• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • JennyO
    goingtobemarried skrev 2012-07-17 19:48:23 följande:
    Hurra! Äntligen hittar jag fler som ska gifta sig den första september! :)

Vi är ett gäng som har vår stora dag då, välkommen hit!

Hur ligger ni till i planeringen?

• MrsH

Idag har vi varit och träffat vår präst:) Hon var sååå gullig och de känns jättebra!!

• JennyO
    MrsH skrev 2012-07-19 12:00:23 följande:
    Idag har vi varit och träffat vår präst:) Hon var sååå gullig och de känns jättebra!!

Vad mysigt, känns ganska viktigt att prästen känns "rätt" vi ska inte träffa vår förrän i augusti, känns lite tight men det ska väl funka det med.

Var i vår festlokal igår, många av våra frågetecken rätades ut och husfrun är kanon, förstod precis vad vi är ute efter och hade egna idéer och lösningar för sådant som vi inte själva tänkt på. Kommer bli perfekt, trädgården där är så mysig med, hoppas på fint väder så vi kan ha vigseln utomhus =)

• JessieLotta

Här har ni en till som ska gifta sig 1/9 2012!

VI har klarat av följande:

Inbjudningarna skickade och ca 40 st har tackat ja!

Hindersprövningen skickad o klar

Kyrka samt präst är bokad

Fest lokal bokad

Brudklänningen och brudnäbbsklänningen hemma och tärn klänningarna beställda.

Maten blir buffe så det har vi ordnat med en god vän som fixar maten och tårtan!

Vi ska hålla det hyfsat enkelt så jag ska försöka få fatt i linne dukar och servetter jag kan låna!

Vi skippar troligen stol överdrag och håller temat enkelt det viktigaste är att vi äter gott och får en bra dag allt lulllull känns oviktigt!

Återstår:

Brudgummens och näbbarnas kläder

Ringarna

Skor till mig och dottern (brudnäbben)

boka atelje fotograf för bröllopsfotona

frisör

bukett och corsage

tyskland och alkoholen!

• JennyO
    JessieLotta skrev 2012-07-19 13:28:08 följande:

Här har ni en till som ska gifta sig 1/9 2012!

VI har klarat av följande:

Inbjudningarna skickade och ca 40 st har tackat ja!

Hindersprövningen skickad o klar

Kyrka samt präst är bokad

Fest lokal bokad

Brudklänningen och brudnäbbsklänningen hemma och tärn klänningarna beställda.

Maten blir buffe så det har vi ordnat med en god vän som fixar maten och tårtan!

Vi ska hålla det hyfsat enkelt så jag ska försöka få fatt i linne dukar och servetter jag kan låna!

Vi skippar troligen stol överdrag och håller temat enkelt det viktigaste är att vi äter gott och får en bra dag allt lulllull känns oviktigt!

Återstår:

Brudgummens och näbbarnas kläder

Ringarna

Skor till mig och dottern (brudnäbben)

boka atelje fotograf för bröllopsfotona

frisör

bukett och corsage

tyskland och alkoholen!

Härligt välkommen hit =)

Vi verkar alla vara ganska lika i fas när man läser allas inlägg, alltid skönt att veta att man inte "ligger sist".

Vi har med tyskland kvar, åker näst fredag (gött när det är lönehelg säkert ingen annan som åker då ;)

• MrsH
    JennyO skrev 2012-07-19 13:27:47 följande:

Vad mysigt, känns ganska viktigt att prästen känns "rätt" vi ska inte träffa vår förrän i augusti, känns lite tight men det ska väl funka det med.

Var i vår festlokal igår, många av våra frågetecken rätades ut och husfrun är kanon, förstod precis vad vi är ute efter och hade egna idéer och lösningar för sådant som vi inte själva tänkt på. Kommer bli perfekt, trädgården där är så mysig med, hoppas på fint väder så vi kan ha vigseln utomhus =)

Blev lite orolig idag för en gammal kompis till mig skall på bröllop på samma ställe där vi ska ha vår fest samma dag!! Vi har inte blivit informerade om att de kommer vara ett annat sällskap där samtidigt och vad innebär de för oss??

Blir så trött!! 
  • JennyO
    MrsH skrev 2012-07-19 20:01:17 följande:
    Blev lite orolig idag för en gammal kompis till mig skall på bröllop på samma ställe där vi ska ha vår fest samma dag!! Vi har inte blivit informerade om att de kommer vara ett annat sällskap där samtidigt och vad innebär de för oss??

Blir så trött!!

Men fy då.... är där plats för flera sällskap eller har det blivit något tokigt i bokningen??

Förhoppningsvis påverkar det inte att det är mer än ni där, ingenting får ju störa den stora dagen som man längtat efter och planerat för så länge.

• MrsH
    JennyO skrev 2012-07-19 20:33:30 följande:

Men fy då.... är där plats för flera sällskap eller har det blivit något tokigt i bokningen??

Förhoppningsvis påverkar det inte att det är mer än ni där, ingenting får ju störa den stora dagen som man längtat efter och planerat för så länge.

Jo de finns en våning till så jag hoppas inte de stör för de är ju inte direkt läge att leta ny lokal 6 veckor innan bröllopet, men å andra sidan så har vi varit där och pratat med dom i maj och dom var jättegulliga så jag får nog släppa de:)
  • lillamaa

God kväll!
    Jag och min blivande ska gifta oss den 1:a september och jag hoppas de är ok att vi hoppas in här.
    Ska läsa lite om vad ni skrivit hittills så jag inte drar upp sådant nu just avklarat ;) 

• lillamaa
    JennyO skrev 2012-07-16 22:12:34 följande:

Har ni några funderingar om ingångslåt? Kommer ni ha en lugn, traditionell eller rockig ingång?? Vi har velat fram och tillbaka, kommer en hel del gäster som aldrig träffats innan och det hade ju varit kul att spexa till lite så isen bryts direkt. Hur tänker ni?

Vi ska prata med min mosters man imorgon och förhoppningen är att han (musiker) ska framför takidas Curley sue.
    MrsH skrev 2012-07-19 12:00:23 följande:
    Vi gifter oss borgelligt och jag har pratat med vigselförrättaren per telefon men hon var verkligen hur underbar och avslappnad som helst. Det känns helt rätt! Härlig känsla de där :)

Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?