• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • Augustibrud-05

Absolut, jag lovar att berätta hur slottet var när vi tittat på det Vi tänkte åka förbi och titta på slottet i lördags men så hann vi inte. Känns bättre nu när man bokat in en tid oxå, så man får chansen att komma in och se hur det ser ut. Det ska vara bröllop där på lördag så jag får se hur det ser ut när det är festdukat
    Vi kommer att bli ca 65-70 pers på vårt bröllop. Detta slott känns perfekt, hoppas man inte blir besviken efter att ha sett det på lördag nu då :) Lite besviken är jag att det var helt uppbokat i augusti, men som sagt var är inte 3 sept fel det heller! Juli var det helt stängt, så det fanns inte så mycket att välja på om man ville ha tidigare. Jag pratade med nån man när jag ringde och bokade kapellet men han var trevlig oxå. Fick frågan vilken tid vi ville ha, fanns tre tider att välja på tror det var 14.00, 15.30 och 17.00. Vilken tid har ni valt för ert bröllop i juni? Ha det bra du med,Kram!

• sandhamn

jag valde 15.30, tror att det blir en ganska bra tid med tanke på middag och sånt.. det var den tiden som brukade gå först enligt henne.. Kapellet kommer du inte att bli besviken på tror jag, det är jätte gulligt! Jag hoppas att du kommer att tycka om slottet också! Var bor ni någonstans, får ni långt att åka?
    Gud så bra att få se det uppdukat! Kan ju inte bli bättre! ska bli så kul att höra vad du tyckte! Kram!

• Augustibrud-05

Ja vi tyckte oxå att 15.30 lät bra! Känns som en lagom tid :)Har ni valt någon präst ännu? Vi bor i Sundbyberg, så vi tar buss 509 till Djursholm på lördag när vi ska dit o kika. Jag är inte så van vid Djursholms-trakterna, men ska kika runt där ordentligt på lördag. Hoppas det blir fint väder då oxå...
    Vart bor du? Du kanske känner till Djursholm lite bättre? Har förstått det som att man kommer att få välja på olika cateringfirmor som dem samarbetar med, har ni valt någon ännu? Kram

• lilla fröken

Hej !
    Jag har varit på två bröllop på Djursholms slot och skall ha vår bröllpsfest där den 14 maj 2005!!!

• sandhamn

Hej tjejer!

lilla fröken:
    vad kul, berätta! Det måste ju betyda att du inte var helt missnöjd med slottet om du väljer det för ditt eget brölopp! Jag är nyfiken på allt!! Berätta så mycket du orkar!

augustibrud: jag fick ett förslag på en präst, en kvinnlig som jag inte minns namnet på nu.. men vi har inte valt ännu. Jag har också förstått det så att man kan välja på tre (tror jag) olika cateringfirmor, Djursholms värdshus, villa pauli och en till.. lilla fröken kanske vet bättre?!
    Vi flyttade till Djursholm för drygt ett år sedan så det tar inte så lång tid för oss att åka till slottet.. jag känner inte till området jätte bra men om ni ska gå en promenad och titta lite så ta en sväng på Strandvägen längs med vattnet där finns det mycket fint att titta på! Har du några frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan! Vi hörs! Kram!

• lilla fröken

Sandhamn:
    Hej !
    Jo det är ett fint ställe eftersom man får plats med många gäster och man får ta med sig egen dricka och tårta ! Tyvärr får man bara välja mellan de tre cateringfirmor du nämnde(golfklubben är den 3:e). Jag har erfarenhet av Golfklubben och värdshuset och tycker att båda är bra. Villa Pauli är dock hutlöst dyra.

Jag är född och uppvuxen i Danderyd så det kanske därför Djursholms slott föll sig naturligt... Om jag dock inte skulle betala för bröllopet själv, vilket tyvärr är fallet ;.(, så skulle jag vilja gifta mig tex vid Hagaparken och ha festen på Stallis...men ekonomin sätter som sagt stopp.husfrun är en barsk men trevlig dam som är mycket hjälpsam.

• sandhamn

Hej Lilla fröken!

Jag håller med om att det verkligen är ett prisvärt ställe. Hur är det dukning, servering och sådana bitar? Vilken kyrka ska du gifta dig i? om det är en kyrka..? Har du varit med om någon som har gift sig borgerligt och haft festen i slottet? Man kanske kan vara på gårdsplanen rent av..? Har du några andra smarta tips om hur man kan göra bröloppet oförglömligt vid slottet? Mvh Sandhamn

• Karamella

Hej!

Gifte mig i Djursholms kapell på påskafton och det rekommenderas verkligen! Däremot hade vi inte fest på Djursholms slott men jag har hört både positivt och negativt om det. Fanns någon gammal tråd om det här förut. Vi hade middag på Djursholms Värdshus istället. Inte lika tjusigt men guuuud så god mat och proffsig service. Om inte annat kan man ta catering därifrån till slottet.

f2.pg.photos.yahoo.com/ph/p041730/album

• sandhamn

Hej Karamella!

Jätte fina fotografier! Ni var jätte vackra! Nu måste du berätta hur det känns att vara gift?

Vad kul att höra att du var nöjd med kapellet. Vad betalade ni för maten på värdshuset?
    Vad har du hört för negativa och positiva saker om slottet? Är jätte nyfiken! Vilken bra idé att ta foton nere vid vattnet! Det är verkligen vackert där! Är ju ett plus med så fint väder som ni hade! Ha en super bra dag!

• Karamella

Livet som gift är toppen! Fast vi har varit lite slöa med tackkort och bröllopsannons osv. (kommer på lördag)Videon från bröllopet brukar gå på nån gång per vecka
    Vi betalade någonting kring 350:- för en trerättersmeny, cateringpriset är billigare. Godare mat har ingen ätit! Sedan tillkom champagne,vin,dessertvin osv och kaffe och bröllopstårta. Men så ingick ju lokal,dukning och dekoration, servering. Kapellet kostade 1500:- Vi hade ett par som sjöng 1500:- altarblommor 300:- Många bäckar små....

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?