• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • JennyO
    Eireann skrev 2012-05-31 18:09:22 följande:
    Nu har vi hittat ett tält i närheten också :) rullar på fint här! Skulle dock behövt träffa ett par vigselförrättare och se om någon av de känns rätt för oss, under förutsättning att de vill ställa upp där och då också förstås.

Hur är det med er andra, gifter sig alla kyrkligt eller någon mer som gifter sig borgerligt?
    Vi gifter oss med präst men utan kyrka i vår fina bygdegård. Eftermiddagsvigsel med påföljande middag/underhållning/dans
  • thessan

Eragylf: Vi bor i Sollentuna. Gifter oss i Hässelby o fest vid Mälaren . Eireann: Vi gifter oss i kyrkan.

• Nephele

Ena tärnan tillika toastmadame är nu tillfrågad och har tackat ja till båda uppgifterna :). Kommer förhoppningsvis träffa den andra tilltänkta tärnan nästa helg, så väntar till dess med att fråga henne. Hoppas även att vi ska kunna låna hennes föräldrars stuga... I övrigt har vi börjat knåpa ihop texten för inbjudan nu, ska nog börja förbereda under veckan så vi kan börja skicka ut inbjudningarna nästa helg eller så. Har fyllt i hindersprövningen också och ska försöka komma ihåg att skicka den imorgon. Kändes nästan lite läskigt att fylla i namnändringen... shit alltså! Började gå upp för mig att jag snart kommer ha ett annat namn, för resten av mitt liv!

• Retrobohem

Vi gifter oss oxa 1 september, pa landet utanfor Trondheim. Vi bor i Trondheim och m2b ar fran byn pa landet. Nasta vecka skickas min klanning, det tar fem dagar for den att komma, jag kommer typ talta vid brevladan!
    Jag pysslar for fullt infor dagen, vi har en skon uppdelning av uppgifterna, det som ar kvar ar att

spika exakt hur alla langvaga gaster ska sova, fa betalt fran dem
    boka buss som kan kora runt dem hela helgen
    eventuellt band (m2b)
    bestalla alkohol (m2b)
    fotograf ar pa g
    nar klanningen kommit ska jag valja mellan tva par skor och bestalla blomtiara och kopa underklader
    blombukett
    samla saker till dukningen
    kolla om vi kan hyra dukar och servetter
    skriva fardigt kyrkprogram och festhafte
    hindersprovning, fattar inte hur man gor, han ar norsk, jag ar svensk, vi ska gifta oss i Norge

" vi har ju hela sommaren pa oss...."

• JennyO

Nu har vi klart med toastmadam också...har dagit mig lite för att fråga eftersom jag vet att samma person håller i trådarna för möhippa, hennes man fixar med svensexan med. Men fick ett tårögt ja iaf =)

Har fått meddelande om att min klänning nu befinner sig i Tyskland, den närmar sig med stormsteg =) Ska bli så spännande med en första provning.

• Eviz

Hejsan.
    Vi gifter oss 1 september i Uppsala. Skickade in vår hindersprövning och efternamnsblankett igår. Shiitt vad tiden går fort alltså. Kan inte förstå att det är mindre än 3 månader kvar! Känns som att vi ligger bra i fas, spånat lite på bordsplacering i helgen. Det svåraste nu verkar vara att komma på en bra låt att gå ut till. Vi gifter oss borgligt och vill ha en glad och "hoppig" låt att gå ut till, som gästerna lixom kommer igång till. 

• Cosy

vi har det mesta under kontroll bara pyssel och mat kvar annars har vi det mesta

We did it on DreamHack. Geeky love
  • MrsH

Skickat in hindersprövning idag och kan inte fatta att de är mindre än 3 månader kvar!!! Galet :)

• JennyO
    MrsH skrev 2012-06-04 19:36:25 följande:
    Skickat in hindersprövning idag och kan inte fatta att de är mindre än 3 månader kvar!!! Galet :)
    Ja nog är det galet alltid....men så roligt att det närmar sig, särskilt om man faktiskt känner att man har koll på läget =)
  • Cosy

Vi har bestämnt meny idag, fick storf förtroende för cateringen tror det kommer bli mycket bra

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?