1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Ska på möte med vår vigselförättare idag! Pirrigt och lite nervöst.... Varför vet jag inte riktigt! Men det blir så verkligt. Än så länge känns allt lite som en dröm. Hoppas vi kommer bra överens och att allt stämmer med våra förväntningar.
Jag har även fått reda på att jag är gravid! Väldigt tidigt fortfarande, men efterlängtat. Har en son sen tidigare som är 1½. Är glad att vi planerade bröllopet som vi gjorde (lunch-bröllop) så kan vi ha fest senare kanske. Det är mycket kul som händer just nu!
Och ringjakten fortsätter, haha! Skulle beställt ringarna idag, men så blev det fler funderingar iaf... och sambon har nu kommit på att han vill ha nåt annat, så kanske blir helt olika varandras ändå.
Hur har det gått för er andra med ringar? Var det lätt/svårt? Kommer era ringar matcha varandras?
I övrigt börjar klänningen ta form, dock i en annan nyans än vi trodde från början, så nu matchar inte smycken och skor lika bra längre :S (men tyget är ÄNNU finare än vi tidigare förstått). Mamma erbjuder sig att laga mesta maten, + att mina föräldrar tänker bidra en del ekonomiskt, hur mycket vet vi inte ännu.
Ringarna har vi inte kommit till ännu, vet hur vi vill att de ska se ut, matchar inte varandra ;) Har en guldsmed som kommer göra dem, ska bara dit och boka och lämna skrotguld att jobba med. Märkligt vad saker bara kommer emellan så man inte blir färdig att komma iväg...
Mina föräldrar bidrar även de en del, har inte fått någon summa, men kommer täcka både klänning, transport och lite till =)
Vi ser lite framemot att vår semester ska börja, 2,5 vecka dit, så att vi kan sätta de sista detaljerna.
Vi har haft lite funderingar på att skicka upp rislampor, Kohm Lohy tror jag de heter, men så har det varit en massa skriverier sista tiden om hur de förstör naturen och djurlivet, får lite dåigt samvete för att vi vill göra något extra både för vår skull och för att hedra de älskade släktingar som tyvärr inte kan vara med och dela vår dag. Är det någon annan som tänkt på detta?
Tjejer idag är de bara 9 veckor kvar :) men vem räknar;)
Ja, blir till att fixa en del under semestern... Måste komma fram till hur vigselceremonin ska se ut, hur dagen ska läggas upp och vad vi behöver hjälp med etc. Samt välja frisyr, smycken, tärnutstyrsel, slöja eller ej?, beställa tårta, blommor.... Aaaah, blir nog lite småstress ändå! Får försöka få till nåt bra upplägg på det hela så det går att beta av mer eller mindre systematiskt.
Ringarna är fixade/beställda iaf, dock ska jag ringa på måndag morgon och be dem ändra gravyren på insidan av ringen, känner mig inte nöjd med hur den blev... På kvittot står våra namn med ett & emellan, men i ringen blev det våra namn direkt efter varandra med väldigt lite mellanrum, inga tecken eller nåt alls, går inte ens att klämma in. Jag godtog det då när jag testade ringen, men väl hemma på kvällen kändes det bara mer och mer fel, så tror jag ska be dem göra om det och lägga in ett hjärta mellan namnen istället.
Blir en del som ska fixas ja när man väl sätter upp en lista över vad som finns kvar att ordna...
Måste ta ett snack med vår toastmadame med så vi inte sitter och gör dubbelt =)
Idag har det hänt en del =) har bokat såväl makeup som naglar, samma tjej gör både ock.
Hittade precis skor till både mig och dottern till en helt ok peng och med lagom klack till mig på Brandos.se
skönt att kunna bocka av saker på "att göra listan" =)
Idag har det hänt en del =) har bokat såväl makeup som naglar, samma tjej gör både ock.
Hittade precis skor till både mig och dottern till en helt ok peng och med lagom klack till mig på Brandos.se
skönt att kunna bocka av saker på "att göra listan" =)
Hej alla blivande brudar!!!
här är en till som ska gifta sig den 1/9 - 12.
Shit, tiden bara rusar iväg nu... Hur ska allt hinnas med???
Har hela tiden tyckt att jag legat så bra till i planeringen men nu när det är mindre än två månader kvar så börjar paniken komma smygandes....
Det som är klart så här långt är:
-inbjudningskorten är utskickade
-hindersprövningen inskickad
- brudklänning, skor, smycken, make up, frisör, florist (har dock inte kunnat bestämma mej för bukett).
-brudgummens kostym, dock inte skorna
-näbbarnas kläder (säger man näbb om en 8-årig pojke förresten???)
-tärnornas kläder
-ring till mej, min blivande har ännu inte bestämt sig
-fotograf, 7 timmar under dagen
-solister och sånger till kyrkan
-meny till buffén
-DJ till festen
Ganska bra jobbat, men det är ändå massor som måste fixas... Vet till exempel inte vad vi ska hitta på att göra för våra gäster när de väntar på oss vid festlokalen. Vi har tänkt åka iväg för fotografering direkt efter vigseln, så det kan ju ta ganska lång stund innan vi dyker upp. Hur gör ni?
Har dessutom inte bestämt hur vi ska göra med alkoholen... Köpa på systemet eller ta en tur till Tyskland??? det kostar ju ändå en del med själva resan...
Vad för slags bröllopstårta ska vi ha???
Hur fixar man ett snyggt festprogram och vad ska det innehålla??
Hjälp, mycket kvar att göra. Men ett som är säkert är att den 1/9 gifter jag mej med min stora kärlek, och det är det som är det viktiga .
Oj oj, vilket lång inlägg det blev .