sedan och då var vi runt och tittade på klänning, skor, underkläder, väska osv tillsammans åt henne. Ska ta och släpa med henne in till stan någon dag snart och kika runt i bröllopsbutikerna Perfekt att få bra tips från henne oxå, har redan fått en bröllopsbok av henne som det står massor av användbara tips i! :)

• sandhamn

Låter kanon med en en tärna som har varit med om allt precis!

Vad synd att ni inte fick gå på bröllop det är ju lite kul att snappa upp lite tips och idéer, jag får försöka dela med mig av allt jag kommer på från helgen!
    Vi kom i alla fall fram till att man ska satsa på fri bar (om ekonomin tillåter så klart) det var väldigt uppskattat! Samt en riktig DJ med bra utrustning, här var det ingen utan alla spran och bytte låtar som de tyckte samt att datorn som låtarna fanns på ballade ur några gånger.. inte så kul.

Vi har inte funderat ut någon fotograf ännu.. men jag ska försöka börja kolla runt lite.. vet du vad det kostar ungefär?

Klänningen ja.. den kostar ca 10 000 så det är ju en del pengar.. man kan ju tycka att det kanske skulle kunna ingå en del ändringar i det priset men allt sånt tillkommer.. jag ska nog ta mig dit och prata lite med dom igen och se om man kan ta mått och lite sånt för att försöka få till rätt storlek.. Håll tummarna!

Kram Sandhamn

• sandhamn

Tjejer om ni vill se lite fina bilder från slottet och kapellet från en vad jag får uppfattningen om suverän fotograf så se www.pwfoto.com/ och paret Maria & Jonas, super fina!
    Septemberbrud-05, har du tittat runt lite på fotografer? Den här verkar inte helt fel, väldigt fina kort på sin hemsida..

Kramar Sandhamn

• sandhamn

Även paret Ebba & Jonas är på slottet och i kapellet!

• Septemberbrud-05

Tackar för tipsen Sandhamn!! Ja fri bar tror jag oxå på + att satsa på en bra DJ, kul att du oxå fått uppfattning om att det är viktigt efter bröllopet som du var på i helgen

Vi har bara kollat på fotografen Jannis än så länge, men efter att ha sett bilderna du skickade över nu på brudparen så blir man ju helt såld, jätte fina bilder!! Kul att man fick se bilder från slottet och kapellet oxå, kanon
    Hinner inte skriva mer nu men om du vill se vad Jannis kostar så gå in på www.jannisnet.com

Kram!

• Septemberbrud-05

Märkte precis att vi fått ett nummer av Amelia Brud & Bröllop + diverse broschyrer/tidningar om bröllop nerstoppat i brevlådan här hemma! Ringde genast min brudtärna för att tacka henne så mycket då jag var övertygad om att hon lagt det där, men ack nej det var inte hon! Har försökt luska fram nu under kvällen vem det kan vara som lagt det till oss, men ingen jag pratat med ännu vet! Ha ha, lite roligt tycker jag med den hemliga bröllops-posten vi fått! Men det är ju bara att tacka och ta emot

Ska träffa min brudtärna på söndag och då ska hon ta med sig videon från hennes bröllop där jag ju även var brudtärna (har inte sett den ännu, så det ska bli kul!). Hon hade även tips på hur man kan utforma sina inbjudningar och skulle ta med sig material om det till mig när vi ses. Just det ang. fotograf så hade hon anlitat en fotograf i Vällingby från JB Studio AB som hette Jan (någonting). Jag var ju med under hela deras fotografering innan bröllopet och han var verkligen bra, ägnade tid åt små detaljer och bilderna blev kanon! Ska höra närmare med henne exakt vad han heter sen.

Kram kram!

• sandhamn

Vilken överraskning med bröllopspost! Kul att veta att det verkligen är någon som tänker på en!
    Din tärna är ju som klippt och skuren! Du får berätta vad hon hade för tips och idéer efter helgen!
    Jag läste lite om fotografen som jag skickade länk om igår och det verkar som att hon gärna är med under hela dagen för att få med så mycket olika kort som möjligt, det kan ju kanske bli lite dyrt med det är värt att kolla upp. Vi kan ju kolla upp lite olika priser på olika håll så kan vi jämföra här sen och se vad som verkar bra!

Kram!

• Septemberbrud-05

Jag har lokaliserat vem den hemlige "bröllopspostaren" var nu :) Visade sig vara mannen (vad konstigt det känns att skriva så, men dem är gifta) till min kompis som nyligen åkt till USA för att jobba, som då varit och lagt det i vår brevlåda igår. Jag och min m2b berättade nämligen för dem att vi ska gifta oss precis före hon åkte iväg. Gulligt av dem att tänka på oss med bröllopstidningarna!

Absolut, vi får byta lite fotograf-tips här framöver och jämföra :)

Kram.

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?