1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Fasiken, jag har en dålig magkänlsa när det gäller vår fotograf...
Hon är en chansning, ung och ganska oerfaren. Men jag har hela tiden fått ett professionellt intryck av henne. Fram tills igår.. Vi skulle ses på vår vigselplats för att ha en konsultation, kolla omgivningen osv. Vi skulle ses kl.17, men efter att ha väntat i 15-20 minuter åkte vi därifrån. Vi hade varit där i god tid, stått synligt och väntat. Letat i restaurangen, gått runt i trädgården. Men när vi sitter i bilen ringer hon och frågar vart vi är. Hon kan inte ha varit där, när vi var där, men vägrar säga att hon blev sen.
Hur som helst mailade jag henne idag, och förklarade läget - ville få henne att förstå hur seriöst vi tar detta och hoppas att hon gör det med. Men hennes svar var att det var märkligt och att vi måste ha gått om varandra? Det sista jag gjorde var att kolla överallt en sista gång innan vi bestämde oss för att gå.
Att skaffa en ny fotograf nu känns inte heller kul. Bokade en ny tid för konsultation och hoppas verkligen att det går bättre då. Dock ändrade hon tiden till 17:10 - hon kanske insåg att hon inte skulle hinna? Känns oproffigt att inte kunna erkänna och be om ursäkt ifall man blir sen...
Har pratat med vår präst idag, jag ringde upp eftersom jag inte hört något sedan vi bokade honom i februari...han lät mest som att jag var onödigt stressad, tycker ju liksom att tiden rinner ifrån mig nu så här på slutet.... fick tyvärr lite antikänsla av vårt samtal, hoppas att det vänder på måndag när vi ska ha vigselsamtalet!
Tror att jag håller på att knäcka vår fotograf med, även om hon säger att hon varit med om mycket värre...jag har sedan vi bokade henne haft en miljon olika ideer och vi har hoppat fram och tillbaka med hur var och när vi ska fotas. Nu lutar det åt att hon börjar fota redan här hemma, så vi får med lite förberedelsebilder. Vad tror ni om det?
Tänkte på det där med transport från vigselplatsen till festlokalen, hur tar ni er fram?
Igår var vi på blomkonsultation. Vi träffade en dam som förvisso verkade lite stressad men när hon väl tog sig tid så var hon väldigt trevlig och förstod fort vad jag var ute efter. Hon var väldigt duktig och kom med egna tips då jag suger på allt som har med blommor och blad att göra.
Det helas lutade med en beställning på en brudbukett, en näbb bukett, två tärnbuketter, en sådan där blomma till fästmannen (vad heter de?!), en till sonen och två till bestmännen. Och summan slutade på 1300 :-! Jag hade räknat med att bara buketten skulle kosta det!
Har pratat med vår präst idag, jag ringde upp eftersom jag inte hört något sedan vi bokade honom i februari...han lät mest som att jag var onödigt stressad, tycker ju liksom att tiden rinner ifrån mig nu så här på slutet.... fick tyvärr lite antikänsla av vårt samtal, hoppas att det vänder på måndag när vi ska ha vigselsamtalet!
Tror att jag håller på att knäcka vår fotograf med, även om hon säger att hon varit med om mycket värre...jag har sedan vi bokade henne haft en miljon olika ideer och vi har hoppat fram och tillbaka med hur var och när vi ska fotas. Nu lutar det åt att hon börjar fota redan här hemma, så vi får med lite förberedelsebilder. Vad tror ni om det?
Tänkte på det där med transport från vigselplatsen till festlokalen, hur tar ni er fram?
Igår var vi på blomkonsultation. Vi träffade en dam som förvisso verkade lite stressad men när hon väl tog sig tid så var hon väldigt trevlig och förstod fort vad jag var ute efter. Hon var väldigt duktig och kom med egna tips då jag suger på allt som har med blommor och blad att göra.
