1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Wow, nu är det verkligen nedräkning till den stora dagen! Det har känts ganska avlägset fram till nu. Hade möte med restaurangen igår, och nu känns allt i fas. Har börjat planera rent praktiskt hur dagen ska fortgå.. Men då kom nervositeten igen, drömde stress-bröllops-dröm.
Klart?
- Hela min outfit: kläder, hår, smink
- Min blivandes outfit: Kostym, skjorta, fluga, skor
- Matbeställning
- Tårtan
- Blomdekorationer
- Vigselarrangemang
- Plan B vid dåligt väder
- Bröllopsnatt inkl. underkläder
- Transporter
- Barnvakt till lilleman (natten)
osv..
Det som vi verkligen måste fixa:
- Möte + testfotografering med fotografen
- Bordplaceringen att ge till restaurangen
- Kläder till lilleman
Förmodligen mer saker, men det står still
Helt otroligt vad tiden går bara dagar kvar nu...
Här är allas kläder klara, mina, mannens och båda barnens
Smink, naglar och hår är bokat
Ringarna är klara
Fotograf är bokad
Lokal och mat är fixat
Drickat är hämtat från Tyskland
Hotell bokat och barnvakt fixad till barnen
Underhållning är bokad, möte med solist avklarat
Cupcaketårta är bokad men inte bekräftad
Festhäfte och bordsplacering ska vi förhoppningsvis jobba klart ikväll
Det som egentligen återstår är vår transport. Sen har vi inte haft kontakt med prästen heller, får nog ringa och kolla i morgon....
Drömnde en dröm i natt att vi satt på vårt bröllop utan vigselprogram och festhäfte och det var jätte bra utan.
Och jag drömde om sminkning och bordsplacering inatt :), tyvärr löstes inte mina problem i sömnen :P.
Men största problemet nu är nog att hitta skor... och stay-ups eller dyl. utan den tjocka sömmen vid tårna :S. Tips?
God morgon!
Ska ni dansa bröllopsvals/dans? Jag trodde inte vi skulle göra det men min blivande har ändrat sig och tycker att "jo men visst!". Men till vilken låt? Ingen av oss kan dansa så det borde ju bli något lungt som man mest står och kramas till... Igår satt vi i två timmar och lyssnade på musik utan att komma fram till någonting. Suck.
Hur gör ni?
Ska träffa prästen för vigselsamtal idag.. pirrigt! Det har precis gått upp för mig att det bara är några få veckor kvar, det som var ett halvår kvar för inte så länge sedan! *gah*
Det jobbigaste är väl nu att de som skulle spelat i kyrkan håller på att vela, en av dem ska börja plugga och flytta till andra sidan landet, just den helgen vi gifter oss, och det här (att han skulle spelat) har han vetat i minst ett halvår. Och en av de andra har fått scenskräck helt plötsligt, varför händer det nu?
Sen så är väl det mest irriterande av allt att det bara blir fler och fler som bjuder in folk som vi inte har bjudit in. I och med att vi har en budget så har vi valt att bara fokusera på familj, släkt och ett fåtal vänner och vi är uppe i 45 personer, men då kommer folk och säger om inte hon eller han kan komma, så vill inte jag heller. -_-
People.. it's my wedding.. alright!?
Och min m2b är så jäklans snäll så han kan inte med att säga nej till hans bror som har träffat en tjej som han har dejtat ett par veckor bara och sen hans morbror som har en son utomlands "kanske" kommer nu i slutet av augusti.. kan han inte få komma med han också? Hallå???.. Jag har redan gjort bordsplaceringstavlan som inte går att ändra på!
Suck... vad gör man?