• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • JennyO

Gahhh, kan ni fatta vad lite tid det är kvar???

Idag har vi iaf varit hos guldsmeden och pratat om mannens ring, min kom med bud från USA i går. Får kostnadsförslag på hans ring i början på nästa vecka. På fredag går bilen mot Tyskland för drickashopping och vi har lagt ut förfrågan på häst och vagn transport istället för Limmo som vi tänkt från början.

Har kommit på att jag inte funderat över smycken, måste ha någon form av halsband juh...vad tror ni funkar till min klänning?

Plus Size Ivory Short Sleeves Empire Waist V-Neck Beading Satin Organza Wedding Dress

• lillamaa
    MrsH skrev 2012-07-21 21:52:14 följande:
    Tjejer, vad ska ni ha över klänning (bolero eller liknande) om de blir "kallt"??
    Funderar på någon slags bolero eller bara en större halsduk som man kan ha över axlar och skuldror som en sjal, eller vad de nu kallas. 
    JennyO skrev 2012-07-24 14:42:24 följande:

Har kommit på att jag inte funderat över smycken, måste ha någon form av halsband juh...vad tror ni funkar till min klänning?

Plus Size Ivory Short Sleeves Empire Waist V-Neck Beading Satin Organza Wedding Dress

Oj jag vet inte alls. vet knappt vad jag ska ha själv... 

Här har vi någorlunda koll på vilka som kommer. Tyvärr har jag den listan på den bärbara datorn som blivande har med sig när han åkt iväg på jobb (han jobbar borta sön-tors). Måste be honom skicka mig den. 
    Just nu är jag så stressad över allt. Dels för bröllopet men också för att jag börjar studera den 22 augusti! Så nu håller jag på med kontrakt för en studentlägenhet, csn papper och information från skolan åt både höger och vänster.

Har skickat iväg en lista med namn och nr till en av mina tärnor som ska hålla i möhippan. Hon vet att året som varit har varit väldigt stressigt för mig och att allt jag önskar mig är en lugn kväll. Att inte behöva laga mat, att få sitta ner och äta en hel måltid, att få gå på toa utan att någon ropar på mamma, att bara sitta ner över huvud taget och dricka några glas vin, det är vad jag vill ha! Hoppas, hoppas :D

Syster min var och köpte en kofta till dottern min så nu är hela hennes utstyrsel klar! :D

• MrsH

Gahhh, kan ni fatta vad lite tid det är kvar???

Idag har vi iaf varit hos guldsmeden och pratat om mannens ring, min kom med bud från USA i går. Får kostnadsförslag på hans ring i början på nästa vecka. På fredag går bilen mot Tyskland för drickashopping och vi har lagt ut förfrågan på häst och vagn transport istället för Limmo som vi tänkt från början.

Klänningen är så fin som den är så kanske bara ett nätt pärlarmband och pärlor i öronen:)¨
    Jag tycker faktiskt inte äns du behöver ha ett halsband:)
  • Nephele

Jag tror på ett lite nättare halsband, bara en enkel kedja med ett hänge, kanske pärlhänge om du kommer ha pärlor i övrigt? T.ex. örhängen/armband. Beror lite på vilken stil du har/vad du annars brukar bära.
  • eragylf

Länge sen jag kollade här... Har som sagt fått reda på att jag är gravid igen och legat deckad med trötthet och illamående. Noll i bröllopstankar. Men nu börjar jag komma ikapp igen! Det mesta är under kontroll, lite små detaljer som ska spikas innan den stora dagen.

Men jag måste fråga er andra, känner ni av någon nervositet?

Jag gör det redan, så det ska bli intressant att se hur nervös jag kommer att vara då. Inte långt kvar nu!

• MrsH
    eragylf skrev 2012-07-25 17:31:10 följande:

Länge sen jag kollade här... Har som sagt fått reda på att jag är gravid igen och legat deckad med trötthet och illamående. Noll i bröllopstankar. Men nu börjar jag komma ikapp igen! Det mesta är under kontroll, lite små detaljer som ska spikas innan den stora dagen.

Men jag måste fråga er andra, känner ni av någon nervositet?

Jag gör det redan, så det ska bli intressant att se hur nervös jag kommer att vara då. Inte långt kvar nu!

Jag har inte gjort de alls men så var vi och träffade prästen som skall viga oss förra veckan och hon gick igenom hela cermonin och då för första gången kände jag mig nervös, men mitt hjärta kommer nog slå några extra slag när kyrklockorna börjar ringa och de är dags:)
  • MrsH

På lördag ska 13 killar komma och kidnappa min blivande:) Kommer bli två fullspäckade dagar och jag är så glad att mitt hjärta  har så fantastiska vänner, fast jag hade gjort vad som helst för att få följa med!!!

Jag själv går och väntar på min möhippa men den kommer nog när jag minst anar de och mina vänner är VÄLDIGT hemlighetsfulla!!

Har ni haft eran och i såfall hur var den:) 

• Cosy

Vi gör en svennehippa med vora vänner och gör något kul ihop, planen är att gå till ett äventyrs bad med relax avdeling och bada bastu och leke hela dagen för att sedan äta ute och bowla ihop

We did it on DreamHack. Geeky love
  • ungbrud

Igår fick jag hem min klänning! Helt underbar !!

• MrsH
    ungbrud skrev 2012-07-26 18:06:56 följande:
    Igår fick jag hem min klänning! Helt underbar !!

Jättefin!!
Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?