• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • Nephele

Ja, bordsplaceringen var inget enkelt kapitel! :S Fick hjälp av min mor i helgen, och det blev nog skapligt iaf. Lycka till säger jag!

Min ring har kommit!! :D Tyvärr hann jag inte hämta den idag, men imorgon ska vi försöka hinna hämta både min och BMs vigselring. Spännande då vi till viss del designat själva!

I övrigt börjar nerovisitet och stress stiga, har varken fixat tårta eller florist än!

• Cosy

VI fick tipset när vi gjorde bordsplaceringen att göra par av alla och sendan para ihop paren. Vi ska ha flera små bord så vi kände att det var viktigt att det fanns någon som man kände vid varjebord ochdärför delade vi inte paren utan sprider utom vid bordet så det sitter pratavstånd från varanda

We did it on DreamHack. Geeky love
  • MrsH
    JennyO skrev 2012-08-14 08:17:43 följande:

Hoppas verkligen att det löser sig idag då!! Håller tummarna för dig! Själv ska jag testa hela min outfit ikväll, min syster kommer och hjälper mig få på klänningen, min blivande får ju inte se den på innan dagen B. Håller tummarna för att det inte blir panik ;)

Eragylf: Vet vad du våndas med...gjorde vår bordsplacering för en vecka sen och det är ett inte helt lätt pussel att lägga. Vi känner oss dock väldigt nöjda med resultatet =)

Carina: Hej och välkommen till tråden! Själv har jag googlat bilder på brudfrisyrer och hittat flera helt underbara korta frisyrer! Lycka till!

De löste sig!! Var hos en fantastisk människa idag som hjälpte mig och hon får sy in den 2 strl... Hade jag aldrig trott, jag har ju bara ätit nyttigt och tränat:) Men ska prova den igen 1 vecka innan och är de nått så hinner hon ändra den igen:)
  • Nephele
    MrsH skrev 2012-08-14 18:57:59 följande:
    De löste sig!! Var hos en fantastisk människa idag som hjälpte mig och hon får sy in den 2 strl... Hade jag aldrig trott, jag har ju bara ätit nyttigt och tränat:) Men ska prova den igen 1 vecka innan och är de nått så hinner hon ändra den igen:)
    Så skönt! Och duktigt att gå ned två storlekar utan att knappt tänka på det :)
    Cosy skrev 2012-08-14 18:40:14 följande:
    VI fick tipset när vi gjorde bordsplaceringen att göra par av alla och sendan para ihop paren. Vi ska ha flera små bord så vi kände att det var viktigt att det fanns någon som man kände vid varjebord ochdärför delade vi inte paren utan sprider utom vid bordet så det sitter pratavstånd från varanda

We did it on DreamHack. Geeky love
    Hade också läst det tipset, dock fungerade det inte helt bra för oss. Vi kör två långbord, i form som ett T (då sitter ingen med ryggen mot oss), och hade inte helt lätt i att få ihop bordsplaceringen. Vissa personer var svårare än andra, t.ex de som inte känner nån, eller som är lite yngre och väldigt tyst, eller högljudd. Flera personer hade vi velat klona! :P Men det gick ihop till sist, tror de flesta kan bli nöjda iaf. Nu får vi bara hoppas att borden går att ställa som vi tänkt det! Måste boka tid för att inspektera lokalen...
  • lillamaa

Provdukade igår. Vart bra, jag är nöjd. Tog bara bilder med mobilen men ska se om jag inte kan få in dem och visa er senare.
    Mannen har ÄNTLIGEN hittat sig skor. Inga vanliga ”finskor för herrar”, det blev ett par senakersliknande men väldigt eleganta. Svart/grå.
    Alkoholen har börjat inhandlats och vi går igenom hundratals bålrecept.
    Tårtan skulle fixas av en privatperson som drog sig ur. Igår besökte vi ett konditori och idag ska vi tillbaka. De var billiga men i ärlighetens namn har jag sett vackrare skapelser. Nåja, bara de blir goda!

Idag ska vi tillbaka till grannstaden, min hemstad. Det är där vi ska gifta oss och vi måste besöka lokale ännu en gång för att se vad som finns att låna och vad vi måste köpa själva. Jag tror de mesta finns då det är ett väldigt populärt ställe.
    Sen är det 1000 andra småsaker att fortsätta med. Till exempel placeringskort och bordsplacering, som jag ser att ni diskuterat tidigare. Usch, det ser jag inte fram emot!

• JennyO
    MrsH skrev 2012-08-14 18:57:59 följande:

Vad skönt att det löste sig och grattis till de minskade 2 storlekarna =)

Bordsplacering: vi gjorde så att vi lät par vara par och satte dem korsvis, d v s att alla har sin partner snett mittemot och så har vi sett till att få en bra mix vilket i sig inte var helt lätt. Nu ska bordsplaceringen bara ritas upp dels i festhäfte och dels på vår stora tavla som ska stå i ingången till lokalen. Placeringskorten ska ju skrivas också och lämnas till husfrun så allt finns när hon gör dukningen.

Svårt att förstå att det bara är 16 dagar kvar =)

• MalinH84

Ja nu börjar verkligen nervositeten komma krypande. Tycker det är miljontals småsaker kvar att göra. Mycket börjar dock falla på plats. I fredags var vi iaf i lokalen igen och det kändes fantastiskt. Vi hade med oss en toastmaster, bestman och en tärna som hjälp.

