• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • MrsH
    tjallamallan skrev 2012-07-03 04:18:25 följande:
    Hej alla blivande brudar!!!
    här är en till som ska gifta sig den 1/9 - 12.
    Shit, tiden bara rusar iväg nu... Hur ska allt hinnas med???
    Har hela tiden tyckt att jag legat så bra till i planeringen men nu när det är mindre än två månader kvar så börjar paniken komma smygandes....

Det som är klart så här långt är:
    -inbjudningskorten är utskickade
    -hindersprövningen inskickad
    - brudklänning, skor, smycken, make up, frisör, florist (har dock inte kunnat bestämma mej för bukett).
    -brudgummens kostym, dock inte skorna
    -näbbarnas kläder (säger man näbb om en 8-årig pojke förresten???)
    -tärnornas kläder
    -ring till mej, min blivande har ännu inte bestämt sig
    -fotograf, 7 timmar under dagen
    -solister och sånger till kyrkan
    -meny till buffén
    -DJ till festen

Ganska bra jobbat, men det är ändå massor som måste fixas... Vet till exempel inte vad vi ska hitta på att göra för våra gäster när de väntar på oss vid festlokalen. Vi har tänkt åka iväg för fotografering direkt efter vigseln, så det kan ju ta ganska lång stund innan vi dyker upp. Hur gör ni?
    Har dessutom inte bestämt hur vi ska göra med alkoholen... Köpa på systemet eller ta en tur till Tyskland??? det kostar ju ändå en del med själva resan...
    Vad för slags bröllopstårta ska vi ha???
    Hur fixar man ett snyggt festprogram och vad ska det innehålla??
    Hjälp, mycket kvar att göra. Men ett som är säkert är att den 1/9 gifter jag mej med min stora kärlek, och det är det som är det viktiga Hjärta.

Oj oj, vilket lång inlägg det blev Skäms.
    Välkommen:) Vi ska ha en trubadur som spelar för gästerna medan vi fotas och vi räknar med att de tar ca 1 timma:)

• JennyO
    tjallamallan skrev 2012-07-03 04:18:25 följande:
    Hej alla blivande brudar!!!
    här är en till som ska gifta sig den 1/9 - 12.
    Shit, tiden bara rusar iväg nu... Hur ska allt hinnas med???
    Har hela tiden tyckt att jag legat så bra till i planeringen men nu när det är mindre än två månader kvar så börjar paniken komma smygandes....

Det som är klart så här långt är:
    -inbjudningskorten är utskickade
    -hindersprövningen inskickad
    - brudklänning, skor, smycken, make up, frisör, florist (har dock inte kunnat bestämma mej för bukett).
    -brudgummens kostym, dock inte skorna
    -näbbarnas kläder (säger man näbb om en 8-årig pojke förresten???)
    -tärnornas kläder
    -ring till mej, min blivande har ännu inte bestämt sig
    -fotograf, 7 timmar under dagen
    -solister och sånger till kyrkan
    -meny till buffén
    -DJ till festen

Ganska bra jobbat, men det är ändå massor som måste fixas... Vet till exempel inte vad vi ska hitta på att göra för våra gäster när de väntar på oss vid festlokalen. Vi har tänkt åka iväg för fotografering direkt efter vigseln, så det kan ju ta ganska lång stund innan vi dyker upp. Hur gör ni?
    Har dessutom inte bestämt hur vi ska göra med alkoholen... Köpa på systemet eller ta en tur till Tyskland??? det kostar ju ändå en del med själva resan...
    Vad för slags bröllopstårta ska vi ha???
    Hur fixar man ett snyggt festprogram och vad ska det innehålla??
    Hjälp, mycket kvar att göra. Men ett som är säkert är att den 1/9 gifter jag mej med min stora kärlek, och det är det som är det viktiga Hjärta.

Oj oj, vilket lång inlägg det blev Skäms.

Vi kommer ta fotograferingen dels innan vigseln, men även under och efter för att själva kunna vara med så mycket som möjligt när gästerna är på plats, lite ego kanske men är ju faktiskt vår dag ;)

Vi tar vår alkohol från Tyskland, bor ju så nära så resekostnaden blir marginell och vi tjänar en hel del på att göra så.

Vi kommer ha cup-cakes istället för traditionell tårta, håller på att diskutera fram hur de ska vara, smak och dekor.

Festprogrammet håller vi på med men har inte kommit helt fram till utformningen, vill göra det tillsammans med vårt toastmadame =)

Oavsett om man hinner klart med allt eller om något inte blev helt hundra som man tänkt sig så blir vi gifta och det är ju det som dagen går ut på <3

• Amor in aeternum

Var inne på Guldsmedshuset i Sävedalen idag för att lämna in vårt gamla guld för att göra nya. Och de kommer att bli klara på Torsdag!! Vi hade runt 31 gram guld och de kommer att använda ca. 21 gram av dem och resten betalar vi arbetskostnaden för och i slutändan så kommer vi att betala 3000:- för ringar på ca 10gram styck! Nice.