Det helas lutade med en beställning på en brudbukett, en näbb bukett, två tärnbuketter, en sådan där blomma till fästmannen (vad heter de?!), en till sonen och två till bestmännen. Och summan slutade på 1300 :-! Jag hade räknat med att bara buketten skulle kosta det!
Fick lite lätt panik idag!! Provade min klänning och den är för stor:( Har gått ner en del sen jag köpte den men de är snörning i ryggen så jag tänkte att då kan man dra till den men inte äns de hjälpte...
Den som ändå hade det på det hållet, ska göra en ny provning på¨tisdag och är lite rädd att sommarens alla grillkvällar med mycket gott att äta, gott att dricka ska ha satt sina spår...
Hur löser du ditt problem? Är det möjligt att ta in den lite? Har du någon som kan fixa det till dig?
Nu är min klänning klar och hemhämtad!! :D Slöjan jag köpt passade fint till också :). Även fått lite tips från frisören ang. uppsättning (sätter upp själv med hjälp av ena tärnan). Hittar inga andra skor så får bli de jag redan har, och då jag inte står ut med tåsömmen på nylonstrumpor så kommer jag köra på lite finare/sötare vanliga tunna strumpor i skorna, helst i nån färg som passar ihop med allt annat.
Bordsplaceringen är så gott som spikad nu, med lite hjälp av min mor. Kommer dock bryta bordsplaceringen när det är dags för tårta, då får folk sitta som de vill.
Skulle fått med mig fler grejer från mina föräldrar men glömde bort :S, får se om vi hittar någon som åker förbi och kan ta med sig innan bröllopet, annars får vi lösa på annat vis.
Kommer byta efternamn, och ja, det känns helskumt!! Lär ta tid att vänja sig.
MrsH - Hoppas det löser sig för dig med klänningen! Om den kanske går att sy in eller nåt...
JennyO - då ska jag nog också ge mig på att testa Cilicea! Tack för att du delgav din erfarenhet.
Den som ändå hade det på det hållet, ska göra en ny provning på¨tisdag och är lite rädd att sommarens alla grillkvällar med mycket gott att äta, gott att dricka ska ha satt sina spår...
Hur löser du ditt problem? Är det möjligt att ta in den lite? Har du någon som kan fixa det till dig?
Hoppas dom kan hjälpa dig! Annars kanske det finns någon bra sömmerska som kan rätta till klänningen?
Jag har inte provat hela "outfiten" än, hoppas att allt ska passa. Men det är väl lika bra att ta tag i det, så jag hinner rätta till det som ev. behövs. Dock har jag ingen brudklänningsklänning.. Lättare att rätta till.
Sitter och pillar med bordsplacering just nu... Hjälp!
Hej!
Jag heter Carina. Ska också gifta mig den 1:e sept 2012 (det är även min födelsedag:) )
Vi ska gifta oss borgerligt.
Tänkte höra om någon vet någon sida som har brudfrisyrer för kort hår.
Ska ha min mammas diadem, är ett minne eftersom varken hon eller pappa finns kvar i livet. Önskar verkligen att de hade varit med på våran dag.
Jag önskar alla par som ska gifta sig på samma dag: Grattis och ha ett underbart liv! :)
Hoppas verkligen att det löser sig idag då!! Håller tummarna för dig! Själv ska jag testa hela min outfit ikväll, min syster kommer och hjälper mig få på klänningen, min blivande får ju inte se den på innan dagen B. Håller tummarna för att det inte blir panik ;)
Eragylf: Vet vad du våndas med...gjorde vår bordsplacering för en vecka sen och det är ett inte helt lätt pussel att lägga. Vi känner oss dock väldigt nöjda med resultatet =)
Carina: Hej och välkommen till tråden! Själv har jag googlat bilder på brudfrisyrer och hittat flera helt underbara korta frisyrer! Lycka till!
Just det, fick nya buffé förslag av den nya aktören som ska driva vår festlokal igår, har valt en mycket mer lockande meny, lite nytänk och lite lyxigare till i princip samma peng =) Sent på det men vaddå ;)