• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • sandhamn

Länken jag skickade på pwfoto har jag fått lite prisuppgifter på nu och det var ganska dyrt.. från 6000 (för en timme) upp till 19000 kr och då är hon med i 6 timmar. Men 19000!! Lite väl magstarkt för oss i alla fall.. Letande fortsätter..

Kram!

• Septemberbrud-05

Hej Sandhamn!
    Oj, ja det var nog lite magstarkt tycker jag med! Vad jag märkt så är fotograferna rätt dyra, men Jannis verkar ha bra pris iaf och många som pratar gott om honom här inne på forumet. Kanske ska välja honom då, ska fundera lite till :)

Har du hunnit fundera något över färgtema förresten? Jag känner att man borde bestämma det ganska snart eftersom färgerna styr både inbjudan, tärnklänning osv. Hade nog helst velat ha silver, syrenlila och benvitt...men tror att färgerna kan skära sig lite med dem röda väggarna i matsalen inne på slottet. Man kanske ska välja mera röda färger i färgtemat...hur har du tänkt?
    Kram!

• sandhamn

Hej Septemberbrud-05!

Ja jag känner precis som du att det skulle vara skönt att ha färgtemat klart snart.. Jag har funderat lite på grönt, vitt och kanske silver eller guld.. men det är ju inte helt fel med lite rött som du skriver, det är ju snyggt med mörkt rött.. hm ja det är ju en smaksak förstås Svårt det där.. Bröllopet jag var på i helgen hade tärnorna och bestman gråa kläder, det var väldigt snyggt!
    Jag funderar mer och mer på att försöka göra allt pappersarbete (inbjudan, program osv) själv.. hur har du tänkt göra? Nu när man ändå är ute i god tid det känns ju lite kul att ha gjort det själv (om det blir bra!) Men å andra sidan tar det ju lite tid.. har du några tips?

Kram!

• Septemberbrud-05

Ja grönt i färgtemat lät jätte fint oxå, det skulle nog passa bra in på slottet! Är det mörkgrön du tänkt då eller en ljusare variant? Ja mörkröd kan vara fint oxå och då kan man ju ha röda rosor i brudbuketten tex :) Har du funderat på brudbuketten? Sådana där vita kallor tycker jag är fina oxå!

Jag har oxå tänkt göra inbjudningar, program osv själv! Min brudtärna har lite tips om sådant hon ska ta med sig när vi träffas på söndag. Så jag kan berätta mer för dig sen oxå :)
    Kram

• sandhamn

Jag tar gärna emot tips!

Jag har tänkt mig lite mörkare grönt, murgröna.. Kallor tycker jag också om, de finns ju som vinröda också! Något som jag också tycker är jätte fint är orkidéer om man har lite "hängande" bukett, men de kostar ju en del.. Jag vet inte riktigt om jag ska ha en stelare bukett (typ kallor) eller lite mjukare som hänger ned lite.. hmm, beror nog lite på vad det blir för klänning i slutändan.. Apporpå det, hur går det med klänning? Har du börjat kika något?

Kram!

• Septemberbrud-05

Murgröna låter jätte fint till färgtemat!

Ja jag har också haft lite funderingar på att kanske ha en hängande bukett, snyggt tycker jag! Vi får se vad det blir... :)

Har tittat runt lite på nätet efter klänning och har hittat några fina, så det känns som jag borde ta mig till en bröllopsbutik och prova lite olika modeller nu snart :)
    Hade du någon bild på den klänningen du vill ha?
    Kram

• sandhamn

ja om du har en mailadress så kan jag skicka bilden jag har fått den finns tyvärr inte på deras hemsida..
    Det är super kul att börja pröva klänningar! Vad har du hittat för några på nätet?

Kram!

• Septemberbrud-05

Ja maila gärna bilden på camilla_ekman@yahoo.se :)

Jag har mest tittat efter olika modeller och försökt komma på hur jag vill att den ska se ut. Förrut ville jag ha en ganska enkel stilren klänning, men nu vill jag nog ha en lite lite mer maffig klänning (ingen gräddbakelse alltså :) men en med lite fina detaljer och så ska det vara släp. Längre än så har jag inte kommit, har inte hittat den med stort D ännu :)

Förrut har jag inte velat ha slöja heller, men även där börjar jag ändra mig och funderar på en sån där liten slöja man fäster i håruppsättningen :) Har du tänkt något över bröllopsfrisyr?

Kram kram

• sandhamn

Nu har du fått ett litet mail!

Jag har funderat lite på håret men inte alls bestämt mig ännu, tänkte diskutera det nästa gång jag går till min frisör.. Men jag tror inte att jag ska ha slöja.. men man vet aldrig!

Fick just ett felmeddelande om att jag inte kunde skicka till din adress, prövar igen..

Kram!

• sandhamn

Jag tror att ditt konto är för litet för att ta emot filen, du har ingen annan adress? Typiskt jag som tycker det var så kul att skicka mail till dig!

Kram!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?