• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • lillamaa
    eragylf skrev 2012-08-16 21:20:43 följande:
    Provsmink + hår. Vad tror ni?

Jätte fint! 

Här kommer min, de är en gammal mascara som klumpade som sjutton så förhoppningsvis blir det lite bättre nu när jag köpte en ny. 

En blid på provdukningen. vi kommer ha havrestrån (eller vad det nu heter) i flaskorna sen.

• MalinH84

Jättefina sminkningar och håruppsättningar ni har, tror det kommer bli toppen =) Igår var jag hos frissan. Struntade i att gå "förra gången" för att spara ut håret lite extra så var därmed ett tag sen jag var och klippte mig. Blev bara att toppa mig, snygga till luggen (som blivit på tok för lång) och så färgade jag håret. Så nu är jag ännu mer brunett än tidigare, känns toppenbra =) Köpte även massa produkter så att vi kan fixa till det bra på bröllopsdagen, en tärna ska göra mitt hår och vi ska ha testuppsättning på söndag!

Jag går också utan ring nu sedan drygt 1 ½ vecka tillbaka. Känns verkligen jättetomt på fingret. Kommer inte sätta på förlovningsringen förräns bröllopsdagen även fast vi hämtar på onsdag, vill hålla dem rena och fina =) Så blir två extra ringar på bröllopsdagen istället!

Nu ska jag hem till storasyster som fyller 30 och ska ut på överraskningsmiddag med sin man. Så blir till att passa mina små guldklimpar och pyssla med bröllopsgrejer ikväll! Hoppas ni också får en härlig fredagkväll. Tänk, om 2 veckor kommer vi vara riktigt nervösa ikväll =)

• Nephele

Nu har båda mina ringar kommit, och BMs :). Från början när jag hämtade vigselringen tyckte jag den kändes ljusare än jag väntat mig, + lite plastig?! (18K orodierat vitguld!), men nu bredvid silverringen kändes den mycket mörkare och bättre :). Silverringen har 11 st CZ (lika många år som vi hunnit vara tillsammans), kändes ovanligt ljust och blingit för mig, men tror nog det blir bra när jag vänjer mig, och ringarna sitter där på riktigt! Har ju gått med min släta guldring i 9 år! Klart det blir ovant med nåt nytt i helt annan stil och nyans.

Skulle ha ringt fotograf, bokat tid med florist, och kollat tårta, men haft fullt upp på jobbet dessa dagar så har inte hunnit med ett enda samtal :(. Imorgon kommer iaf min ena tärna tillika toastmadame och hälsar på över helgen, så ska hon prova klänningen, gå igenom hennes roll under bröllopet m.m. Kanske kan hon lugna mig lite ;). Skönt att hon kommer hit iaf! Får se om vi hinner med att göra nån provuppsättning också.

MalinH84 - nu gjort du mig ännu mer nervös och stressad :P. Shiiiit! Bara 2 veckor!
    Tiden bara flyger iväg! och jag börjar undra hur allt ska hinnas med... Jag kommer vara så himla nervös och stressad på slutet! Kommer nog kännas lite skönt sen när det är över ;).

• Heddan0

Om två veckor är nog de flesta av oss gifta vid denna tiden!!

Hoppas det går bra för er alla med förberedelserna! Vi ska fixa klart fästhäftena imogon och sedan är nog allt klart fram till närvi får komma in i lokalen vilket är måndagen samma vecka som bröllopet. Känns skönt att ha en hel vecka på sig att pula med alla förberedelserna och så!

Dock börjar jag bli riktigt nervös och drömmer om bröllop varje natt=)

• JennyO
    Heddan0 skrev 2012-08-18 17:33:20 följande:
    Om två veckor är nog de flesta av oss gifta vid denna tiden!!

Hoppas det går bra för er alla med förberedelserna! Vi ska fixa klart fästhäftena imogon och sedan är nog allt klart fram till närvi får komma in i lokalen vilket är måndagen samma vecka som bröllopet. Känns skönt att ha en hel vecka på sig att pula med alla förberedelserna och så!

Dock börjar jag bli riktigt nervös och drömmer om bröllop varje natt=)

Ja om två veckor har iaf middagen påbörjats, kanske till och med avslutats och festandet kommit igång. Kan inte fatta att det är så kort tid kvar, när man började planera var det oceaner av tid kvar....

