• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • Augustibrud-05

Hej!

Jag och min pojkvän håller på att kolla runt för fullt ang. olika lokaler nu (bröllop-05) och undrar oxå över Djursholms Slott. Har sett lite bilder därifrån och det ser jätte fint ut!! :)

• sandhamn

Hej augustibrud-05!

Ja det är ett otroligt fint ställe, har ni tittat på Djursholms kapell också? Om inte så kan jag varmt rekomendera det! Kanon mysigt! Jag funderar på att gå till slottet snart för att titta lite hur det ser ut innuti, jag får rapportera när jag varit iväg! Jag vet att slottet och kapellet har en förmåga att bli bokade ganska lång tid innan, bara så att du vet!
    Du får berätta vad ni bestämmer er för!

• Augustibrud-05

Om man vill komma i kontakt med Djursholms slott vart ringer man då? Har du eller någon annan telefonnummer till dem?
    Hur hittar man dit förresten? Vi kommer nog åka kommunalt dit.

Gäller att man bestämmer sig fort då så man hinner boka in nåt datum till augusti nästa år :) Om det inte redan är helt fullbokat, hoppas inte!

• Augustibrud-05

Ps. Vi har inte tittat på Djursholms kapell ännu, men ska kolla upp det oxå! Tack för tipset

• sandhamn

Du kan ringa Eva Bergdahl, 08-568 910 00, fax 568 910 12. Hon är den som har hand om bokningarna av slottet..

Du åker till Mörby Ccentrum eller Roslagsbanan till Djursholms Ösby från bägge ställena tar ni buss 509 till Djursholms torg därifrån är det gångavstånd.. det finns skyltar..

Lycka till!

• Augustibrud-05

Tack snälla för informationen!! Du får gärna rapportera hur det var när ni hunnit titta på slottet :)

• Camilla1313

Vi ska gifta oss i Djursholms kapell i juli. En jättemysig kyrka som inte är så stor. Vi bokade kyrkan över ett år sedan. Organisten Ingrid är helt suverän och otroligt hjälpsam med massar med tips och råd. Känns väldigt tryggt att ha henne.

• sandhamn

Hej Camilla!
    Jag pratade med Ingrid nu när jag prel.bokade kapellet för nästa sommar och hon var verkligen som du skriver, super gullig! Är det nu i juli ni ska gifta er där? i så fall har ni givetvis bestämt er för en präst, vill du avslöja vem? Det är nämligen något som jag inte alls har koll på.. Vart ska ni ha festen?
    Ha en super bra helg!

• Augustibrud-05

Hej!

Har precis ringt och prel.bokat Djursholms slott till den 3 september-05 Ville ju helst ha augusti, men tyvärr var det helt fullbokat då. Har även ringt och prel.bokat Djursholms Kapell. Ska på visning av slottet nu på lördag kl. 12 och sen vidare oxh titta på Kapellet. Känns jätte spännande nu!! Kram

• sandhamn

Hej Augustibrud-05!

Vad kul att du fick ett datum! Jag har fortfarande inte hunnit dit för att titta så du hinner nog före mig! Lova att berätta hur det var! Jag är jätte nyfiken! Så agusti var helt fullt redan! Ja där ser man.. Jag åkte förbi slottet i lördags och precis då var det ett brudpar som stod på gårdsplanen och blev fotograferade! Det var så fint! Hur många kommer ni att vara ungefär? Jag tror att maxantalet ligger någonstans på dryga 100 för slottet.. Som det ser ut just nu så kommer vi att bjuda mellan 55-65 stycken tror jag..
    Pratade du med Ingrid när du bokade kapellet? Visst var hon hjälpsam!? Ha super bra dag! Kram!!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?