1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Allt gick inte riktigt som planerat, men det gick fint ändå och folk var nöjda :). Det regnade för oss, men inte så farligt mycket så det gick bra ändå, även om klänningen blev skitig och jag blev blöt om fötterna :P. Det mesta blev försenat för oss, fr.a. mig och tärnorna (som hade mest att göra), så vigseln blev ca 20 min försenat :P, frisyren fick bli en nödvariant, likaså naglarna, och så glömde vi ta med så vi kunde betala solist och violinist :S. Men gifta blev vi! och fint var det! längtar tills vi får se proffsbilderna om ett par veckor.
Ja just! Maken hann förstöra corsagerna innan vi kom :P, så marskalken fick ingen, och han själv fick ta den stackars lilla stumpen som fanns kvar av marskalkens :P (egentligen skulle maken haft samma rosa nyans på sin ros som i min bukett). Nålarna var borta, så vi fick peta in den så gott det gick i knapphålet!
Så här härlig blev vår dag, solen sken från klar himmel och ca 20 grader varmt
Förresten, Vad fina ni var allihopa!
Vår dag blev helt fantastisk, jag hade verkligen inte kunnat önska mig något bättre.
Började med god frukost som syrrans man fixade till oss bestående av fruktbricka, smoothie och latte, samt en resorb =) Sen var det sminkning som gick toppen. Jag och mina tre tärnor samt fotografen slöt sedan upp hos en av tärnorna där det blev hårfixning och god lunch, champagne och fruktbricka. Jag var helt otroligt jättelugn, nerverna kom igång när klänningen åkte på och jag insåg att nu är det dags! Min pappa hämtade upp oss och körde oss till kyrkan, hjärtat dunkade som tusan, tårarna var nära. Vi mötte upp våra två näbbar som var såååå söta. Känslan av att stå utanför kyrkportarna och veta att där inne sitter alla i min och min mans fantastiska familj, våra härliga vänner, och framför allt, där inne står min blivande man och väntar på mig. Vi gick in till Canon i D Major, en otroligt vacker låt. Först de två näbbarna, sedan två av tärnorna och sedan min syster tärnan. När det är dags för mig (och min pappa) att gå in börjar violinisten spela (innan endast pianisten). Känslan är obeskrivlig (jag vet att ni alla vet precis hur det känns), och såklart kommer tårarna. Vigseln var så fin, så glad att vi hade musikerna som spelade för fick det var så vackert och fick väldigt mycket beröm för dem under dagen. Prästen var toppen, min man var toppen (han var så söt och torkade mina tårar när jag kom fram), jag kunde inte sluta titta på honom under hela tiden. Sen att få träffa alla utanför kyrkan, fotograferingen och när vi sedan slöt upp vid festlokalen. Vi åkte en gammal mercedes cab och åker genom en lång allé innan vi slutligen kommer fram till den vackra uppfarten till herrgården vi var på. Det var så fint när vi såg alla stå där ute! Maten var fantastiskt god, servitörerna skötte sig exemplariskt, alla tal var jättefina. Festen var GRYM, jag kom hem halv 5 på morgonen. Men det var det värt, man har bara en sån här dag i livet. Jag skulle inte ändra på något om jag fick, vill bara uppleva det igen =) Hade även uppehåll hela dagen och framåt 4-snåret började även solen titta fram mellan molnen!
På söndag eftermiddag åkte vi till stockholm och bodde på sheraton. Vi hade ett club-room, så det var inkluderat cocktail-timmar på kvällen, jättemysigt. Och så beställde vi upp room-service och bara satt och njöt. De kom även upp och bjöd oss på skumpa, vilket såklart gjorde oss jätteglada! Sedan på måndagen strosade vi runt i stan och var fantastiskt väder, vi åt på lyx-restaurang också. Ja, helgen var toppen med andra ord.
Hela vårt tredagarsbröllop blev fantastiskt, vädret var strålande, överraskningarna haglade,vackra tal och presenter, underbara kläder, blommor, boende, pynt, pyssel, mat, fotograf! Lyxigaste och ändå mest avslappnade helgen i mitt liv. Efter att ha lämnat av de svenska gästerna på flygplatsen på söndagkväll somnade jag, igår plockade vi med det sista och lämnade sen buketter på nära och käras gravar, då forsade tårarna och idag sov jag hela dagen. Man är urlakad, lycklig och full av kärlek och omtanke! Hoppas ni alla fick en lika härlig helg som vi!
Vi hade molnigt på morgonen och under halva fotograferingen, sen sprack det upp och blev underbart soligt. Hela dagen var helt underbar! Festen var fantastisk. Helt ärligt fanns det inget som kunde blivit bättre. Det bästa av allt är ändå att jag fick gifta mig med min man!! Det verkar som om ni andra också haft en toppendag. Stort grattis till alla!!
Åååå, ni har så fina bilder =) Jag har bara fått tjuvkika på två bilder än så länge, men lägger upp dem här iaf! Längtar tills vi får se resten...
Så fina ni var allihopa! Vi fick ju en hel del bilder från mina föräldrar, väntar på en del från vännerna, men ska bli väldigt spännande att se proffsbilderna sen .
Smög in på skatteverket.se idag, och såg att jag officiellt bytt efternamn och numera står som GIFT!
Det blev en liten lyckodans i vardagsrummet!
Logga in med e-legitimation på personbevis, så står ditt namn uppe till höger.
Man kan även välja Utdrag ur folkbokföringen, där står civilstånd!
Jag fick även hem bekräftelse från skatteverket igår, första posten i nya namnen.
Tyckte det var snabbt jobbat ändå, bara 1½ vecka.
På skatteverket dök mitt nya namn upp i tisdags, men ännu har jag inte fått hem nån bekräftelse eller så.
Har fått bilderna från fotografen :), maken gjorde sig verkligen bra på bild den dagen! Sååå fin! Bilderna på mig själv är lite mer blandat :P, men visste sen innan att jag inte är så fotogenisk. Det stör mig dock att jag hade en papperstuss i håret under första halvan av vigseln! vilket syns på flertalet bilder :S. Får se vilka bilder vi väljer för tidning/förstoring/tackkort etc., om det blir nåt där papperstussen är kvar får vi väl be att den redigeras bort.