• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • JennyO

Igår blev jag kidnappad, av min egen mamma =) Äntligen var det dags för möhippa och mina tjejer hade fixat en helt underbar dag utan minsta förlöjligande eller taskigheter <3

• eragylf
    JennyO skrev 2012-08-05 11:01:22 följande:
    Igår blev jag kidnappad, av min egen mamma =) Äntligen var det dags för möhippa och mina tjejer hade fixat en helt underbar dag utan minsta förlöjligande eller taskigheter <3
    Åh, vad kul!
  • lillamaa
    JennyO skrev 2012-08-05 11:01:22 följande:
    Å vad härligt! Jag har varit väldigt tydlig ang möhippan och sagt åt brudtärnan som håller i det var jag vill och inte vill. Hon behöver absolut inte ordna något och egentligne förväntar jag mig inget men om det blir av så vill jag bara ha en lugn kväll med tjejsnack,lite go mat och kanske några glas vin. 
  • JennyO
    lillamaa skrev 2012-08-05 15:40:10 följande:
    Å vad härligt! Jag har varit väldigt tydlig ang möhippan och sagt åt brudtärnan som håller i det var jag vill och inte vill. Hon behöver absolut inte ordna något och egentligne förväntar jag mig inget men om det blir av så vill jag bara ha en lugn kväll med tjejsnack,lite go mat och kanske några glas vin.

Precis så meddelade jag mina systrar, eftersom jag visste/gissade att det var de som skulle rodda ihop det. Ogillar när man spökar ut för att förlöjliga bruden. Tyvärr har jag en "vän" som avböjde att vara med på möhippan eftersom hon tyckte att den blev för snäll i hennes tycke...

Fick en underbar dag med champagnefrukost, smyckestillverkning, tavelmålning, tårtbakning med förbundna ögon och trekamt på segway, mekanisk tjur och i sumodräkt innan vi fixade till oss och fick middag innan karlarna mötte upp för en festkväll på stan. Helt i mitt tycke <3

• JennyO

Har precis fått besked från vår festlokal om ägarbyte....en jättemysig tjej kommer ta över, hon hade en massa bra idéer och frågor. Även om det ställer saker över ända så känns det ändå ännu bättre. Är lovad ett nytt menyförslag senast i morgon och även en bild över hur hon tänker med dukningen =)

• MrsH

Fått min vigselring:) Men nu har min blivande gömt den så jag inte kan gå och smygprova:(

• JennyO
    MrsH skrev 2012-08-07 07:08:36 följande:
    Fått min vigselring:) Men nu har min blivande gömt den så jag inte kan gå och smygprova:(

Oj vad fin =) Förstår att du vill smygprova..vill jag med min med men den ligger i förvar hos guldsmeden i väntan på bröllopsdagen...
  • Nephele

Ni som gifter er borgerligt, hur kommer ni lägga upp vigseln?
    För oss ser det just nu ut såhär;

Ingång; Delsbo Brudmarsch

VF hälsar gästerna välkomna och säger några ord om äktenskapet

Solosång; 'Du är allt' (acapella)

VF: några ord om kärleken?

Brudtärna läser en text

Solosång + fiol; 'Det vackraste'

Löften

Ringväxling med egna ord

Tillkännagivande

Vad tror ni om det? Räcker det med musik eller skulle det lagts in nåt mer på slutet?

(ber om ursäkt om meddelandet ser konstigt ut, för det gör det i rutan iaf, och går inte att få bukt med)

• Nephele

MrsH - fin ring! Jag längtar såååå tills min blir klar! Lite nervöst då jag bara haft en bild på den förut, inte kunnat prova nåt riktigt motsvarande.

• Eviz
    Nephele skrev 2012-08-07 19:42:08 följande:
    Ni som gifter er borgerligt, hur kommer ni lägga upp vigseln?
    För oss ser det just nu ut såhär;

Ingång; Delsbo Brudmarsch

VF hälsar gästerna välkomna och säger några ord om äktenskapet

Solosång; 'Du är allt' (acapella)

VF: några ord om kärleken?

Brudtärna läser en text

Solosång + fiol; 'Det vackraste'

Löften

Ringväxling med egna ord

Tillkännagivande

Vad tror ni om det? Räcker det med musik eller skulle det lagts in nåt mer på slutet?

(ber om ursäkt om meddelandet ser konstigt ut, för det gör det i rutan iaf, och går inte att få bukt med)

Vi ska också gifta oss borgligt. Skall träffa vigselförrättaren imorn som är min mammas kompis som funnits med mig sen jag låg på bb, så det är lite kuligt. 

Vi skma diskutera igenom vigseln men än ser den ut såhär.
    Inmarsch (take me away)
    Välkomsttal av VF
    Solosång (Underbart)
    Vill här ha lite prat om kärlek.
    Dikt (vet inte vad men skulle vilja ha en dikt här)
    Förord vigsel av VF
    Löften
    Solosång (lycklig man)
    Utmarch (a kind of magic)

tycker det är svårt att hitta en bra dikt bara.. har några alternativ men ingen klockren. 
Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?