• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • sandhamn

Tjena tjejer!

Hoppas ni hade en jätte trevlig midsommar! Jag hade en kanonhelg i skärgården, skönt att det blev lite sol till slut!

Augustibrud-05; hoppas du får en kanon semester! Låter underbart att åka till Grekland! Hälsa din blivande!!

I torsdags när vi packade båten nere vid strandvägen i Djursholm så åkte ett nygift par förbi oss i en öppen bil på väg upp till slottet, de såg så lyckliga ut och vinkade glatt! Då tänkte jag på er och önskade att ni hade varit där! Fick lite pirr i magen när jag insåg att så kommer vi att sitta om ett år..

Jag önskar er alla en jätte skön sommar! Även om den här tråden kanske kommer att ligga nere lite över semestern så får vi se till att ta upp den igen i slutet av sommaren!

Kram på er!

• lilla fröken

Hej !
    Jag fick just mail från den präst jag vill ska viga oss.. Hon skulle jättegärna göra det sa hon men att vi skulle höras i jan.05. Så man håller tummarna för att hon fortftarande kan då. Vi åker ej på sem förrän i augusti...3 veckor hurra !
    Vi hörs i slutet på sommaren igen ! kram

• Septemberbrud-05

Hej där!
    Vi hade oxå en jätte skön midsommar i solen och nu har semestern börjat

Sandhamn: Ja vad spännande att ni såg ett nygift par på väg upp till slottet, kan tänka mig att det pirrade till i magen
    Vi håller på att räkna lite på budgeten till bröllopet nu och det kommer nog bli bra! Har räknat på att bröllopet max får kosta 100 000 kr och det ska funka bra för oss. Vi har en del bra kontakter när det gäller frisör, nagelteknolog, kanske även ett ställe där jag kan köpa brudklänning, brorsan kan fixa bra transport (om vi väljer bil) osv. Kontakter är alltid bra att ha
    H

Lilla Fröken: Får man fråga vilken präst du valt?

Ha en jätte skön sommar tjejer! Nu ska vi iväg o växla lite euro

Kramar från mig!

• Septemberbrud-05

Mailet gick iväg innan jag hann skriva klart, hann bara få med ett H där mitt i allt

Jo, vi har hört att Radisson SAS Frösundavik ska vara ett härligt ställe att tillbringa bröllopsnatten på, ska kolla upp det närmare när vi hinner. Ett tips bara

Kommer nog kika in här nåt mer denna veckan, men annars hörs vi mer längre fram i sommar.
    Kram kram!

• lilla fröken

Hon heter Mary och jobbar i Lidingö församling.

• Septemberbrud-05

Hej Djursholms-slotts brudarna!

Hur har semestern varit? Våra två veckor i Grekland var helt underbara, skönt att ha fått komma iväg till solen lite.

Igår kväll satt vi och planerade inför bröllopet och räknade på kostnader osv. Har även pratat med min tilltänkta brudtärna och hon blev jätte glad! Fler och fler bland våra vänner börjar veta om bröllopet nu, känns så spännande allting :)

Nu när sommaren är över och man börjar tänka mer på bröllopet igen vet man inte riktigt vart man ska börja bara, är ju så många bitar att tänka på i planeringen! Hur har det gått med er bröllopsplanering?
    Några fler tjejer (och killar) som bestämt sig för Djursholms slott och kanske även Kapellet under sommaren?
    Kram från Septemberbrud-05

• lilla fröken

Hej !
    Undrade just var ni tagit vägen Själv jobbar jag och sliter och har inte semester förrän om en vecka. Jag börjar få panik vad gäller bandet. De skulle skicka ett kontrakt men det har de inte gjort. Min klänning som jag hade hittat finns inte att få tag på. Inte ens på de platser som jag skall åka till i USA nästa vecka... Väldigt irriterande.

Jag mailade Djursans värdshus och bad dem boka vårt datum men de svarade bara att de får nya menyer i september. Vilka ska ni ha som catering ?

• Septemberbrud-05

Hej Lilla Fröken!

Vad jobbigt att ni inte fått kontraktet på bandet....och sen problem med klänningen oxå, stackarn! Hoppas att allt löser sig!
    Får man fråga vad det är för band ni bokat? Kostnad? Har inte börjat tänka på musik till bröllopet ännu, måste ta tag i det nu.

Ja vi hade oxå tänkt ta cateringen från Djursholms Värdshus. Men jag har inte haft någon kontakt med dem alls ännu, kanske börjar bli dags för det med. Eller om man ska avvakta tills september då med tanke på det svar du fick från dem.

Mycket att tänka på, känns som sagt var inte som man vet vart man ska börja med allting....men man får väl börja nysta lite i nåt hörn och börja planeringen
    Kram.

• Septemberbrud-05

Guud vad komiskt, jag var PRECIS inne och kikade där innan du skrev ditt inlägg och tänkte berätta för er om den länken!!! Otroligt Visst var dem fina och vad fint Kapellet är!!!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?