1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Jag ska ha släp jag med:)
Kommer också ha släp på min klänning, längre än jag hade önskat, men inte lika stort som på era bilder. Kan bli problem :S. Det finns en ögla att hålla upp släpet med, men då vänds klänningen så avigsidan av tyget kommer fram, och det blir inte så snyggt :S. Problemet är till stor det att vi kommer vara utomhus.. Hoppas verkligen det är torrt ute! Tärnorna får väl hjälpa mig med släpet fram till vigselplatsen. Sen på mottagningen kan det bli svårare, vi kommer duka upp i tält på gräsmatta... :S Släpet är nog inte tillräckligt långt för att ligga bra över armen.
Jag har testat att hålla upp släpet över armen, ser inte klokt ut! Har testat öglan som sitter på insidan, blir också jätteknasigt. Har inte tänkt byta om till kortare klänning på kvällen eftersom jag hittat min drömklänning så det blir väl bara till att fixa det. Mitt största bekymmer just nu är väl att vi valt en lite rockig ingång till vigseln, vi gifter oss ju inte i kyrkan utan utomhus vid en bygdegård. På något sätt måste jag öva på att röra mig med "rockiga moves" med släp ;)
Vi får hålla tummarna för att alla vi som har utomhusbröllop eller iaf tillbringar delar av våra bröllopsdagar utomhus verklign får torrväder =) gott väder vill vi väl alla ha egentligen.
Ja, vi får verkligen hålla tummarna för vädret! Men med en så regnig start på sommaren borde vi ju få fint ;).
Violinistproblemet löst! :D, dessutom utan kostnad. Ibland skiter sig saker, men så väntar nåt bättre runt hörnet ;). Undrar dock om det kommer gälla skoproblemet också :S. Hittar inget i butikerna, och när jag hittar nåt på nätet är det slut i min storlek :(.
Hur går det för er andra? Är det mesta klart? Känns som vi har så mycket frågetecken och saker kvar att fixa, och tiden rinner ju iväg! Fr.a. nu när arbetet börjar igen :S. Kvar att fixa:
* Brudgummens kläder
* Skor till båda (problem för mig!)
* Örhängen och armband (problem!)
* Extra ring till mig (problem!)
* Tårta
* Blommor (tänkte dock ge ganska fria händer, så ingen brådska)
* Hitta lite finare hårklämmor (var?!)
* Gästbok
* Spika vigselupplägg (välja text som ena tärnan ska läsa, + hur går vi in?)
* Inskaffa torkad lavendel (istället för ris)
* Vem gör vad? (t.ex. skära sallad, hämta tårtor, ta emot gästerna på vigselplatsen, hälla upp välkomstskålen etc.)
* Transport (vi kommer nog be svärfar eller tärnor/marskalk att skjutsa oss)
* Resterande material till dekorationer (spetsband, ev. glas, ljus)
* Dricksglas
* Boka tvättstugan för mangling av "dukar"
* Boka möten med vigselförrättare, solist, fotograf
* Bordsplacering
och säkert en massa mer...