• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • sandhamn

Godmorgon!

Lilla Fröken lycka till med klänningen, har du någon bild på den?

Hej Septemberbrud!
    Kanon att man får ha vickning fram till 02.30 det var en glad överraskning! Det jag tänkte med det här med fotograferingen är ju att man kanske är i en väldigt bra stämning tillsammans om man gör det efter att man har gift sig, så får man med den fina (förhoppningsvis!) ringen på bilderna!
    Jag vet inte vad det kostar att hyra en buss men det borde inte vara så dyrt tycker jag.. Hade du hittat någon klänning ännu? Visst hade du det, men hade ingen bild på den? Vi har ju skrivit så mycket nu så jag minns inte riktigt! Ha en fortsatt toppendag! Kram!

• lilla fröken

Sandhamn: Titta på www.sinceritybridal.com
    Style 4061...Lite rädd att släpet är lite långt bara.

Min syster hade som sagt sin fest på Slottet förra året på årets varmaste dag. Vi hade 29 grader ! i matsalen.. men det var en underbart rolig och trevlig fest. Deras bilder tagna vid vattnet är jättehärliga. Jag tycker också att det nog är roligare ta bilderna efter vigseln. Min blivande vill ta dem före "vi är ju finast då" men jag tycker som du. Då är ju vigseln över och nervositeten har släppt. Förhoppningsvis syns det på bilderna hur glad man är..

• Septemberbrud-05

Ja det kanske är roligare att ta fotona efter vigseln precis som ni säger då man verkligen är gift och bytt ringar osv

Jag har faktiskt inte tittat så mycket på klänningar ännu, har funderat lite hit och dit....ska ta och åka runt o kika lite snart :)

Lilla Fröken: Vilken jätte vacker klänning du hittat!!! Vad kostar den? Synd att den finns i USA, men perfekt om du kan åka dit o köpa den där så du inte beställer fel storlek hit till Sverige. Underbart med släp på klänning tycker jag, såå fint

• lilla fröken

Tack vad kul du tucker den är fin septemberbruden. Jag har ingen aning om vad den kostar men en liknande kostar 8500 på Bröllopsbutiken så jag antar att den ligger på omkring 4500-5000 i USA. Om jag inte hittar den tänker jag sy upp en på PA inzpiration. Det gjorde syrran och den blev så vacker. Det kostar ju en slant så det vore perfekt att hitta den i USA. Ska en sväng till Canada också så kanske finner jag den där.

HAr ni bestämt er för catering firma än ? JAg kontaktade Värdshuset. De skulle ändra sin meny(och priser) så vi kan kolla först i september. Är det någon som har koll på transporter typ SL buss ?

• Septemberbrud-05

Jaha, så Djursholms Värdshus ska få nya menyer och priser. Hoppas det inte blir alltför mycket dyrare :(
    Vi har nog oxå tänkt att ta catering därifrån då man hört mycket gott o värdshuset.

Ang. SL-buss vet jag iaf att buss 509 går från Sundbyberg igenom Solna, förbi Danderyds busstation, Mörby Centrum osv. fram till Djursholms Torg. Kolla på www.sl.se
    Kram.

• sandhamn

Tjena tjejer!

jag har så svårt att hålla mig härifrån, även fast jag egentligen inte har tid! Superfin klänning lilla fröken! Jag har faktiskt också prövat en klänning från Sincerity nr 3022, var otroligt fin! Du kanske såg den på bröllopsbutiken? Finns det några bilder man kan se på din syster från slotter eller vattnet? Jag kan inte få nog av fina bilder!
    Värdshuset tycker jag också verkar vara ett lockande alternativ, himla trist om de tänker ändra priserna till nästa år, vi får hålla alla tummar vi kan att det inte blir för dyrt..
    Septemberbrud, har du någon aning om vad det är för typ av klänning du vill ha? Det är så roligt att börja pröva! Kan varmt rekomenderas!

Lilla fröken du gifter dig på min pappas 50 årsdag! Jag ska tänka på dig! Så kul att ha er att utbyta lite tankar med! Gör arbetsdagen lite lättare! Kram!

• lilla fröken

Jag vet inte om syrran blir så där strålande glad om jag lägger ut henne här trots att hon (i mina ögon) var vacker som en hel vecka ;:)Men jag kan ju skicka en bild som e-post och sudda lite på huvud och så...

Ja vi får sannerligen hoppas på bra väder den 14 såväl för din pappa som för oss!

Den 21 maj var det egentligen menat att vi skulle slå till men så gifter sig en väninna sig i Danmark och jag ville att hon skulle komma på mitt bröllop så jag flyttade det. På så vis kan vi åka på hennes påföljande helg och starta bröllopsresan där. Vi har många gäster från utlandet som kommer så det känns kul att kunna visa dem Stockholm efter bröllopet. Före lär jag väl vara för spattig !

• Bruja

Hej!
    Jag var på bröllop i Djursholmsslott för 3 år sedan och det var jättefinnt. de hade vigseln (borgerligt) utanför, vid föntänen, och sen middagen inne. Det rekommenderas verkligen!

Vi ska försöka titta på Cedergrenska Tornet också, man kan ha vigseln uppe på terrasen och det är jättefint där!

• Septemberbrud-05

Hej Sandhamn!

Jag nämnde förrut om Nixa 334 som man kan se här på Bröllopstorget...ungefär en sådan klänning skulle jag vilja ha Vill ha typ sådana axelband, vill nämligen inte ha ärmlös (som jag tycker är snyggast) men mina bröst är inte så stora så klänningen kanske rasar ner....ha ha! Sen vill jag att den ska vara vit, rätt enkel men gärna med ett litet släp Måste ta mig till någon bröllopsbutik snart och prova lite klänningar, kanske att man ändrar sig helt när man provar lite olika. Har inte provat en enda ännu!

Vi måste sätta oss ner nu snart oxå och gå igenom lite nogrannare vilka man vill bjuda och räkna på hur mycket bröllopet kommer kosta. Har ni tittat på vart ni vill åka på bröllopsresa ännu? Kram!

• sandhamn

Hej septemberbrud!

Ja just det! nixa var det ja! Det är så roligt att börja prova klänningar, den första jag provade kändes nästan lite overkligt.. men otroligt kul! Ha med dig någon som du kan dela stunden med! Även om du inte är så stor över bysten (det är inte jag heller) så går det absolut att ha armbandslös, det gäller bara att den sitter perfekt! Och det går ju bara att sy in om den inte passar från början! Ja du får pröva dig fram! Men tänk på att de byter ut kollektionerna i höst, så om du fastnar för något nu så gäller det att kunna slå till..

Nej något resemål har vi inte funderat på ännu... något varmt och mysigt! Har ni funderat något på det? Jag har varit lite sugen på Mauritius ett tag så jag kanske ska kolla lite närmre på det.. Ha en trevlig kväll! Kram!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?