• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • Septemberbrud-05

Jeppson: Ja ring och kolla slottet ang. nästa sommar! Är det något speciellt datum ni har tänkt ut? Hoppas det inte är juli, har för mig att dem har helt stängt då, men är inte helt säker.

Jag tyckte oxå att bilden på gårdsplanen framför slottet såg lite tråkig ut, men när vi var o tittade på slottet i juni var det grönt och fint och såg jätte mysigt ut! Deras bröllop var i november och då ser ju allt lite gråare ut...
    Lycka till med bokandet av lokal, hoppas ni hittar en passande ledig dag på slottet!

• Jeppson

Vi har satt datumet till den 13/8, så det är bara att hålla tummarna. Du har ju rätt i att allt blir mycket finare på sommaren.

Skulle ni vara där också, eller?

Har kikat lite på Tyresö Gård, Elfviks Gård och Grünewaldsvillan också. Får se vart vi landar. Så typiskt - vi som hade allt bokat och klart. Vi blev 10 till på gästlistan, så vi måste leta ny lokal. Fast ju fler desto roligare! :D

• Septemberbrud-05

När vi ringde och kollade tider i juni på Slottet så var det helt fullbokat i augusti nästa år, men kanske att dem fått in någon avbokning.

Vi ska ha vigseln i Djursholms Kapell och festen på slottet den 3/9-05.

Lycka till! Berätta hur det gått när du pratat med dem på slottet.

• Fru V. (nov 2002)

Ja nu ska jag se om jag kan svara på några av era frågor, men ha i åtanke at det var snart 2 år sedan....jösses vad tiden går fort!
    Vad kostade solisten, hm tror 500-800 kr och då sjöng hon två sånger,
    *springer och hämtar programmet*
    "When I fall in love"(Victor Young, Edward Hayes) och min absoluta favorit och rekommendation "Ett liv för mig" (Anders Edenroth)

• Karamella

Cissi kostar 700:- , åteminstone gjorde hon det i våras. Vi valde istället ett par som sjöng två duetter. Även vi hade Jannis och fotade nere vid vattnet, det blev jättebra bilder.

• Septemberbrud-05

Det priset låter bra tycker jag om man anlitar Cissi, vi ska kolla närmare på det!
    Fru V, var ni nöjda med Cissi?

Jannis verkar ta jätte fina bilder tycker jag när man varit inne på hans hemsida. Är ni nöjda med honom? Vad kostar det att anlita honom? Hur långt innan bör man boka fotograf?

Många frågor från en nyfiken en

• Septemberbrud-05

Har mailat Jannis nu och även Djursholms Värdshus så nu känns det som man kommit en liten bit på väg vidare i planeringen

Kanske dags att börja jobba lite oxå... :)

• lilla fröken

Vi drar på semester nu och är åter om tre veckor. Ska kolla på bröllopsklänningar i USA Stackars min M2B...
    Septemberbruden . Om du får något svar från värdshuset kan du väl skriva in så att man hålls uppdaterad.
    Fortsatt trevlig sommar !!

• Septemberbrud-05

Ha en jätte skön semester Lilla Fröken!! Vad kul att åka till USA och dessutom få titta på bröllopsklänningar Hoppas du hittar det du letar efter! Du får skriva och berätta hur det går.

Jepp, jag hör av mig när jag fått svar från Värdshuset ang. cateringen. Har inte hört nåt ännu iaf. Däremot fick jag svar från fotografen Jannis efter en timme bara när jag mailade honom, han verkar super-trevlig! Tror vi väljer honom.

Sandhamn vart håller du hus då? Fortfarande semester kanske? Hur går det i planeringen för er andra Djursholms Slotts-brudar?

Ha det gott!
    Kram.

• Septemberbrud-05

Nu ringde Ingrid von Hejne precis till mitt jobb, jag blev helt paff men hade tydligen lämnat ut mitt jobbnummer till henne :)Det visade sig att man ska betala in 500 kr för vigseln i Djursholms Kapell senast en månad efter man prelbokat, men det hade hennes man glömt upplysa oss om som vi pratade med då. Nu var det ingen fara ändå, vår tid fanns kvar :) Ska betala in 500 kr till dem så fort jag kommer hem. Hoppas ni andra som valt Djursholms Kapell fått denna info så ni inte missar er bokning! Fick även höra att man i första hand bör boka präst genom sin egen församling där man bor, men om inte det går skulle Ingrid ge förslag på präst i Danderyds församling.

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?