• JennyO
    Amor in aeternum skrev 2012-07-03 15:30:31 följande:
    Var inne på Guldsmedshuset i Sävedalen idag för att lämna in vårt gamla guld för att göra nya. Och de kommer att bli klara på Torsdag!! Vi hade runt 31 gram guld och de kommer att använda ca. 21 gram av dem och resten betalar vi arbetskostnaden för och i slutändan så kommer vi att betala 3000:- för ringar på ca 10gram styck! Nice.
    Riktigt bra!! Skrotguld är suveränt att ha. Vi kommer göra samma sätt =)
  • Cosy

Har Köpt en reserv/fest klänning idag på en rea i skövde. En IDA SJÖSTEDT i spets. Känner mig väldigt nöjd med mitt fynd

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Eviz

Jani, 58 dagar kvar idag. Tiden springer iväg.
    Är det någon mer än jag som börjar drömma om den stora dagen? Jag har iofs gjort det ett bra tag. Härom natten drömde jag att dagen va här, men jag hade ingen brudbukett, inga skor, ingen frisör. Ne, inget var klart. Mannen i mitt liv kom då med egenplockade blommor iaf så det blev något bra av det hela.
    Är det någon som har hemsida för sitt bröllop så man kan få smygkika lite?
    är nån intresserad så hittar ni vår sida på www.evelinaochpatrik.weebly.com
    Känner mig övrigt rätt lugn med det mesta så vet inte varför jag drömmer att allt är panik. Dock skulle jag vilja boka 100% klart med cateringen och få frisör bokad eftersom min planerade hoppade av...
    Snart smäller det! 

• JennyO
    Eviz skrev 2012-07-05 20:31:29 följande:
    Jani, 58 dagar kvar idag. Tiden springer iväg.
    Är det någon mer än jag som börjar drömma om den stora dagen? Jag har iofs gjort det ett bra tag. Härom natten drömde jag att dagen va här, men jag hade ingen brudbukett, inga skor, ingen frisör. Ne, inget var klart. Mannen i mitt liv kom då med egenplockade blommor iaf så det blev något bra av det hela.
    Är det någon som har hemsida för sitt bröllop så man kan få smygkika lite?
    är nån intresserad så hittar ni vår sida på www.evelinaochpatrik.weebly.com
    Känner mig övrigt rätt lugn med det mesta så vet inte varför jag drömmer att allt är panik. Dock skulle jag vilja boka 100% klart med cateringen och få frisör bokad eftersom min planerade hoppade av...
    Snart smäller det!

Ja jisses vad tiden går snabbt! Så otroligt glad att vi snart har semester och då kan fixa allt det sista =)

Jag började göra en bröllopshemsida, men kom på att jag inte är tillräckligt kreativ och la ner det projektet igen, kollar gärna andras dock!

Jag har precis vart iväg och beställt min brudbukett, mannens corsage och dotterns handledsblomma, tror att de kommer bli helt underbara! Frågade min blivande häromveckan om han tänkt på att beställa bukett, mest på skoj, och han såg helt förfärad ut ;) Han vet att jag vet hur jag vill ha det, han såg det som självklart att jag fixar det själv, även om traditionen säger att det är hans projekt.

Hur går det för er andra?

• Heddan0

Det känns att det närmar sig nu! Vi har börjat få koll på det mesta känns det som!

Vi valde att göra en bröllopsblogg där vi kommer lägga utlite info pch så nu innan men sen även bilder på allt efter den stora dagen. Det mesta vill vi hålla hemligt så kaninte visa så mycket där ännu!!

heidiochrikard.blogg.se är iallafall adressen till bloggen!!

• MrsH

Jag har börjat gå in mina skor nu:) Min kära sambo är 194 cm och jag bara 168 cm så jag har 13 cm klack:)

• Cosy

VI ska ha muffuns/cupcakes +tårta till brudparet. Muffins/cupcakes kommer vara enkla muffins med färska bär(frysta) sen en klick grädde blandat med sylt och ett litet lock av marsipan dekorerat med en gelehallon. dessa ska vi göra själva och beställa en liten vanlig enkel prinsesstårta till oss. Antar att man inte längre kan kalla dessa cupcakes utan bakelser i muffinsformat eftersom de innehåller ungefär sammasak som en liten prinsesstårta. Vi ska göra 70+ muffins Muffinsen skall göras i förväg och dekoreras dagen innan. har testa tre gånger att göra detta för att kolla hur länge de håller sig fina i formen samt smakar bra vilket är 3 dagar i kylskåp om de står "fria"(dvs utan lock.

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?