• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • JennyO
    eragylf skrev 2012-05-28 22:22:41 följande:

Det är ju kul att kunna överraska lite också, med små detaljer!

Vilken stad bor ni i? Vi bor i Stockholm, och jag tycker det nästan finns för många hotell. Svårt att veta vad som är bra, och inte.. Vi körde på ett Scandic, ingen svit eller lyx. Utan bara ett vanligt rum :)

Jo men i Stockholm finns det ju med ett överflöd av hotell att välja mellan,Scandic brukar ju iaf inte göra en besviken heller. Vi bor i närheten av Helsingborg, finns en del att välja på här med, beroende på hur långt från hemmet man önskar sig =)
  • JennyO
    thessan skrev 2012-05-28 22:41:38 följande:
    JennyO: Ljuslyktor, menyer, blomarangemang, dekorationer, sy stolöverdrag, vimplar m.m. Hur går det för er?

Aha, då fattar jag ;) Mycket av det får vi klart genom vår lokalbokning =) kommer klart fixa lite menykort, festhäften m m själva för att det ska bli personligt och som vi vill ha det. Husfrun där vi är bokade har fått lite info om vårt färgtema och hur vi tänker i övrigt.

I övrigt börjar vi känna oss ganska redo, lite småfix kvar dock.

• JennyO
    Cosy skrev 2012-05-29 08:14:25 följande:
    Thessan Stockholm
    MrsH Göteborg
    Cosy Skövde
    We did it on DreamHack. Geeky love
    JennyO Helsingborg (Ängelholm)
  • Heddan0
    JennyO skrev 2012-05-28 21:19:45 följande:

Jättefint kort! Är det ert färgtema eller? Vi har lila och orange, kändes rätt inför hösten =)

Tror jag har dålig fantasi, vad är det för pyssel du spånar om??

Ja det blir vårt färgtema. Det är festhäfte som ska göras (Kommer bli likadant som inbjudan), bordsdekorationer, placeringskorten är klara (har gjort Askar med namnen på så man även kan lägga i en liten godis. Sen vill jag göra en låda till presentkort, en korg med såpbubblor, en med CD skivor (till att bränna bilder).

Så fler tips på pyssel mottages tacksamt! Jag ska ju ge mig på att göra min egen tårta med är det tänkt=)
  • JennyO
    Heddan0 skrev 2012-05-29 15:02:53 följande:
    Ja det blir vårt färgtema. Det är festhäfte som ska göras (Kommer bli likadant som inbjudan), bordsdekorationer, placeringskorten är klara (har gjort Askar med namnen på så man även kan lägga i en liten godis. Sen vill jag göra en låda till presentkort, en korg med såpbubblor, en med CD skivor (till att bränna bilder).

Så fler tips på pyssel mottages tacksamt! Jag ska ju ge mig på att göra min egen tårta med är det tänkt=)

Festhäfte håller jag på och spånar lite på, men kommer förmodligen att lämna över till min syster som kommer agera toastmadame =)

Annars är jag inte så pysslig som jag skulle vilja vara =(

• Nephele

Bord och stolar fixat :D, får låna gratis (dock depositionsavgift) från hyresgästföreningens kvarterslokal :). Skulle höras lite längre fram, så får väl se till då att vi får komma och kolla på borden/stolarna hur de ser ut och ta lite mått så vi kan planera dukningen. Känns som att saker o ting trots allt löser sig :)
    Måste dock fortfarande lösa tältfrågan, hitta grill/ar att låna, och hitta brun kostym till sambon. Det är väl dessa saker som känns som störst frågetecken, resten tror jag löser sig utan några större problem varefter.

• MrsH

När skickar ni in Hindersprövningen tjejer??

• eragylf
    MrsH skrev 2012-05-29 19:37:58 följande:
    När skickar ni in Hindersprövningen tjejer??
    Vi skickade in förra veckan, tror jag det var :)
  • eragylf

Thessan Stockholm
    MrsH Göteborg
    Cosy Skövde
    JennyO Helsingborg (Ängelholm)
    Eragylf Stockholm

• Nephele

Lista över brudarna i tråden;
    Thessan - Stockholm
    MrsH - Göteborg
    Cosy - Skövde
    JennyO - Helsingborg (Ängelholm)
    Eragylf - Stockholm
    Eireann - Hudiksvall

Har inte skickat in hindersprövningen än, men tänkte väl göra det snart, denna vecka kanske.

Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?