• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • lilla fröken

Det upplyste hon inte oss om.... sablar tänk om vår tid är borta

• Camilla1313

Kapellet är underbart och inte för stort. Bra bilder före eller efter bröllopet kan ni ta i en park som ligger lite längre bort vid Strandvägen. Sväng höger nere vid vattnet och fälj vägen, lite efter båthamnen tar ni höger. Gå gärna in på vår hemsida och se bilder på kapellet.www.fridhemslan.se/lgh646/

• Karamella

Vi fick oxå uppgiften att boka präst genom vår egen församling men de var inte alls pigga på detta (Sollentuna) Vi bokade då genom Danderyds församling och valde en helt underbar präst som jag verkligen kan rekommendera : Georgina Fornhammar Mc Ewan. Oj så mycket positivt vi fick höra efter vigseln , hon var verkligen suverän, det var Ingrid von Heijne som tipsade.Här är lite bilder från dagen D om Ni inte sett dem förr : f2.pg.photos.yahoo.com/ph/p041730/album

• Septemberbrud-05

Lilla Fröken: Jag tror inte det är någon fara om ni inte betalt ännu. Ingrid ringer säkerligen er oxå innan hon i så fall skulle stryka er bokning. Jag vet inte om du åkt till USA redan, men ring Ingrid och kolla så snart som möjligt försäkerhets skull. Nu skulle man iaf betala in 500 kr och efter vigseln betalar man dem resterande 1000 kronorna. Jag ska ringa Slottet och dubbelkolla vår bokning där oxå idag så det inte blivit några knasigheter där.

Camilla och Karamella: Tack för era bild-länkar, vi har tidigare i denna länk tittat på dem oxå. Tack även för tipset på präst!

• lilla fröken

Septemberbrud: Jag ringde Ingrid igår. Det var lugnt. (Kan bero på att jag kände hennes familj som barn )

Har du numret till slottet? JAg vill ringa och kolla jag också

• Septemberbrud-05

Vad skönt att det ordnat sig :)

Du kan ringa Eva Bergdahl på tel. 568 910 00 som har hand om bokningarna på Slottet.
    Jag har inte själv hunnit ringa ännu, men ska göra det under dagen.

• Septemberbrud-05

Har ringt Djursholms Slott nu och definitiv-bokat 3/9-05 så nu är det klart oxå Dem skulle återkomma med närmare information framåt hösten.
    Pirrar rejält i magen när man tänker på bröllopet

• Fru V. (nov 2002)

Även vi hade Georgina som präst och fick också massor med positiva kommentarer efter vigseln om henne!

• Jeppson

Hmmm, mysko. Jag ringe förra veckan och då var maj, juni, augusti och september fullbokat. :(

• Septemberbrud-05

Jeppson: Vad tråkigt för dig att det var fullbokat hela nästa sommar på Djursholms Slott. När vi ringde och prel.bokade i juni så var hela augusti helt fullbokat men då fanns tider i både maj, juni och september kvar och vi valde ju 3/9. Nu vet jag genom denna tråd att många bokat in för resten av september-05, men vad trist att det inte fanns nån helg alls ledig på hela sommaren. Hoppas du hittar nån passande lokal, lycka till!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?