• sandhamn

Erfarenheter av Djursholms slott?

Hej!

Finns det någon som har erfarenheter av Djursholms slott och kapell och som vill dela med sig lite?
    Vi ska antagligen gifta oss där nästa år så jag är jätte nyfiken om det är någon som har lite att berätta!
    Vi kommer att gifta oss den 18:e juni 2005, finns det några fler blivande brudar som har siktet på det datumet? Skulle vara jätte kul att höra hur långt ni har kommit med allt!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?
  • sandhamn

Hej augustibrud-05!

Tack så jätte mycket för länken till de fina bilderna! De var underbara! Det är verkligen otroligt vackert både i slottet och kapellet! Jag ångrar inte en sekund valet av ställe, speciellt när man ser hur fint det kan bli! Hur känns det själv? Känns det bra att ha bokat slottet? Kram!

• Augustibrud-05

Absolut, det känns jätte bra med Djursholms Slott! Ska bli riktigt spännande att se slottet live på lördag Herre gud, jag har verkligen blivit beroende av Bröllopstorgets hemsida. Kollar av den så ofta jag kan på jobbet och även nu hemma på kvällen....hur ska detta sluta, är ju över ett år kvar till bröllopet Ha det jätte bra!

• ma2004

Hej på er!

Jag och min blivande ska också gifta oss i Djursholm kapell. Vi är verkligen nöjda med det valet! Det är snart dags för oss att åka dit och öva inför vigseln... De flesta av er i denna tråd skulle väl gifta sig 2005, när det gäller bokning av kapellet så är det klokt att vara ute i god tid.

• Heleneli

om ni vill veta lite historia om själva slottet och släkten som bodde där så säg bara till... har en fin liten bok om det här...!

• sandhamn

Hej agustibrud-05!
    Jag håller med dig fullständigt, jag har också blivit beroende, precis som du skriver så är det inte nog med att man tittar på dagarna utan även när man kommer hem! vi är lite knäppa vi! Men otroligt kul är det! Ska bli så kul att höra vad du fick för intryck efter helgen! Har ni funderat något på er hur ni ska ta er från kyrkan till kapellet? Jag funderar på att åka häst och vagn (det tar ca 10 minuter att gå från kapellet till slottet) om vädret tillåter.. Vi hörs under dagen! Kram!

• Augustibrud-05

Wow, häst och vagn till slottet låter ju kanon! Vilken toppen-idé Har du koll på vart man kan vända sig om man vill boka det? Problemet är ju bara om det regnar, det kanske inte blir lika kul då...
    Men det låter ju himla mysigt ändå med häst o vagn, precis som i en film!!

• lilla fröken

Hej !
    JA det verkar som om säger man ordet bröllop så höjer de priserna med 15 %

• sandhamn

Jag har inte hunnit kolla upp vart det finns i närheten ännu, men jag tänkte göra det så småningom. Djursholms ridskola ligger ju i närheten så man kan kanske kolla där om det är någon som kan dra vagn.. Jag får återkomma när jag hittat något! Har du (augustibrud) hittat någon klänning ännu? Jag fick reda på att de byter ut hela kollektionen varje år så hittar man något i år så får man köpa den innan nästa kollektion kommer i höst.. Lite små jobbigt.. Jag står i valet och kvalet med en klänning som jag hittat, finns tyvärr ingen bild på den.. Kram!

• Augustibrud-05

Hej igen!

Ja säg gärna till om du får någon info om detta med häst & vagn

Jag har tittat lite på en brudklänning som man kan se här på Bröllopstorget under brudklänningar. Det är Nixa 334 Jag vet inte om jag vill ha just den, men en liknande modell annars, men ett litet släp får det gärna vara och så ska den definitvt vara vit Hur ser din klänning ut som du vill ha?

• sandhamn

Den var jätte fin! Det är så kul med klänningar! Första jag provade var roligast, kändes helt overkligt! Det är också den jag har fastnat för.. den är inte helt kritvit, lite åt benvit. Den är ganska figursydd, ingen jätte stor kjol, axelbandslös, med ett tunt lager (nätlager) fullt med små broderier längst fram (svårt att förklara) och med ett släp. Jag har kommit fram till att jag absolut vill ha släp, de är ofta väldigt vackra och välarbetade! Nackdelen är väl att det kan bli lite jobbigt att släpa på släpet (det går tyvärr inte att ta av) hela kvällen men vad gör man inte för att få vara fin! Nästa steg blir väl att leta efter en tärnklänning när jag har bestämt mig för färgtema.. har du hunnit tänka på det ännu? Det är så mycket som snurrat i huvudet!

Svar på tråden Erfarenheter av Djursholms slott?