• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • Augustibrud-05

Låter som en jätte fin klänning du har hittat!! Ja släp är sååå fint tycker jag Känns den klänningen du tittat på rätt, tycker jag du ska slå till och köpa den så den inte försvinner när nya höstkollektionen kommer. Vi har inte kommit så jätte långt i våran bröllopsplanering ännu, egentligen är det bara lokal och kyrka vi funderat ut ännu. Vad har ni funderat på för färgtema till bröllopet? En sak är säker iaf, vet precis vem som blir min brudträna, var nämligen brudtärna på hennes bröllop för ett par år sedan

• sandhamn

Hej igen, nej jag har inte heller kommit så mycket längre, har inte bestämt färgtema ännu men man har ju börjat fundera lite Tärna har jag också bestämt, hon är redan tillfrågad och blev jätte glad! Vi har även bestämt bestman och ett toastmasterpar men sen har vi inte kommit längre.. Hur var det förresten att vara tärna?

• Augustibrud-05

Hej igen Sandhamn!
    Oj, jag tycker ni har kommit rätt långt i planeringen ni. Dags för oss att sätta lite mer fart oxå kanske :) När började ni planera inför bröllopet? Vi började först i maj, så vi har bara planerat i ca. 1 månad nu. Jodu det var helt underbart att vara brudtärna, kändes verkligen som en ära! Hade en jätte fin klänning och fick vara med bruden från tidig morgon med alla förberedelser med hår, smink och sen fotografering osv. Var sååå vackert bröllop! Hon gifte sig i Ekebyhovs slottspark med fest på det slottet sen. Vackert vackert...

• sandhamn

Ja vi kanske har kommit en liten bit på vägen.. känns lagom just nu Vi började planera i och med att vi förlovade oss i april i år.. det är ju lite extra kul så här i bröjan skulle jag tro också. Kul att höra att det kändes speciellt att få vara tärna, man vill ju gärna försöka förstå hur det känns för dom runt omkring en.. kommer nog att vara ett otroligt stöd med sin tärna den dagen.. nu ska jag ut i solen och njuta! Ha det gott!

• Augustibrud-05

Hej Sandhamn och andra som kan vara intresserade av Djursholms Slott! Vi har precis varit inne och kikat på slottet idag och fick träffa husfrun (Åsa heter hon väl). Var jätte flott och vackert!! En flott entré/undervåning där även 3 st toaletter ligger och sedan en stor trappa som ledde upp till övervåningen. På övervåningen fanns flera rum varav den stora matsalen som hade vackra röda väggar med härliga gamla tavlor på väggarna och ett underbart maffigt vitt stukaturtak!! Överhuvudtaget var det maffigt och flott tyckte jag, stora ytor att röra sig på. Slottet är dessutom kanon om man bjuder äldre rörelsehindrade personer då det finns handikapphiss hela vägen från bottenplanet och en stor handikapptoalett. Kanon, för min pappa sitter nämligen i rullstol så det är viktigt för oss. Vi ska kontakta Åsa efter sommaren så vi kan gå igenom lite mer inför bröllopet nästa år.
    Vi var även och kikade på Djursholms Kapell som låg vackert uppe på en kulle. Och var super-gulligt och mysigt innuti, riktigt romantiskt Fick träffa två personer som var kapellvärdar och dem var jätte gulliga och berättade om Kapellets historia och vi fick med oss en broschyr. Fick höra att det skulle kosta 1500 kr att ha bröllopet där och eftersom vårt bröllop ligger i september ingår även organist, det gör det inte under sommarmånaderna då får man betala extra för det. Präst kan man boka genom Danderyds församling, vet inte vad det kostar. Sen hjälper Ingrid till med allt kring bröllopet i Kapellet osv. Hon har dessutom en dotter som tydligen kan hjälpa till som solist under vigseln. Vi blev helt förälskade i både slottet och kapellet, så nu längtar man verkligen till nästa sommar
    Nu är det dags för mig att klä mig lite fint då vi ska ut på middag ikväll med min framtida svärmor & hennes fästman ( dem är nyförlovade :) Ha en bra helg!!

• Augustibrud-05

Såg precis att prinsessan Madeleine tydligen var på bröllop i Djursholms Kapell igår på Aftonbladets och Expressens sidor på nätet. Finns lite bilder utanför Kapellet där, så fint

• sandhamn

Hej augustibrud-05!

Vad kul att höra att ni tyckte om slottet och kapellet! Fick du reda på några mer praktiska detaljer eller förslag kring det hela?
    Jag tror att det blir ett kanonställe att ha bröllop på! Vad tyckte din blivande? Blev han också förtjust?
    Hoppas du hade en trevlig middag!
    Kram Sandhamn!

• lilla fröken

Hej på er !

Jag glömde berätta en sak om Djursholms kapell. Det är ju som sagt jättesött men gillar man musik så kan jag ju säga att orgeln inte är så där himla maffig. Jag börjar luta åt att ha vigseln i Danderyds kyrka och ordna transport därifrån. Det blir ju hugget som stucket eftersom det kostar 1500 att hyra kapellet. Ingrids dotter är duktig. Kände henne som barn/tonåring.

• Camilla1313

Orgeln är inte den största men ger ändå ett pampigt intryck i den lilla kyrkan. Dessutom brukar Ingrids man spela på en mindre orgel samtidigt. Och med två orglar blir det effektfullt! Vi gifter oss där den 3 juli i år...

• Augustibrud-05

Hej!

Jodå min blivande blev lika förtjust som jag över slottet och kapellet! På något vis blev hela bröllopet lite mer verkligt för honom nu när han fick komma ut och se lokalerna Slottet och Kapellet var verkligen kanon, jag vill inte gifta mig någon annanstans, känns perfekt för oss! Våra föräldrar fick veta nu i helgen att vi ska gifta oss nästa år och blev storm-förtjusta
    Jag ska fundera till imorrn angående vad jag mer fick höra i lördags. Har varit så hysteriskt mycket på jobbet idag så jag är helt slut i huvudet just nu. Men snart är det dags att gå hemåt, skönt

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?