• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • lillamaa
    JennyO skrev 2012-08-16 14:05:00 följande:

Testade hela min outfit igår och upptäckte till min fasa en stor fäck på klänningen =(

Har varit på kemtvätten idag och de tog bort fläcken, utan kostnad, på några få sekunder, stor lättnad. FIck lova att jag kommer tillbaka och tvättar klänningenn efter bröllopet som tack för hjälpen ;)

Känner mig lite orolig för klänningen hursomhelst, eller inte för klänningen egentligen, mer mig själv. Klänningen har insydda skenor i livet vilket gör att det känns som att jag inte kan djupandas, tänk om jag svimmar...förmodligen är det inga problem, bara ovant att ha det så.

Men vilken mardröm, vilken tur att dy upptäckte fläcken NU!

Här har jag just slängt ihop en marinad för kyckling och en för kött. Vi ska ju laga maten själv med hjälp av familjen och egentligen tänkte jag köpa marinaden färdigt i påsar. Men så har vi en i släkte som är allergis mot det mesta, och däribland lök som ingår i nästan alla färdiga. Så nu blir det att prova fram något som smakar bra. Har ni möjligtvis några tips?

Sedan kan jag nämna att vi börjar vara klara med bordsplaceringsskyltarna. Nu ska bara min blivande makes gudmor höra av sig så vi vet om och i så fall hur många som kommer från hennes familj (morrar lite i smyg och smygdrömmer om att skita i hennes namnskylt).

Testsminkade mig också och det känns bra. Pust.

Nu väntar brödbaket. Hoppas ni har det fint och att ni inte stressar ihjäl er för det känns det som att jag gör!

• eragylf
    lillamaa skrev 2012-08-16 16:12:30 följande:
    Men vilken mardröm, vilken tur att dy upptäckte fläcken NU!

Här har jag just slängt ihop en marinad för kyckling och en för kött. Vi ska ju laga maten själv med hjälp av familjen och egentligen tänkte jag köpa marinaden färdigt i påsar. Men så har vi en i släkte som är allergis mot det mesta, och däribland lök som ingår i nästan alla färdiga. Så nu blir det att prova fram något som smakar bra. Har ni möjligtvis några tips?

Sedan kan jag nämna att vi börjar vara klara med bordsplaceringsskyltarna. Nu ska bara min blivande makes gudmor höra av sig så vi vet om och i så fall hur många som kommer från hennes familj (morrar lite i smyg och smygdrömmer om att skita i hennes namnskylt).

Testsminkade mig också och det känns bra. Pust.

Nu väntar brödbaket. Hoppas ni har det fint och att ni inte stressar ihjäl er för det känns det som att jag gör!

Utan lök får man tänka till lite, jag brukar nästan alltid ha vitlök i min marinad...
    Annars kanske lite stark sweetchili sås, det tycker jag är gott till kyckling :)

Då brukar jag ta lite på känn: matolja, soja, salt, peppar, en skvätt sweetchili sås.

• eragylf

Provsmink + hår. Vad tror ni?

• eragylf

Dålig kvalite och dåligt ljus, men man ser på ett ungefär...

• Nephele

eragylf - fint! Det där kan du absolut köra på :).

• MrsH
    eragylf skrev 2012-08-16 21:21:38 följande:

Jättefint!!!! 
  • MrsH
    JennyO skrev 2012-08-16 14:05:00 följande:

Testade hela min outfit igår och upptäckte till min fasa en stor fäck på klänningen =(

Har varit på kemtvätten idag och de tog bort fläcken, utan kostnad, på några få sekunder, stor lättnad. FIck lova att jag kommer tillbaka och tvättar klänningenn efter bröllopet som tack för hjälpen ;)

Känner mig lite orolig för klänningen hursomhelst, eller inte för klänningen egentligen, mer mig själv. Klänningen har insydda skenor i livet vilket gör att det känns som att jag inte kan djupandas, tänk om jag svimmar...förmodligen är det inga problem, bara ovant att ha det så.

Dessa klänningar!! Skönt att de löste sig, jag hade som sagt panik häromdagen jag med:)
  • MrsH

Igår gjorde jag provuppsättning och de blev superfint och idag är de dags att lämna in ringarna för gravyr och putsning inför stora dagen, kommer kännas konstigt att gå utan bara i 2 veckor:(

• JennyO
    eragylf skrev 2012-08-16 21:21:38 följande:

Jättefint!!

Själv funderar jag på att klippa av mitt "ris" och köra på en kort rockig frisyr, som är mer jag...fast jag sparat och sparat för att kunna ha en mer traditionell lång uppsättning =)

• JennyO
    MrsH skrev 2012-08-17 07:34:54 följande:
    Igår gjorde jag provuppsättning och de blev superfint och idag är de dags att lämna in ringarna för gravyr och putsning inför stora dagen, kommer kännas konstigt att gå utan bara i 2 veckor:(

Kul med provuppsättning, känns verkligen som att vi börjar närma oss mållinjen nu =)

Ska åka till guldsmeden i helgen och höra hur det går med min blivandes ring, har inte hört något på ett par veckor, börjar kännas nervöst, tänk om de glömt bort den...så ska ju min förlovningsring lämnas för upputsning med, blir nakna veckor innan den sitter på plats igen.

Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?