• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • Fru Frö

Hej! Jag har bokat Djursholms Kapell och Djursholm slott även jag, och bröllopet kommer att inträffa den 10 september 2005!
    Jag är så lycklig, nu är det dock bara att börja räkna på kalaset.. och se var finansieringen ska komma ifrån!

• sandhamn

Hej Fru Frö!

Vad kul med fler som ska hyra slottet och kapellet! Vad fick dig att välja just det?
    Ja det går ju inte att komma ifrån att det kostar lite tyvärr, det som är kanon med slottet (bland mycket annat) är ju att man får ta med egen dricka, det kan ju dra ned en del.. Har du varit där och kikat?

Augusibrud-05
    Vad kul att höra att även din blivande blev så förtjust! Det är min förhoppning att reaktionen ska bli så även i mitt fall! På fredag är det exakt ett år tills det är dags! Ha en super bra kväll!

• Augustibrud-05

Hej Fru Frö!
    Vad roligt, då ska ju ni gifta er på samma ställe precis helgen efter oss Du får vara med och byta lite tips och idéer nu fram tills nästa år här på forumet, vad kul! Ja hur kommer det sig att du valt Djursholms slott och kapell, är det vårt snack här forumet som fått dig att kolla på det stället kanske eller har du planerat det sedan tidigare? :)

Hej Sandhamn! Ja precis, på fredag är det bara ett år kvar till ert bröllop Jag tycker du ska ta med din blivande och gå o kika på slottet o kapellet så snart ni kan, så lovar jag att han kommer att bli lika förtjust
    Har precis kommit hem från en tjejmiddag där det bara pratats bröllop hela kvällen så jag var tvungen att gå in o kika här på forumet, men nu är det dags att krypa till sängs. Hörs mer imorrn! Ställ gärna frågor om ni undrar över något ang. slottet eller kapellet så kanske jag kan svara utifrån vad jag fick höra i lördags när jag var där o kikade. Tror det ska vara lite lugnare på jobbet imorrn....hoppas!
    Kram.

• Augustibrud-05

Ps. Kom att tänka på att det är en liten bit mellan slottet och kapellet ändå, man måste nästan ordna med transport ändå för gästerna...eller hur har ni tänkt? Kanske inte är så roligt att gå den biten...eller det kanske var vi som gick en omväg mellan slottet och kapellet? :)
    Godnatt!

• Septemberbrud-05

Ps igen Min blivande tyckte det var dags för mig att byta namn här på forumet, så nu heter jag det mer passande namnet septemberbrud-05 så ni vet
    Kram från fd. Augustibrud-05....NU ska jag gå o lägga mig till slut

• sandhamn

Hej septemberbrud-05!

Jag är imponerad av dig! Du kommer hem så pass sent från en tjejmiddag och går då in här och skriver till oss! Kul!!

Vilken väg gick ni mellan kapellet och slottet? Beroende lite på hur pigga gästerna är så är det ju inte så långt.. Det tar kanske 10 minuter.. Vi kommer att ha väldigt mycket vänner och lite mindre släkt på vårt bröllop varför jag inte tror att det blir några problem för dom att gå en liten bit.. Jag funderar på om man kanske ska åka ned till vattnet efter vigseln för att ta lite foton och sen komma upp till slottet till alla väntande gäster.. eller så fotar man innan, har du funderat något på det?
    Jag ringde och pratade med Åsa på slottet igår och det finns inga fler möjligheter att se slottet uppdukat föräns i augusti (de har inga fester/bröllop under juli) så jag får snällt hålla mig till tåls! Men vi kommer säkert att gå förbi på någon promenad innan dess. Min tärna är så nyfiken så jag tar nog med henne dit snart!
    Är det fler bland dina vänner som ska gifta sig i sommar med tanke på att tjejmiddagen handlade mycket om bröllop? Eller är det du som smittar av dig!? Hoppas du får en lugnare dag idag på jobbet!
    Kram!

• Fru Frö

Hej SeptemberBrud och Sandhamn!

Det som gjorde att vi valde Djursholmss slott var just att man fick ta med dricka... det känns rätt att få bjuda gästerna på drickat...

Mitt förstahandsval var Rånäs slott, vilket fortfarande lockar men budgeten skulle gå alldeles överstyr där känns det som. Vi är c:a 80-90 personer och kuvertavgiften där är 1250:- och då ingår bara dricka till maten, och se betal-bar!

Men nu känns det här helt rätt!! och efter att ha läst mycket positivt om Djursholms slott och kapell, så känns det rätt för oss... Så man kan säga att det var tack vare er som jag hittade detta ställe.:) MEN har inte varit där än!
    Talade också med husfrun på slottet igår som sa att vi fick vänta till Augusti, men däremot skulle vi kunna se kapellet innan, på söndagar om jag inte misstar mig!

• lilla fröken

Godmorgon ! JAg har varit på bröllop där vigslen varit i Djursholms kapell och sedan har gästerna gått till slottet. Det har gått så bra så. MAn kan ju skriva i inbjdan att de som villl(tjejerna) kan ta med sig lite "gåvänligare" skor för promenaden mellan kapellet och slottet...
    Jag längtar till den 14 maj 05.. Hittade min nya drömklänning på nätet igår. Tyvärr har de den inte här i Sverige. De kunde beställa den till bröllopsbutiken men då måste man ju veta att man kommer passa iden för man måste man ju köpa den. Ska åka till USA i sommar och förhoppningsvis hittar jag den där. hmm..passar den får man se till att man inte varierar allt för mycket i vikt närmaste 11 månaderna..

• Septemberbrud-05

Godmorgon på er!
    Hi hi, jag tror mest att det var jag som smittade av mig på vännerna igår och pratade bröllop så det blev nog därför det blev så mycket bröllopsprat på tjejmuiddagen :) Men några av dem är redan gifta så då fick jag höra lite mer om deras bröllopsplaneringar.

Jag tror att vi följde Auravägen (heter den så?) från slottet till kapellet. Ja det kanske inte är så långt mellan där, men om det är regnigt väder är det kanske inte så kul att promenera. Får fundera lite på det där, hur mycket kan det kosta att hyra en buss? Någon som vet?
    Vi kommer oxå ha övervägande vänner på vårt bröllop och dem har ju unga pigga ben så det borde ju funka att gå oxå :)

Vad tråkigt att ni inte hinner se slottet förrän i augusti :( Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge....hi hi! Det är iaf jätte fint där, så jag tror inte ni blir besvikna. För min del gillade jag verkligen att det var fanns flera rum och stora ytor för gästerna att röra sig på. Tydligen brukade dem servera kaffet i ett rum och sen har man ju middagen och senare dansen i stora matsalen med dem röda väggarna. Just det, frågade om detta att slottet ska stänga kl. 01, men det är bara musiken som ska stänga då för man fick ha vickningen efter kl. 01 och hålla på fram till kl. 02.30 :)
    Kram!

• Septemberbrud-05

Hej igen Sandhamn! Jag hade nog tänkt att man tar tar all fotografering innan vigseln, men det kan ju vara mysigt att fota ner vid vattnet efter vigseln oxå innan man åker till slottet, ska fundera på det :) Vi tog oss förresten en promenad längs Strandvägen i lördags som du tipsade om och DET var verkligen vackert där nere, tackar för tipset! Överhuvudtaget är Djursholm jätte fint tycker jag med underbara omgivningar att ha ett bröllop på

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?