1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Ja nerverna börjar verkligen komma fram. Tycker det är så mycket småsaker kvar, men har gjort en detaljerad lista nu för att man inte ska glömma något. Känns lite jobbigt att jag ska iväg med jobbet i helgen, hade velat vara hemma och styra med grejer. Men så vill man ju inte missa stora jobbfesten där alla våra kontor i hela sverige samlas och har kul en hel helg. Enl YR blir det några stänk fram till kl 14 och sedan sol och 19 grader, känns ändå helt ok tycker jag. Så länge det inte öser ner och framför allt helst är lite fint när vi ska fotas så vore det toppen (även om vi nu har en riktigt bra plan B). Men kommer nog ändras otaliga gånger innan det är dags!!!
Väderprognosen ser fint ut för oss än så länge :), hoppas det håller i sig!
Idag har vi träffat vigselförrättare och fotograf. Känns riktigt bra! Fr.a. efter genomgång med VF, kommer bli mycket bättre än det hade blivit med den första vi skulle haft ;). Porträttfoto tar vi efter istället för före vigseln. Dock måste vi kolla var och hur vi ska gå in etc., får dit och kika lite i helgen.
Imorgon ska jag ringa och ändra beställningen hos floristen, jag hade tänkt helt fel färgmässigt! Sen kolla lokal på lördag, och en massa pyssel kvar! Så blir en del att fixa med i helgen. Men nu är vi båda så sjukt trötta, så BM stavar "vixel" och jag mår nästan illa framför datorn :P. Sov gott fina brudar! Nu är det inte långt kvar!
Tänk hur nervösa vi kommer vara om en vecka, nojjiga över om vi verkligen har koll på allt inför den stora dagen...
Igår var vi i vår festlokal för andra gången, träffade den nya ägaren, gick igenom mat, dricka, placering m m. Kollade hur och var vi ska gå ut til vigseln, hoppas ju fortfarande på att vädret håller så vi kan vigas utomhus.
Känns riktigt bra!!
NU sitter jag och skriver ut alla festhäften så vi kan sätta ihop dem slutligt i helgen =)
Har lite ångets över min ring, som egentligen är helt underbar. Har idag tagit fram en gammal släktring som också är helt underbar och egentligen skulle kunna vara min vigselring men får väl ha den på högran istället =)
Jag börjar bli nervös trodde dock att jag skulle vara en bridezilla och super stressad.. är mer stressad över att jag börjar en ny kurs nästa vecka. Det mesta börjar falla på plats håller på att packa ner allt vi behöver i kassar så det är bara att hämnta och flytta på fredagen så att det skall bli så lätt som möjligt skriver vad varje kasse innehåller desutom och en avcekningslista för ni i packar ihop på söndagen.
Festhäftet börjar ta form.. vi har beslutat att de måste vara klara på tisdag. Alla ska få sina ryggar ihopsydda. Cateringen är bokad och klar, Blommorna är bokade och skall hämntas... Det stora sakerna är klara bara lite små saker att göra.
Sitter dock och är orolig för vädret
Följande sidor kan man hitta väderprognoser:
http://www.klart.se
http://www.svt.se/2.2173/vader
http://vader.tv4.se/
http://www.vackertvader.se
bara några sidor men om man jämför alla så borde man få ett någorlunda besked.. de flesta säger samma för oss växlande m olninghet med inslag av lite regn ock kanske lite sol... vi får hoppas på att det inte blir sämre
Idag slog nervositeten till! Orolig mage, en pirrande känsla hela dagen, och svårt att äta... Kanske delvis för att det var dags för BMs "icke-svensexa" idag? Fick igår veta när (likaså BM), men inte vad. Nu blev det så dumt egentligen... Tydligen var det tänkt som en överraskning för oss båda, som delvis blev förstörd då vi råkade springa på varann på stan! :P. Tydligen lite av en "makeover" på gång, och jag skulle inte få veta något förrän han kom hem ikväll. BM hade fått nya kläder som passar (han har gått ned i vikt) och nya fina skor han kan ha på bröllopet! Tror det planerades nån klippning också... Jisses! Sen var det nåt mer planerat under kvällen, men inte blivit riktigt klok på om han kommer komma hem en sväng emellan eller ej. Men nu är jag ju jättepirrig!!! :D
Mannen ska ut på svensexa imorgon, han tror att vi ska till systemet och köpa alkohol och nån avloppsgrej ifrån Bauhaus. Det är ju inte så att jag kan lägga fram kläder och göra frukost på sängen till honom.. han kommer ju fatta direkt!
Hans brorsa kommer hit imorgon klockan 11:00. Vet inte riktigt hur det ska gå. När mannen har bestämt sig för att åka någonstans så vill han vara och rycka i dörrarna innan de öppnar (klockan 10:00) kanske får fejka magknip eller nått.. Några tips?
En vecka kvar nu alla... Sitter mest och pysslar och fixar det sista...Har gjort pompos av servtter som var tänkta att ha i taket alternativt hänga dem i fönstret. sen göra vimplar av boksidor.
Enligt alla väderprognoser kommer de ösregna på våran dag ( bor i Göteborg) känns sådär faktiskt:(
Hoppas de kan ändra sig lite...