1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Här är en till. Vi började planera lite löst förra sommaren, men ändrade datum från 29e till 1a september för ett par veckor sedan, så det är först nu det börjat ta fart på allvar. Hittills har vi meddelat de närmaste om datum, bokat fotograf och solist + violinist. Vi har börjat undersöka/ta kontakt med vigselförrättare, och ska ragga stolar och bord att hyra. Vi planerar grillning med partytält i svärföräldrarnas trädgård, så tältfrågan ska också lösas.
Klänning har jag en som min mormor + mamma ska hjälpa mig sy om, halsband och armband är fixade. Väntar på kostnadsförslag för min ring. Har inte hittat kostym till sambon än, känns som att det kan bli lite problem då vi vill ha en billigt, och brun :S.
Beställning av ringar och utskick av inbjudningar blir när vi fått slutskattebesked :P. Är beroende av att jag får tillbaks pengarna på skatten i tid/före midsommar för att detta ska gå ihop.
Här har ni ett till par som gifter sig 1 september. Det känns som vi ligger bra till med allt. Inbjudningar, kläder o skor till mig, mannen o vår dotter(brudnäbb), smycken, lokal, kyrka, ringar är klart. Meny kollas av vår kock o han återkommer med pris. Tärna, bestman och toastmaster utsedd. Pyssel står bara o väntar... Vill börja nu :)
Jag gifter mig den 1 sep och allt är i stort sätt klart men vi har inte pratat med kyrkan än och jag börjar bli stressad över de, den är bokad men jag är rädd att dom glömt av oss:(
Syrran gifte sig förra sommaren och hade festen/middagen i våra föräldrars trädgård.Var jättemysigt med stort tält, massa gäster och härligt väder.
Tillbaka på skatten hjälper helt klart till, vårt är redan öronmärkt för en tripp till tyskland, till ringarna m m.
Jättefint kort! Är det ert färgtema eller? Vi har lila och orange, kändes rätt inför hösten =)
Tror jag har dålig fantasi, vad är det för pyssel du spånar om??
Pyssel? Vad ska du gör då?
Skönt med allt under kontroll, vi närmar oss men har lite kvar. Inbillar mig att det är ganska gott om tid ännu men det är ju helt fel. Borde ta en träff med guldsmeden så ringarna blir beställda. Nog mest de som kan ta lite tid, allt annat styr vi ganska väl över själva.
Det är så skönt när man kan bocka av något från planeringen!
Idag har jag bokat vigselförättare, och följt upp planeringen med restaurangen. Har även beställt inbjudningarna! För varje steg som tas, blir det mer och mer verkligt.
Stora saker som vi har klarat av:
Gästlista (endast 30 pers)
Prel. budget
Skickat in papper för hindersprövning + efternamn
Bokat plats för vigsel + efterföljande lunch
Bokat vigselförättare
Bokat fotograf.
Bokat bröllopsnatt
Köpt accessoarer + klänning
Vigselring
Det är så skönt när man kan bocka av något från planeringen!
Idag har jag bokat vigselförättare, och följt upp planeringen med restaurangen. Har även beställt inbjudningarna! För varje steg som tas, blir det mer och mer verkligt.
Stora saker som vi har klarat av:
Gästlista (endast 30 pers)
Prel. budget
Skickat in papper för hindersprövning + efternamn
Bokat plats för vigsel + efterföljande lunch
Bokat vigselförättare
Bokat fotograf.
Bokat bröllopsnatt
Köpt accessoarer + klänning
Vigselring
Visst är det så, har suttit här och bockat av vår lista med idag.
Inbjudningar är ute
Bokat präst, plats för vigsel och efterföljande middag/fest
Bokat fotograf
Beställt klänning
Fått hem barnens kläder
Plockat ut papper för hindersprövning och efternamnsbyte
Jag har fått min mormors vigselring, ska använda den och två andra ringar som bas till min ring. Har kontakt med en guldsmed men ännu inte satt igång arbetet med den.
Finns hur mycket som helst att fixa med och allt är inte helt lätt att begränsa även om man försöker ;)