• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • JennyO

Grattis till er som är gravida, vad roligt!

Håller tummarn för er som ska börja med IVF och er som "går in i bebisverkstan".

Jag kan också känna lite saknad, vad ska man göra sen, allt har handlat om bröllop under ett år och tagit upp en massa av den annars lediga tiden. MEn samtligt ska det bli så skönt att släppa, tänka tillbaka och njuta av livet som gift. Lite efterpyssel blir det ju också.

Tårta, vi valde att ha cup-cakes istället =) Varken jag eller min m2b äter tårta i vanliga fall så vi tog en variant som enligt bröllopstidningarna är på uppsegling =)

• MrsH

Nu är de sista gjort!! Träffade både Dj och trubadur idag och mina skor är lestade:) Så imon blir de mysdag på stan med mannen och sen börjar släktingarna ramla in inför lördag!!

Kram alla! 

• Amor in aeternum

Alltid är det något, killen som skulle spela gitarr i kyrkan har hoppat av pga panikångest.. så nu håller jag på att få det istället! Så fruktansvärt onödigt känner jag bara dagar innan det är dags.

Jag har många musiker i min bekantskapskrets i och med att vi är musiker allihopa, men det är ju ingen som har övat in låten och då den är rätt komplicerad så är det nästan så att jag funderar på att spela själv!
    Tur i oturen verkar det *peppar peppar* som att det är en annan kille som kan ställa upp. Känns som om jag ska tappa allt hår eller snubbla och slå ut framtanden.

Trodde inte att jag skulle vara så bridezillaaktig, pratade med sambon över telefonen och han sa hela tiden "Ta det lugnt, det ordnar sig, lugna ner dig." *Gaaaaaaah* Fattar du inte hur mycket det är att göra? "Ja, men det ordnar sig".
    {#emotions_dlg.djavulsk}

Jaja, fick veta att jag ska ha en minihippa imorgon, jag ville egentligen inte ha någon, men om dom har fixat nått, så får jag ju hoppa på. Sjukt vilket splittrat inlägg, men det kanske glädjer någon. Haha.

• MrsH
    Amor in aeternum skrev 2012-08-28 22:24:56 följande:
    Alltid är det något, killen som skulle spela gitarr i kyrkan har hoppat av pga panikångest.. så nu håller jag på att få det istället! Så fruktansvärt onödigt känner jag bara dagar innan det är dags.

Jag har många musiker i min bekantskapskrets i och med att vi är musiker allihopa, men det är ju ingen som har övat in låten och då den är rätt komplicerad så är det nästan så att jag funderar på att spela själv!
    Tur i oturen verkar det *peppar peppar* som att det är en annan kille som kan ställa upp. Känns som om jag ska tappa allt hår eller snubbla och slå ut framtanden.

Trodde inte att jag skulle vara så bridezillaaktig, pratade med sambon över telefonen och han sa hela tiden "Ta det lugnt, det ordnar sig, lugna ner dig." *Gaaaaaaah* Fattar du inte hur mycket det är att göra? "Ja, men det ordnar sig".
    {#emotions_dlg.djavulsk}

Jaja, fick veta att jag ska ha en minihippa imorgon, jag ville egentligen inte ha någon, men om dom har fixat nått, så får jag ju hoppa på. Sjukt vilket splittrat inlägg, men det kanske glädjer någon. Haha.
    Haha du gläjder mig, hoppas att de löser sig med musiker!!
  • JennyO
    Amor in aeternum skrev 2012-08-28 22:24:56 följande:

{#emotions_dlg.djavulsk}

Hoppas att det löser sig med musiker i slutändan och hoppas att minihippan blev härlig!

Vi är äntligen färdiga! Gjorde sista småpysslet igår, lämnar det till festlokalen ikväll, mina och dotterns örhängen har jag fått idag.

Precis varit iväg och tittat på blommorna till min bukett, mannens corsage och dotterns armband, de kommer bli helt perfekta!

Imorgon blir det bara att mysa innan det drar igång lite igen på fredag inför lördag <3

Kram till er alla!

• Heddan0

Då var det bara någon timme innan jag åker till festlokalen och börjar med pyntandet. Mannen kommer direkt han slutar jobba men jag tänkte jag kan åka ut innan!

Som det ser ut när jag tittat så verkar vädret bli bra iallafall i Skåne där vi ska vara. Hoppas verkligen det eftersom vår vigsel kommer att vara utomnhus. Det kan gärna regna efter 17.30 det bryr jag mig inte om, men snälla inte före=)

• JennyO
    Heddan0 skrev 2012-08-29 14:40:11 följande:
    Då var det bara någon timme innan jag åker till festlokalen och börjar med pyntandet. Mannen kommer direkt han slutar jobba men jag tänkte jag kan åka ut innan!

Som det ser ut när jag tittat så verkar vädret bli bra iallafall i Skåne där vi ska vara. Hoppas verkligen det eftersom vår vigsel kommer att vara utomnhus. Det kan gärna regna efter 17.30 det bryr jag mig inte om, men snälla inte före=)
    Även i min del av skåne verkar det bli bra väder, 17-20 grader och halvklart men inget regn =) Håller tummar och tår!
  • eragylf

Jag känner mig för lugn! Har jag missat något?
    Känns som om alla pysslar på med något, pyntar, ordnar, och jag - ingenting? Självklart blir det lite annorlunda, då vår restaurang sköter all dekorering, dukning, matlagning, ställa i ordning vigselarrangemanget. Fotografen är klar, transport, hotell. Ska endast packa övernattningsväskor till familjen, packa bilen, skönhetsfixa fredagkväll.

Pirrig är jag iallafall!

• JennyO
    eragylf skrev 2012-08-29 15:21:38 följande:

Jag känner mig för lugn! Har jag missat något?
    Känns som om alla pysslar på med något, pyntar, ordnar, och jag - ingenting? Självklart blir det lite annorlunda, då vår restaurang sköter all dekorering, dukning, matlagning, ställa i ordning vigselarrangemanget. Fotografen är klar, transport, hotell. Ska endast packa övernattningsväskor till familjen, packa bilen, skönhetsfixa fredagkväll.

Pirrig är jag iallafall!

Äsch, passa på å njut av lugnet =)
    Jag sov gott och lugnt för första gången på flera veckor nu natten som gick, säkert som resultat av att vi nu är helt färdiga med alla förberedelser. Tänker njuta tills fredag eftermiddag då det drar igång igen. Övernattnignsväskorna står packade för så väl oss som för barnen.

Pirr i magen är bra, man får så där nykära vibbar =)

• eragylf

Nu har jag provat klänningen med hudfärgade underkläder, mycket bättre! Känns skönt att ha det gjort. I övrigt försöker jag hålla "snygghets-nivån" uppe med lite underhåll, än så länge ser det bra ut. På fredagkväll kommer jag göra det sista fixet, lätt ansiktsbehandling, raka ben, noppa ögonbryn, måla naglar.. Ser fram emot det, så mycket!

Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?