• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • Septemberbrud-05

Ja jag får pröva mig fram så får vi se vilken brudklänning det blir. Har lust att springa iväg till nån bröllopsbutik redan nu!!

Jaaaa Mauritius har vi oxå tittat på, verkar så underbart!! Men lite dyrt...
    Får räkna på det där så får vi se vart man åker
    Kram!

• sandhamn

Hej tjejer!

Jag hade en så jobbig dröm i natt, jag drömde att jag gifte mig (det var ju positivt men..) och att jag hade glömt en massa saker! Det var ungefär som att vi skulle gifta oss i helgen och att jag bara hade hunnit med den lilla planering som jag har hunnit idag, hemskt! Jag hade ingen bukett, det hade jag inte hunnit, så jag försökte få tag på några blommor att göra en egen bukett av men det fanns inga, jag hade ingen koll på vilka som skulle komma på bröllopet, det dök upp några som jag inte alls ville ha med.. Jag hade inte hunnit med att göra någon bordsplacering eller andra lite enklare saker inför middagen. Jag var jätte stressad och njöt inte för fem öre.. usch det var inte kul! Så jag vaknade och var jätte tacksam över att ha så lång tid kvar att planera allt på!

• lilla fröken

Sandhamn : Stackare. Tror du vi har drabbats av nröllopsnoja ? Jag hade en liknande för några veckor sedan.. Kan det vara förlovningsringen som stryper syretillförseln till hjärnan ? Jag började tro det. Skönt att se att jag inte är ensam

• Septemberbrud-05

Hej Sandhamn!
    Vad hemskt med din dröm inatt :( Kan tänka mig att du fick rejäl panik när ingenting var klart inför bröllopet. Men skönt att det bara vara en dröm :)

Hur har du gjort förresten ang vänner osv.... har du berättat för alla att du ska gifta dig nästa sommar? Jag har berättat för några här och var + våra föräldrar, men har ex. inte sagt något till dem här på jobbet. Lite jobbigt när man är inne på denna hemsidan och dem skulle se nåt här, får smyga lite :)
    Vi tänkte nämligen att det kanske är roligare att berätta för alla när det närmar sig lite mer och att inbjudan kommer som en överraskning till vissa i brevlådan sen? :)
    Kram!

• sandhamn

Hej!

Lilla fröken. nej det var ingen höjdare att drömma så, man kanske börjar bli lite nojig! Men det känns otroligt skönt att höra att man inte är ensam!

Hej Septemberbrud! Jag har ju lite svårt att inte berätta måste jag säga.. vi har gjort så att för dom som vi är säkra på att vi ska bjuda har vi berättat det för, när jag tänker efter så vet nog faktiskt de flesta om det.. Tjejerna som får reda på det tycker ju att det är så kul (mycket för att vi är de första i vårt kompisgäng) så det är så roligt att få prata och berätta lite även om det är ett tag kvar.. Men det finns några som inte vet och som det nog kommer att komma som en överraskning för och det är ju lite kul! Vi är ett ganska litet tjejgäng här på jobbet så det har blivit så att jag har berättat för dom och det har spridit sig ganska fort vidare.. Får jag vara så fräck att fråga hur gammal du är? (får en känsla av att vi är i ungefär samma åler) Kram på dig! /sandhamn

• Septemberbrud-05

Hej Sandhamn!

Ja det är svårt att hålla sig från att berätta om bröllopet för alla, börjar bli fler och fler som vet blanda våra vänner nu oxå :)Jag har två vänner som gift sig hittils, så jag är inte först ut...men alla blir verkligen glada och ställer massor av frågor när man berättar att man ska gifta sig :)

Självklart får du fråga om åldern :) Jag har faktiskt fyllt 30 precis, fast känner mig inte en dag äldre än 25 :) Har du oxå en 3:a som första siffra eller är du något år yngre än så? :) Kram o godnatt!

• sandhamn

Hej Septemberbrud!

Då var det ju inte så konstigt att jag i alla fall tyckte att vi var i samma ålder om du inte känner dig en dag äldre än 25, för det är ju det jag har hunnit fylla Grattis i efterskott! Hade du en bra födelsedag?
    Har du några problem med några släktingar som du egentligen inte vill bjuda men som du inte riktigt har något val med? Det har jag och det är så jobbigt! Jag vet inte riktigt hur vi ska göra.. Några tips? Jag funderar på att bjuda dom för husfridens skull.. Hmm.. inte lätt.. Hoppas du får en toppen fredag!
    Kram!

• lilla fröken

Jag tror jag har berättat för varenda kotte att vi skall gifta oss... Nog för att alla ska kunna komma. Har många gäster som bor utomlands och jag vill ge dem möjlighet att kunna beställa billiga biljetter. Eller så är det för att jag är så himla glad över att äntligen få stå brud!

• Septemberbrud-05

Sandhamn: Ja då är vi ju nästan jämngamla eftersom jag känner mig som en 25-åring...man blir inte äldre än vad man gör sig :)
    Jodå jag och en kompis hyrde en lokal och hade en stor 30-årsfest med 70 gäster med finklänning och håruppsättning och allt. Massa förberedelser innan så jag börjar känna igen mig nu när man förbereder en ny fest - sitt bröllop, även fast det är något ännu större :) Från början ville vi hålla bröllopet hemligt för alla och bara skicka inbjudningarna så alla skulle bli jätte överraskade, men den idéen höll sig ju inte så bra nu när man berättar för fler och fler hela tiden :)
    För min del blir det inte så svårt med släkten för jag har inte så stor släkt, så jag bjuder in alla dem där. Men på min killes sida blir det värre, där är släkten stor och flera som inte går ihop så bra. Får se hur vi ska göra där....vi har inte gjort klart inbjudningslistan ännu, men det blir svårt att skala bort folk, speciellt när det är släkt. Så jag förstår er verkligen, vet inte hur man ska göra med dem man kanske inte vill bjuda in egentligen? Kram.

• sandhamn

Septemberbrud, då har du ju vanan inne lite, så skönt! Det är verkligen så otroligt mycket mer att tänka på än man fösta kan ana.. men det är otroligt kul! Vi är inte heller helt klara med inbjudningslistan ännu, det blir man nog inte förräns i höst/vinter skulle jag tro.. den kommer nog att förändras några gånger Nu ska jag ut och äta lunch! Ha en super bra helg!
    Kram!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?