• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • lilla fröken

Hej igen ! Att hyra slottet kostar 5000 kr + 60 per person för dukning ,porslin och städning. Har bokat såväl kapellet som Danderyds kyrka. Kyrkan har maffigare orgel och kostar inget men man måste ju transportera gästerna till slottet på något sätt.. Vi står och velar

• Augustibrud-05

Hej Lilla Fröken!

Får man fråga vad total-kostnaden blev för er att ha er bröllopsfest på Djursholms slott? Hur många gäster hade ni? Tog ni catering genom Djursholms Värdhus? Bara så man vet på ett ungefär vilka pengar man kan räkna på :)

Karamella: Vad hade ni valt för 3rättersmeny till ert bröllop? Vad kostar det med bröllopsannons i tidningen?

Många frågor blev det från en nyfiken en

• Augustibrud-05

Ps. Såg att du Lilla Fröken inte haft bröllopet ännu utan att det ska vara i år. Sorry, läste som en kratta :) Men vad räknar ni på för totaltkostnad?

• Karamella

Augustibrud -05 : Vi plockade ihop en meny som var så "barnvänlig" som möjlig eftersom våra barn och våra syskonbarn var med. Det blev :
    *Grillad tonfisk med avocado- och citrussallad med apelsinvinägrett
    *Komposition av kyckling : tournedo/vitlök,

• Karamella

Sorry, här kommer fortsättningen: tornedo/vitlök , korv/rosmarin, lår/citron. Serveras med rödvinsky samt duschess på mandelpotatis.
    *Vaniljpannacotta serverad med sallad på rabarber och jordgubbar.
    Som bröllopstårta hade vi en glasstårta i tre våningar, av jordgubbs- och vaniljglass.

Bröllopsannonsen? Vet inte...2.670:- tror jag.....

• lilla fröken

Augustibrud 05:
    Jag gifter mig maj2005. Vi har inte räknat så där jättenoga . Vi ska bjuda 80 gäster, musik kostar 12 000, tårta 2500, fotograf 3500 kr. Vi måste sätta oss och räkna ut alkohol ,alkoholfri dryck, catering etc...

Är rädd att hela bröllopet landar på 100 000 kr....

• Augustibrud-05

Tackar för er info! Puh det är dyrt att gifta sig alltså och det dyker verkligen upp mer och mer kostnader hela tiden när man tänker igenom bröllopet ordentligt. Men samtidigt är det ju en helt underbar dag i ens liv, så det är mödan värt

• sandhamn

Lilla fröken, vi har också räknat lite och jag tror tyvärr (!) att vårt bröllop också kommer att hamna på ca 100 000 kr.. känns lite svettigt men det måste lösa sig! Jag kan ju säga som så att jag har inga problem att motivera mig själv att betala så mycket pengar, däremot tycker min blivande inte att det är lika kul att det kostar så mycket, det hänger väl ihop med prinsessdrömmarna som man hade som lite tjej tror jag.. eller vad säger ni? Är era mtb lika glada ?

• Augustibrud-05

Hej Sandhamn!

Samma här, min mtb tycker oxå att det är hutlösa priser på bröllop numera! Men samtidigt vill man ju ha det där lilla extra en sådan dag när man ska vara "prinsessa" precis som du skrev
    Men överhuvudtaget är min mtb inte fullt så engagerad som jag kan man ju säga, han tycker ju att det är såååå långt kvar till bröllopet. Men när han insåg tex. hur mycket som redan är uppbokat ang. festlokaler nästa sommar så vaknade han till liv lite iaf

• Augustibrud-05

Om ni vill se bilder inifrån Djursholms slott så hittade jag precis detta när jag sökte på Djursholms slott. Gå in på www.jannisnet.com och kolla på brudparet Jessica och Nikos. Såååå fina bilder både från slottet och kapellet

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?