Igår var prästen här och fikade. Jag har ju inte träffat honom tidigare, men han var verkligen hur trevlig som helst. Kändes toppenbra. Han var så lättsam, vi satt bara och pratade om oss, hur vi träffades och om vårt förhållande, vi gick igenom hela vigseln och bestämde psalmer osv. Testade tom att sätta på ringarna (dock får jag fortfarande inte se min vigselring som sambon gömt så fick bli nyckelringar då våra förlovningsringar är på putsning).

Igår fixades även massa annat. Min sminkning är nu bokad (tack o lov den tid som jag ville), talade med violinisten och bestämde utgångsmusik samt att de ska spela en vanlig låt i kyrkan som vi nu ska välja ut bara, fick klart att jag har spa kvällen innan med mina tärnor (gratis, wohooo), blomsterarrangemangen har börjat inhandlas för att växa till sig (min mamma ska göra dem) samt vi har bestämt hur de ska se ut och så massa fler småsaker. Första utkast av bordsplaceringen är också klar, kommer såklart bli en hel del småjusteringar, men känns skönt att ha något att gå på nu iaf. Vi kommer ha som ett U, hade egentligen velat ha som ett E men blev lite tight i lokalen.
    Idag var vi även och beställde all champagne, vin, öl och portvin. Yes, vi höll budgeten =)

Håller även på att sammanställa en lista på allt som ska göras och när det måste göras. Minsta lilla småsak ska minsann stå på den där listan. Nu ska jag försöka göra klart listan och sen börja med vigselhäftet... Imorgon är det besök till frisören, fantastiskt att få klippa till och slinga/färga håret =)

16 dagar.... shit!!! =)

• eragylf

Bordsplaceringen är äntligen klar, blev inte enligt "reglerna" men det känns ändå som den bästa lösningen!

Dock står vi utan fotograf... Som jag har skrivit tidigare har jag varit tveksam till henne tidigare. Dels var hon svår att få tag på och sedan var hon sen till vårt möte. Så pass sen att vi han åka därifrån! Dock vägrar hon be om ursäkt för det. Det sista kom igår: Hon mailade mig och berättade att hon inte kan vara med på vår bröllopsdag för att hon blivit utvald att delta i SM i hudvård. Men att hon hade frågat sin mamma, och om det var okej för oss skulle hon fota oss istället - med endast 500 kr avdrag från priset.

Jag skulle aldrig anlita en fotograf enbart på någon annans rekommendation, självklart vill man ju se bilder och veta vad personen gjort tidigare. Hur som helst tröttnade vi på den här tjejen, så jag sa kort och gott: Vi har tappat förtroendet för dig och ditt företag. Vi går vidare och letar efter en ny fotograf själva.

Ingen fotograf än, men det finns tid att lösa det. Plus att jag har några på gång, som jag ska fråga.

Men ingen stress, ingen panik... än!

• lillamaa
    eragylf skrev 2012-08-16 06:48:55 följande:

Bordsplaceringen är äntligen klar, blev inte enligt "reglerna" men det känns ändå som den bästa lösningen!

Dock står vi utan fotograf... Som jag har skrivit tidigare har jag varit tveksam till henne tidigare. Dels var hon svår att få tag på och sedan var hon sen till vårt möte. Så pass sen att vi han åka därifrån! Dock vägrar hon be om ursäkt för det. Det sista kom igår: Hon mailade mig och berättade att hon inte kan vara med på vår bröllopsdag för att hon blivit utvald att delta i SM i hudvård. Men att hon hade frågat sin mamma, och om det var okej för oss skulle hon fota oss istället - med endast 500 kr avdrag från priset.

Jag skulle aldrig anlita en fotograf enbart på någon annans rekommendation, självklart vill man ju se bilder och veta vad personen gjort tidigare. Hur som helst tröttnade vi på den här tjejen, så jag sa kort och gott: Vi har tappat förtroendet för dig och ditt företag. Vi går vidare och letar efter en ny fotograf själva.

Ingen fotograf än, men det finns tid att lösa det. Plus att jag har några på gång, som jag ska fråga.

Men ingen stress, ingen panik... än!

Vad skönt att bordsplaceringen är löst. Men vad hemskt med fotografen! Hoppas ni hittar någon ni känner er bekväm med snart :) 
    MalinH84 skrev 2012-08-15 20:09:54 följande:
    Ja nu börjar verkligen nervositeten komma krypande. Tycker det är miljontals småsaker kvar att göra. Mycket börjar dock falla på plats. I fredags var vi iaf i lokalen igen och det kändes fantastiskt. Vi hade med oss en toastmaster, bestman och en tärna som hjälp.

I
    16 dagar.... shit!!! =)
    Ja nu börjar det vara nervöst! Och jag är stressad som bara den. 
    Dessutom börjar jag skola i en annan stad, och jag åker dit på söndag. då vill jag att allt ska vara klart.

• JennyO

Testade hela min outfit igår och upptäckte till min fasa en stor fäck på klänningen =(

Har varit på kemtvätten idag och de tog bort fläcken, utan kostnad, på några få sekunder, stor lättnad. FIck lova att jag kommer tillbaka och tvättar klänningenn efter bröllopet som tack för hjälpen ;)

Känner mig lite orolig för klänningen hursomhelst, eller inte för klänningen egentligen, mer mig själv. Klänningen har insydda skenor i livet vilket gör att det känns som att jag inte kan djupandas, tänk om jag svimmar...förmodligen är det inga problem, bara ovant att ha det så.

Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?