• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • JennyO
    lillamaa skrev 2012-07-19 21:06:29 följande:
    God kväll!
    Jag och min blivande ska gifta oss den 1:a september och jag hoppas de är ok att vi hoppas in här.
    Ska läsa lite om vad ni skrivit hittills så jag inte drar upp sådant nu just avklarat ;)
    Halloj, välkommen hit!! Gör ju inget om man snackar om samma saker flera gånger, känner att jag kan behöva älta lite emellanåt =)
  • JennyO
    MrsH skrev 2012-07-19 20:38:46 följande:
    Jo de finns en våning till så jag hoppas inte de stör för de är ju inte direkt läge att leta ny lokal 6 veckor innan bröllopet, men å andra sidan så har vi varit där och pratat med dom i maj och dom var jättegulliga så jag får nog släppa de:)
    Då håller vi tummarna helt enkelt. Inte det lättaste att leta rätt på ny lokal så här närainpå när man redan har allt klart egentligen.
  • MrsH
    JennyO skrev 2012-07-19 21:41:28 följande:
    Då håller vi tummarna helt enkelt. Inte det lättaste att leta rätt på ny lokal så här närainpå när man redan har allt klart egentligen.
    Nä precis men jag tänker vara positiv för vi kommer få roligt ändå, helt ärligt så kan de bomba utanför för jag får ju min prins :)
  • JennyO
    MrsH skrev 2012-07-20 07:46:49 följande:
    Nä precis men jag tänker vara positiv för vi kommer få roligt ändå, helt ärligt så kan de bomba utanför för jag får ju min prins :)
    =) och det är ju det viktigaste!!! <3 Allt annat löser sig på ett eller annat sätt
  • lillamaa

Idag har vi varit i grannstaden för att shoppa och hälsa på familjen. 
    Min syster köpte skor och ett diadem till vår dotter som hon ska ha på bröllopet. Dessutom hittade vi strumpbyxor så nu är det bara en kofta eller något liknande kvar att köpa till henne. 
    Sonen fick sig en ny skjorta med väst, fluga och byxor. Tyvärr hittade vi inga skor. Ska föröka hitta svarta tygskor eller något åt de hållet.
    Själv köpte jag primer (lägger sminket själv) och parfym. Så nu behöver jag bara inhandla stay-ups och något att ha om armarna. Några tips på en bra sida där man kan beställa en kofta/bolero?
    Karl sprang runt och letade skjorta men han hittade inget han ville ha. Han ska försöka hitta något här i stan imorgon.  

• JennyO
    lillamaa skrev 2012-07-20 21:43:43 följande:
    Idag har vi varit i grannstaden för att shoppa och hälsa på familjen.
    Min syster köpte skor och ett diadem till vår dotter som hon ska ha på bröllopet. Dessutom hittade vi strumpbyxor så nu är det bara en kofta eller något liknande kvar att köpa till henne.
    Sonen fick sig en ny skjorta med väst, fluga och byxor. Tyvärr hittade vi inga skor. Ska föröka hitta svarta tygskor eller något åt de hållet.
    Själv köpte jag primer (lägger sminket själv) och parfym. Så nu behöver jag bara inhandla stay-ups och något att ha om armarna. Några tips på en bra sida där man kan beställa en kofta/bolero?
    Karl sprang runt och letade skjorta men han hittade inget han ville ha. Han ska försöka hitta något här i stan imorgon.

Oj, skor till sonen har jag helt förträngt =( Snacka om att hjärnan inte funkar som den ska, allt för mycket som snurrar runt där inne nu, kan inte fatta att det är så lite tid kvar nu!

Sitter och spånar lite om hur festhäftet ska se ut, har ni andra gjort era festhäften redan? Använde ni er av de färdiga mallarna som finns att hitta på nätet eller ni gjorde på eget sätt?

• lillamaa
    JennyO skrev 2012-07-21 13:01:31 följande:

Oj, skor till sonen har jag helt förträngt =( Snacka om att hjärnan inte funkar som den ska, allt för mycket som snurrar runt där inne nu, kan inte fatta att det är så lite tid kvar nu!

Sitter och spånar lite om hur festhäftet ska se ut, har ni andra gjort era festhäften redan? Använde ni er av de färdiga mallarna som finns att hitta på nätet eller ni gjorde på eget sätt?

Jo det finns säkert en hel del jag glömt också... Tur att jag är besatt av listor ;) 

Vi funderar på festhäften men vi 'r inte helt säkra på om vi ska ha de. Isf gör vi dem själva och då blir det ju en hel del pysslande. Ska ta och snacka med blivande om det 
  • MrsH

Tjejer, vad ska ni ha över klänning (bolero eller liknande) om de blir "kallt"??

• JennyO
    MrsH skrev 2012-07-21 21:52:14 följande:
    Tjejer, vad ska ni ha över klänning (bolero eller liknande) om de blir "kallt"??

Min klänning har kort ärm så jag har inte tänkt på det....kanske borde ha nån typ av shal?

• Nephele
    MrsH skrev 2012-07-21 21:52:14 följande:
    Jag har snubblat över en kavaj på second hand som passar till klänningen om det skulle bli så pass kallt, annars tror jag att jag kommer satsa på en scarf då jag älskar scarfer och sällan går ut utan ;), så väldigt jag m.a.o. :).

Så mycket oklart trots att allting närmar sig med stormsteg :S, men förhoppningsvis ser det bättre ut om en vecka. Tänker på allt som ändrats sig längs vägen... jag som trodde planeringen var så gott som klar för 6-12 månader sen :P.
    *Ringen; hade jag beslutat om för mååånga år sedan- blev HELT annorlunda, både gällande design och materialval.
    *Mat; vi tänkte grillat - blir pajer.
    *Datum; hade tänkt 29/9 för så fina höstfärger som möjligt - min ena tärna hann bli bjuden på ett annat bröllop just det datumet, jag ville inte tvinga henne välja, så blev 1 september istället, och inga vackra höstbilder :S.
    *Skor; hittade i våras - nu passar de inte till klänningen trots allt och jag vill hitta nya :S.
    *Smycken; letat länge, hittade "perfekta" i maj - men nej, passar inte längre, och jag har nu beslutat att bära det halsband jag alltid bär (som jag fick av BM på våran första alla hjärtans dag)... ska dock försöka hitta lämpliga örhängen + armband som passar.
    *Musik; hade tänkt fiol, ingång till Delsbo brudmarsch, solo + fiol på Underbart och en mindre känd låt som jag älskar - blev helt andra låtar, och vi blev utan violinist... ingångsmusik ännu ej löst.
    *Kostym till brudgummen; hade tänkt han skulle ha en brun - blir troligtvis blå eller grå.
Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?