1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
Hindersprövningen har vi inte skickat in än... Ska snart göra det. Det brukar i snitt ta 2 veckor. Är det någon av er som har koll på hur lång tid det tar att namnändringen är klar? Eragylf: var i stockholm finns du?
Nu har vi hittat ett tält i närheten också :) rullar på fint här! Skulle dock behövt träffa ett par vigselförrättare och se om någon av de känns rätt för oss, under förutsättning att de vill ställa upp där och då också förstås.
Hur är det med er andra, gifter sig alla kyrkligt eller någon mer som gifter sig borgerligt?
Vi fick tillbaka hindersprövningen idag, för oss tog det ca. 1 vecka. Vi skickade in namnändringen samtidigt, men vad jag har hört kan det ta ett tag innan allt går igenom. Så vanligtvis rekommenderar man att man bokar bröllopsresan i det namn som står i passet om den ska ske snart inpå vigseln..
Vi bor i Hägersten! Dudå? :)
Vi gifter oss borgerligt, ska ha en enkel förmiddagsvigsel och sedan bjuda på lunch + tårta.
Vi blev rekommenderade en vigselförättare av restaurangen vi ska vara på.. Svårt att veta om hon är "bra" eller ej, men bara vi kommer bra överens så ska det nog bli bra :)
Vi gifter oss också borgerligt ute i det gröna. Så förhoppningsvis sol den dagen!!
Hej! Vi gifter oss också 1 september. Borgerlig vigsel i Enköpings Gamla Tingshus. Vigselförrättaren är en supertrevlig kommunpolitiker, som vi träffade för en dryg månad sedan. Vi kommer köra en kort vigsel och riggar sedan om lokalen till middag och fest, medan brudskål och liten skattjakt pågår. Det mesta är planerat, kvar är fortfarande Blivande mannens kläder Blommor Maten, eftersom vi väntar på svar från den kock (och vän till familjen) vi helst skulle vilja anlita. Idag visade det sig dock att jag har hittat en schysst plan B med en cateringfirma i Uppsala om så krävs. *puh*... Skönt att ha något att falla tillbaka på om så skulle vara så illa tvunget. Annars är det bara småpyssel kvar som vännerna kommer över för att hjälpa oss med i helgen! /S
Nej, inte bokat vigselförrättare än, men pratade med kommunen idag, och planerar att ta kontakt med två rekommenderade namn (med HELT olika personligheter tydligen). Hade känts bra att träffa dem (om de nu kan ställa upp den 1/9) och känna efter vilken vi tror passar oss bäst.
Tidigare år när jag kollat kommunens info om borgerlig vigsel har de inte tagit någon avgift (vilket man väl inte får heller?), men nu har de lagt till 500:- för administrativa kostnader :S, hoppas bara de inte ska ha än mer för att viga oss på annan plats (inom stan, så inga avstånd att tala om).
Å vad mysigt!!!
Hoppas att vi alla får en underbar dag på alla sätt och vis!