Sitter också och fixar det sista i festhäftena, skriver lite på "vem är vem" ganska kul att fundera ut lite kryptiska meningar om var och en =) Ska göra provtryck på måndag så måste se till att få färdigt allt nu.

Lycka till med slutspurten nu allihopa!

• Nephele

Igår blev jag hippad :). Jag visste att ena av mina tärnor skulle komma till oss, men det blev båda! De "kidnappade" mig på stan. Picknick med jordgubbar, choklad etc. med fin utsikt, go-kart (första gången för oss alla, vi fick köra med ett svensexegäng), hem och byta om etc. innan vi gick ut och åt på en trevlig pub. Tanken var att vi skulle vidare ut på stan sen, men det visade sig vara dött i princip överallt! Så vi strosade runt lite innan vi handlade lite snacks och åkte hem till oss. Båda tärnorna sov över på soffan, blev lite pysslande men det gick :). Fantastiskt väder hade vi också!

Jag hade egentligen massor som behövde fixas i helgen, men nu blev det ju inte så... Så, stressen kvarstår! Har haft det stressigt på jobbet sista tiden också vilket ju knappast hjälper till :S.

• JennyO
    Nephele skrev 2012-08-19 18:59:39 följande:
    Igår blev jag hippad :). Jag visste att ena av mina tärnor skulle komma till oss, men det blev båda! De "kidnappade" mig på stan. Picknick med jordgubbar, choklad etc. med fin utsikt, go-kart (första gången för oss alla, vi fick köra med ett svensexegäng), hem och byta om etc. innan vi gick ut och åt på en trevlig pub. Tanken var att vi skulle vidare ut på stan sen, men det visade sig vara dött i princip överallt! Så vi strosade runt lite innan vi handlade lite snacks och åkte hem till oss. Båda tärnorna sov över på soffan, blev lite pysslande men det gick :). Fantastiskt väder hade vi också!

Jag hade egentligen massor som behövde fixas i helgen, men nu blev det ju inte så... Så, stressen kvarstår! Har haft det stressigt på jobbet sista tiden också vilket ju knappast hjälper till :S.

Men vad mysigt med hippa, sånt kan och får man ju ta sig tid till =) Jag hade min för två veckor sedan, en helt underbar dag med tjejerna

Sitter och försöker få till det sista i festhäftet, ska provtrycka på jobb i morgon hade jag tänkt.

På onsdag ska jag träffa en sömmerska, måste göra något åt min klänning, skenorna i livet sitter åt för mycket så jag får svårt att djupandas, är rädd att jag ska svimma =(

• eragylf

Jag blev också hippad i lördags! Vilken överraskning det var. Jag trodde inte att det skulle bli någon möhippa då jag jobbar varje helg fram tills bröllopet. Klev upp som vanligt för att äta frukost - men istället knackar det på ytterdörren. Utanför står sju härliga tjejer!

Vi började dagen hemma hos oss med mys-frukost tillsammans. Sedan fick jag order om att packa badkläder och någonting fint. Första stoppet blev ett litet mysigt spa med bubbelpool, bastu, behandlingar och en massa härligt tjejsnack. Efter 2 timmar gjorde vi oss i ordning tillsammans och gick vidare till ett café för att fylla på lite energi. Därefter hade dom ordnat en sminkkurs och till sist en lyxig middag!

Eftersom jag är gravid hade dom planerat passande aktiviteter + att dom vet att jag inte är så spexig av mig Jag kunde inte vara gladare! Och min fina kille som hade pratat med mitt jobb och sett till så att jag fick vara ledig. Hjärtat är fyllt av värme och kärlek till alla som ansträngt sig för att ge mig en så fantastisk dag!

• eragylf

Woho, ny fotograf fixad! Hade en väns-vän som var duktig och hade massa erfarenhet. Skönt att kunna släppa det nu... Mindre än 2 veckor kvar!

• Nephele

eragylf - låter som en riktigt mysig möhippa :). Skönt att det löst sig med fotograf också.

Idag har jag avklarat ett gäng samtal... Möte med vigselförrättare och fotograf är bokat, ska kolla in lokalen på lördag, träffa solist/violinist nästa torsdag, provsmaka och besluta om tårta i början på nästa vecka. Tårtställning är bokad.
    BM's väst och kravatt kom idag, väntar på att han ska prova! Nyfiken ju :), hoppas det passar!

Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?