• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • Nephele

Jamendåså! Då har vi bytt lokal också :P. Som sagt, "inget" blir som vi från början hade tänkt... men det blir nog bra ändå. Istället för grillning i trädgården med tält, blir det pajbuffé i bygdegård. Men men, då kan ju fler gäster få komma också... Blev lite gnäll ang. en släkting, men då är ju inte det längre nåt problem heller.

• MrsH

I lördags blev jag kidnappad, trodde ju att de var min blivande dom skulle ta men icke!! Fy vad lurad jag blev men de var en helt fantastisk helg:) Fick ju ha hippa i 2 dagar:)

• Nephele

Är det bara vi som har problem att få ihop allting?! Nu är vi plötsligt utan både vigselförrättare och violinist :(. Går inge bra för oss :S.

• eragylf
    Nephele skrev 2012-07-30 12:51:15 följande:
    Är det bara vi som har problem att få ihop allting?! Nu är vi plötsligt utan både vigselförrättare och violinist :(. Går inge bra för oss :S.

Tråkigt när sånt händer! Hoppas ni kan hitta en lösning, mer stress vill man ju knappast ha...

Det enda jag kan säga som är ett problem är vår fotograf, verkade superseriös om än billig. Men nu får jag inte tag på henne.. Att hitta en ny fotograf kan bli svår och dessutom dyrt.. Annars är det flesta detaljerna lite "lösa" för oss. Valde att anlita en restaurang som sköter allt mat, dryck, lokal, vigselplats, dekorering. Det har varit ett stort stressmoment för mig. Men vi ska dit på onsdag på möte och jag hoppas att allt klarnar och känns bra efter det.

• JennyO
    Nephele skrev 2012-07-30 12:51:15 följande:

Men hu då...inget kul när sånt händer tätt inpå. Hoppas verkligen att allt löser sig för er!

Igår fyndade mannen sina kläder, Brothers säljer ut sortimentet till 50% för att få plats med vinterns plagg =) sen var vi och träffade vår solist som fått fria händer att arrangera om 4 låtar som egentligen inte är hans stil men som han fixade med bravur!!

Idag har vi sista dag för svar på inbjudan och saknar bara 3 svar =)

• Heddan0

Nu börjar det verkligen brinna i knutarna!! Imorgon är det bara en månad kvar. Vi sitter och pular med fästhäften och vigselprogram nu. Annars börjar det mesta bli färdigt. På fredag är det dags att provsmaka maten vilket känns spännande. Sen ska vi prova tårta och bestämma oss för vad vi ska ha. Det jag är lite orolig för är drycken men alla jag pratat med säger att det är mycket och att det ska räcka.

Tänkte dock höra med er andra om det är någon som har tips på hur man kan pynta väggarna i lokalen? Vi tänkte ha lite fiberväv, ballonger och sen tänkte jag försöka ge mig på att göra blommor av silkespapper. Men det är svårt att hitta bra beskrivningar på det. Någon som har provat att göra sådana blommor?

• Eviz

Underbart! Vad kul att ni också ska ha den. Min syster har gjort en egen version av den och ska sjunga den å spela gitarr till den under vigseln. Som ingångslåt ska vi ha introt och första raderna i lifehouse låt take me away. Börjar helt perfekt! Sen ska syrran även sjunga å spela Ulf lundells låt lycklig man med lite verifierad text så att den passar att vi båda är lyckliga. I slutet går vi ut till en rockig version av brudmarch som övergår till queens låt a kind of magic. Hoppas verkligen att detta kommer bli bra. Vi ville ha en lite upptempo lätt låt i slutet som livar upp och får igång alla gäster inkl. oss. Efter mycket funderingar hittade vi låten. Ang bakning ska vi också försöka oss på att baka lite själva, har letat efter någon som gör Cake pops men har varit omöjligt så det blir till att baka själv, inhandlade pärlemorspray idag så under veckan ska det provbakas.

• lillamaa

God  morgon!

Oj vad länge sedan jag vart in här. Det är så mycket som händer här just nu. Jag målar om i köket för tapeterna där fick mig nästan att kräkas, jag har upprop den 22:a och har just fixat en övernattningslägenhet i universitetsstaden (hämtar nyckeln på fredag!), m2b jobbar borta och är bara hemma 2 dagar i veckan och lite till som jag inte ska gå in på på ett internetforum.

Nå, för att återgå till bröllopssnacket:
    På fredag ska vi och provsmaka tårtfyllningar. Vi har fått priserbjudande på 45 kr/bit. Vad tycker ni om det?
    Blommorna är kvar, ska se när en av mina tärnor har möjlighet att hänga med och kolla på det.
    M2b:s kläder är kvar. Men det är hans huvudvärk.
    Mat och alkohol är kvar att fixa.
    Bordsdekorationer är kvar att fundera ut.
    Bröllopsdans eller inte? Gästbok eller inte?
    Ja och säker en hel hop med frågor till som jag glömt bort … GAH! HAHA   

• eragylf

Wow, nu är det verkligen nedräkning till den stora dagen! Det har känts ganska avlägset fram till nu. Hade möte med restaurangen igår, och nu känns allt i fas. Har börjat planera rent praktiskt hur dagen ska fortgå.. Men då kom nervositeten igen, drömde stress-bröllops-dröm.

Klart?

- Hela min outfit: kläder, hår, smink
    - Min blivandes outfit: Kostym, skjorta, fluga, skor
    - Matbeställning
    - Tårtan
    - Blomdekorationer
    - Vigselarrangemang
    - Plan B vid dåligt väder
    - Bröllopsnatt inkl. underkläder
    - Transporter
    - Barnvakt till lilleman (natten)
    osv..

Det som vi verkligen måste fixa:
    - Möte + testfotografering med fotografen
    - Bordplaceringen att ge till restaurangen
    - Kläder till lilleman

Förmodligen mer saker, men det står still

• Nephele

Ny vigselförrättare och ny violinist bokad :). Bara resten kvar då... :S

Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?