1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Varit och tittat på bord och stolar idag, och provdukat lite. Kan nog bli bra. Vet dock inte hur vi ska göra med tallrikar.. vi tänkte först köpa IKEAs glastallrikar för 7 kr/st, men har nu hittat turkosa papperstallrikar som också kan fungera, och ju blir mycket billigare. Glastallrikarna blir såklart elegantare och stadigare, papperstallrikarna lite mer avslappnat + färgglatt, och billigare. Tallrikarna har vi ju inte så mycket användning för efteråt sen.
Försöker titta lite på texter och utformningen av vigseln. Ska försöka involvera blivande maken lite i det också, se vad han tycker.
Blev utan violinist :(. Får se om vi hittar någon annan, annars måste vi fundera ut nåt alternativ.
Har försökt komma i kontakt med "vår" guldsmed ett par veckor, fick idag veta att hon har semester till nästa vecka....är lovade att det inte ska vara några problem ändå, kan bara hoppas för nu närmar det sig med stormsteg!!
Fick bokat hotell idag iaf, så nu slipper vi sova hemma bröllopsnatten och riskera allt bus som utlovats.
Har ni några funderingar om ingångslåt? Kommer ni ha en lugn, traditionell eller rockig ingång?? Vi har velat fram och tillbaka, kommer en hel del gäster som aldrig träffats innan och det hade ju varit kul att spexa till lite så isen bryts direkt. Hur tänker ni?
Vi har också bokat hotell nu, blev bestämt och klart igår. En kostnad vi inte räknat med, men det går fint ändå, och tycker nog vi kan unna oss det ;).
Som ingångslåt hade vi tänkt ha Delsbo Brudmarsch på fiol, men nu utan violinist så kanske vi får tänka om, och då har vi ingen aning!! Eftersom vi inte vet om/vilket instrument vi kan ha tillgång till etc. Så tips mottages tacksamt ;). Jag tror dock inte vi kommer skoja till det, vi är nog lite för fega för det. Jag har haft en massa idéer på hur vi skulle kunna skoja till det med nån dans eller så under vigseln, men tror knappast BM skulle gå med på det :P. Vi är inte mycket för att stå i centrum, fr.a. inte BM.
Jag tror och hoppas att dagen kommer bli bra, och lyckad, så som vi vill ha det. Men jag känner mig trots allt lite nervös, och feg, törs inte planera in så mycket som jag skulle vilja, av rädsla för att våran lilla skara människor inte ska haka på... och då faller allt platt.
Beställde en slöja idag :). Hade från början inte tänkt ha någon, men börjar sen fundera kring att jag kanske skulle ångra mig om jag kör utan. Så nu beställde jag en som jag gillade på ebay ändå, så kan jag iaf testa. Men isf tar jag nog av den efter vigseln.
Vi har en kille som kommer framföra ett par låtar till aukustisk gitarr. Hade först tänkt att han skulle sjunga och spela till Kalle Moreus "Underbart" som min blivande friade till mig till men nu är vi lite inne på att skoja till det vid ingången istället. Tittat på ett par klipp på Youtube och här nog fast för lite spex istället. Underbart kan ju spelas senare under vigseln.
Vi är väl inte heller jättemycket för att stå i centrum, men det är ju faktiskt vår dag och vi är beredda att bjuda på oss för att få folk att släppa loss, om det är det som krävs =)
Kul med slöja, har velat lite fram och tillbaka men bestämt att det inte är jag trots allt.
Nu har vi fått de mesta klart:)
Idag fick vi avgångstid för den transport gästerna ska åka i till festen, jag fick hem mitt fina strumpeband jag beställt, bröllopsresan betald, ringen hämtad, naglar och pedikyr beställd, ok från trubadur och DJ och på torsdag ska vi träffa prästen:)
Nu är de inte långt kvar:)
Vad härligt att vara så nära mål, vi har en del som får anstå till nästa vecka men sen är vi i stort sett klara vi med =)
Vart går bröllopsresan?
Vad härligt att vara så nära mål, vi har en del som får anstå till nästa vecka men sen är vi i stort sett klara vi med =)
Vart går bröllopsresan?
Hurra! Äntligen hittar jag fler som ska gifta sig den första september! :)