• JennyO

1 september 2012, någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
    Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.

Missar jag något?

Hur långt har ni andra kommit?

• Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?
  • eragylf
    JennyO skrev 2012-05-28 21:35:15 följande:

Visst är det så, har suttit här och bockat av vår lista med idag.

Inbjudningar är ute

Bokat präst, plats för vigsel och efterföljande middag/fest

Bokat fotograf

Beställt klänning

Fått hem barnens kläder

Plockat ut papper för hindersprövning och efternamnsbyte

Jag har fått min mormors vigselring, ska använda den och två andra ringar som bas till min ring. Har kontakt med en guldsmed men ännu inte satt igång arbetet med den.

Finns hur mycket som helst att fixa med och allt är inte helt lätt att begränsa även om man försöker ;)

Åh, vad spännande med ringen. Lär ju blir jättebra! Jag gillar idén med att använda smycken med lite historia...
    Jag hittade min ring på Bukowskis market, det blev lite kärlek vid första ögonkastet!

Det är tur att det finns lite olika checklistor att gå efter, det gör att man har lite koll på vad man sysslar med!

Är din blivande mycket delaktig i planerandet?

• JennyO
    eragylf skrev 2012-05-28 21:40:22 följande:

Åh, vad spännande med ringen. Lär ju blir jättebra! Jag gillar idén med att använda smycken med lite historia...
    Jag hittade min ring på Bukowskis market, det blev lite kärlek vid första ögonkastet!

Det är tur att det finns lite olika checklistor att gå efter, det gör att man har lite koll på vad man sysslar med!

Är din blivande mycket delaktig i planerandet?

För mig känns det jätteviktigt, nu när möjligheten ges, att faktiskt ha ringar med historia, även om de kommer att arbetas om för att passa mig i stil m m. Känns lite som att de gamla som inte finns med oss fysiskt längre ändå är med =)

Checklistor är guld, fler borde använda sig av dem. Lite kul att läsa trådar här och på andra ställen, finns många som blir som galna ;)

Han är delaktig i det mesta, gillar att vara med och har en hel del idéer. Kul att göra det tilsammans med, är ju VÅR stora dag trots allt. Din då, delaktig?

• eragylf
    JennyO skrev 2012-05-28 21:51:50 följande:

För mig känns det jätteviktigt, nu när möjligheten ges, att faktiskt ha ringar med historia, även om de kommer att arbetas om för att passa mig i stil m m. Känns lite som att de gamla som inte finns med oss fysiskt längre ändå är med =)

Checklistor är guld, fler borde använda sig av dem. Lite kul att läsa trådar här och på andra ställen, finns många som blir som galna ;)

Han är delaktig i det mesta, gillar att vara med och har en hel del idéer. Kul att göra det tilsammans med, är ju VÅR stora dag trots allt. Din då, delaktig?

Kul att planera tillsammans. Min kille är mer delaktig än vad han själv trodde att han skulle vara, han har väl insett att det är kul att planera :) Vi fattar alla beslut tillsammans, men jag har varit den som letat upp alternativ och kontaktat olika personer m.m.
  • JennyO
    eragylf skrev 2012-05-28 21:55:56 följande:
    Kul att planera tillsammans. Min kille är mer delaktig än vad han själv trodde att han skulle vara, han har väl insett att det är kul att planera :) Vi fattar alla beslut tillsammans, men jag har varit den som letat upp alternativ och kontaktat olika personer m.m.

Jo men det är ju lite som här, jag letar och föreslår där ingen av oss har haft något eget att komma med. allt det stora har vi bestämt tillsammans. Lite småfiff har jag själv ordnat med som överraskning.

Har inte riktigt kommit fram till hur/var vi ska tillbringa bröllopsnatten. Har ett hotell bara någon km bort men känns lite nära.

• eragylf
    JennyO skrev 2012-05-28 22:03:24 följande:

Jo men det är ju lite som här, jag letar och föreslår där ingen av oss har haft något eget att komma med. allt det stora har vi bestämt tillsammans. Lite småfiff har jag själv ordnat med som överraskning.

Har inte riktigt kommit fram till hur/var vi ska tillbringa bröllopsnatten. Har ett hotell bara någon km bort men känns lite nära.

Det är ju kul att kunna överraska lite också, med små detaljer!

Vilken stad bor ni i? Vi bor i Stockholm, och jag tycker det nästan finns för många hotell. Svårt att veta vad som är bra, och inte.. Vi körde på ett Scandic, ingen svit eller lyx. Utan bara ett vanligt rum :)

• thessan

JennyO: Ljuslyktor, menyer, blomarangemang, dekorationer, sy stolöverdrag, vimplar m.m. Hur går det för er?

• goyan

Vi gifter oss också den 1:e september och är typ färdigfixade med allt. Det enda vi inte har bestämt oss för än är maten. Maten är ju en av dom viktigaste sakerna på ett bröllop och oftast det enklaste att bestämma för många. Dock inte för mig som alltid har beslutsångest när det gäller mat. Haha!

• thessan

Förlåt TS, men undrar om vi inte kan ha en lista om var vi bor och osv.... Kanske lättare om man har en fråga och kan ställa den personen som bor i närheten. En tanke. Om så blir fallet så kan jag börja, sen är det bara att fylla på om man vill. Thessan 1 september 2012 Stockholm

• MrsH

MrsH gifter sig den 1 sep i Göteborg:)

• Cosy
    Thessan Stockholm
    MrsH Göteborg
    Cosy Skövde

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden 1 september 2012, någon mer?