• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • Nephele

Verkar som om det inte går att få min ring så som jag vill ha den . Det är ju DEN ringen jag fastnat för, och nu måste jag tänka om... HUR ska jag kunna hitta en vigselring nu som känns rätt? när jag har hållt utkik i flera år :S. *curses*

Skattepengarna har kommit in iaf, så det är ju bra ;)

• JennyO
    Eireann skrev 2012-06-08 12:45:16 följande:

Verkar som om det inte går att få min ring så som jag vill ha den . Det är ju DEN ringen jag fastnat för, och nu måste jag tänka om... HUR ska jag kunna hitta en vigselring nu som känns rätt? när jag har hållt utkik i flera år :S. *curses*

Skattepengarna har kommit in iaf, så det är ju bra ;)

Det är svårt att ställa om sig så att man kan titta och hitta något annat när man i skallen redan bestämt sig för något, hoppas att du lyckas ändå. Vi för vår del har inte ens kommit iväg och börjat titta än....

Skattepengarna har kommit här med, öronmärkta till sista kronan men gör inget när det är till något så mysigt som bröllop ;)

• eragylf

Idag kom de flesta inbjudningarna fram till våra inbjudna. Och vi fick så fin respons! Nu längtar jag ännu mer till den stora dagen!

• Eviz

Sitter och letar efter servetter nu. Har tänkt oss vita, 40x40. Eventuellt med våran hemgjorda stämpel med E&P tryckt på. Men det får vi se. Någon som har tips på bra och prisvärda servetter med tryck? Annars har jag hittat jättefina från Duni som verkar nästan som linne. 

Linnedukar och vinkaraffer från loppisar letar vi också efter för fullt. Hittills har vi fått ihop ca häften av de båda mot vad vi behöver. Men sommaren finns ju ännu kvar och brukar ju vara en perfekt tid för loppisfynd.

Vad händer för er andra annars? Hur långt har ni kommit i planeringen? 

• Cosy

Ganska lånt det är mest lulu som ska ordnas annars har är vi klara med det mesta

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Eviz

Är det någon som köpt såpbubblor som vet nått bra och prisvärt ställe?

• Heddan0
    Eviz skrev 2012-06-12 18:11:26 följande:
    Sitter och letar efter servetter nu. Har tänkt oss vita, 40x40. Eventuellt med våran hemgjorda stämpel med E&P tryckt på. Men det får vi se. Någon som har tips på bra och prisvärda servetter med tryck? Annars har jag hittat jättefina från Duni som verkar nästan som linne. 

Linnedukar och vinkaraffer från loppisar letar vi också efter för fullt. Hittills har vi fått ihop ca häften av de båda mot vad vi behöver. Men sommaren finns ju ännu kvar och brukar ju vara en perfekt tid för loppisfynd.

Vad händer för er andra annars? Hur långt har ni kommit i planeringen? 
    Hej!

Papstar har också en variant av vita fusklinneservetter. Finns att köpa bla hos Coop. Tror de kostar 34.90 för 20 st.

Detta har vi klart hittills:
    Lokal
    Mat
    Inbjudan (Ivägskickad sedan länge)
    Bordsdekorationer
    Karraffer
    Ljus
    Ballonger
    Stolsöverdrag
    Såpbubblor
    Ring
    Klänning
    Kostym
    Skor
    Brudbukett (valt typen men inte varit hos florist)
    Bokat hotell
    Vigselförättare

Det som ska göras:
    Kuvertlåda
    Festhäften
    Dryck
    Musik
    Vigsel (Hur det blir just där)
    Cd-skivor
    Bordsplacering

Är säkert en hel del till som vi ska göra men detta är vad jag kommer på nu. Känns iallafall som man börjar få koll på allt men tiden går fort. Tur att man gillar att pyssla för den mesta av den lediga tiden går till att just pyssla!
  • MalinH84

Vi gifter oss också den 1 september =)

Har ganska mycket klart, det som står på to-do-list som måste göras inom kort är att boka violinist samt tårta. Sen är det att ringa kyrkan, vill veta om näbbarna får ha rosenblad, vissa kyrkor tillåter tydligen inte det. Har inte gjort så mycket senaste tiden, är alldeles för mycket jobb. Men bara en vecka till sen låååång semester så då ska det pysslas och fixas för fullt. Och är så glad för det är så många som vill hjälpa till, så nu får jag dela upp pysslet mellan min mamma, mina tre småsystrar, min låtsasmamma samt en av mina tärnor, fantastiskt =)

Och på fredag är sisa osa-dagen. Är ca 10 personer som fortfarande inte svarat, men tror att de flesta av dem tror att de svarat. T.ex. har vissa av dem pratat om vad de ska ha på sig, men de har inte officiellt sagt att de (eller deras respektive) kommer. Är lite svårt sånt där tycker jag, ska man höra av sig i nästa vecka och fråga?

Eviz: kan rekommendera Tradera. Vi var på jakt efter spritkaraffer och det fanns verkligen ingenstans. Så av en slump gick vi in på Tradera och där finns massor till riktigt bra priser. Vi har nu 5 st hemma och 1 på ingång, för tre av dem har vi inte betalat mer än 100 kr styck.

Thessan Stockholm
    MrsH Göteborg
    Cosy Skövde
    JennyO Helsingborg (Ängelholm)
    Eragylf Stockholm
    Amor in aeternum, Göteborg.
    MalinH84, Västerås

• Cosy
    Eviz skrev 2012-06-12 18:58:22 följande:
    Vi beställde via caligrafen när de hade några kroner rabbat, det gick fort och smärtfritt att få hem dem. Vi valde den enklaste modellen för att få det så billigt som möjligt.
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • JennyO
    Eviz skrev 2012-06-12 18:58:22 följande:

Vi köpte på myheart.se ganska ok pris och fick hem dem på 2 dagar.

Nu är det en massa småfix kvar, och det är ju inte jättemycket tid kvar...skönt att semestern kommer alldeles lägligt om en månad så man kan ta tag i allt som missats eller inte hunnits med tidigare =)

Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?